Ny Mixer


Recommended Posts

Jeps, så kom den ind ad døren. En Behringer 2004A Mixer. 16kanaler, 8 med 48V.

 

Så vidt jeg kan se har den hvad jeg skal bruge.

Nu skal jeg bare lære at bruge den. :-o

 

Alt det med subgrupper osv. har jeg bare slet ikke styr på endnu.

 

Nu mangler jeg bare nogle ordenlige mikrofoner.

I øjeblikket arbejder jeg med 1 BD mik til 2 storetrommer :tu:

Og 1 Stageline stereo mik.

 

Hehe, måske ikke optimalt :-o

 

Undskyld billedkvaliteten!

DSC00012.JPG

Redigeret af ulrik kristensen
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu mangler du bare en god mixer

 

Ej, Behringer kan være udemærket... Tillykke med den !

 

Hehe, ja jeg ved godt behringer er en "billig løsning" i mange tilfælde.

Og det er det også her. :tu:

 

Men prøvede den i øveren idag. Og er godt tilfreds med den.

 

Jeg skal bare have nok indgange til div. mikrofoner. Så kan jeg altid udskifte denne her på sigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Noob spørgsmål - Kan sådan en sluttes til PC'ens lydindgang med et enkelt stik således at det kan optages direkte på computer? for så må det være sådan noget lignende jeg skal anskaffe mig senere hen.

 

Tillykke med den forresten :tu:

Det korte svar er: Nej...

 

Jeg går ud fra, at du mener det lydkort der sad i computeren, da du købte den...

 

Du skal have et andet lydkort, og hvis du gerne vil have alle sporene seperat på computeren, skal du over i noget adat/Tdif..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det korte svar er: Nej...

 

Jeg går ud fra, at du mener det lydkort der sad i computeren, da du købte den...

 

Du skal have et andet lydkort, og hvis du gerne vil have alle sporene seperat på computeren, skal du over i noget adat/Tdif..

Det er vist en sandhed med modifikationer.

 

Såfremt hans lydkort har en jack, minijack eller lignende indgang, kan han da sagtens optage lyden i sin sequencer. Han kan dog ikke få alle sporene ind seperat.

Dog er der ingen tvivl om, at et bedre lydkort ville lyde bedre, da indbyggede standard lydkort sjældent er beregnet til musikproduktion.

 

Når det så er sagt, vil ADAT/SPDIF o.lign. da overhovedet ikke være nogen løsning med en mixer? Hvordan vil du dog koble det op? Såfremt du mener et komplet setup med ADAT-modtageligt eksternt lydkort, samt en ADA-konverter, så kan det godt lade sig gøre, men det udgår ikke tydeligt af din post, om det rent faktisk er det du mener.

Derudover er det da en ok løsning, hvorimod der imo findes federe.

 

Eksempelvis et fedt eksternt lydkort med nogle ok preamps, såsom rme fireface, didi002/3, presonus firepod etc., hvor alt er i en rimelig kvalitet.

I så fald er mixeren jo så unødvendig.

 

Hvis mixeren skal bruges, ja, så kan der kun udledes 4 seperate spor via sub-grupperne, medmindre man har en mixer med direct-outs på hver kanal. I så fald, skal man sadig bruge et lydkort med tilpas mange indgange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan sagtens købe usb og firewire tilsluttede mixere.. De koster vidst bare oppe omkring 3000kr og op efter.. Har ikke lige tjekket, men det mener jeg at de gør.

Naturligvis, det er bare sjældent en rigtig fed løsning, hvis du spørger mig. Men det er en jungle med det lyd nogle gange.

 

trådstarter kan med lidt snilde koble sin mixer til computeren, pre-indstille niveauer og få en nogenlunde trommelyd ind i sin sequenzer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad har du givet for den?

Hvis den kun er til trommer kunne du jo måske have købt en ny, mindre, og bedre mixer til samme pris?

 

Hehe, den var ikke så dyr. Og måske kunne jeg godt have brugt en mindre mixer. Men jeg ved ikke endnu hvilke mikrofoner jeg ender op med. Det kan være jeg ender med en masse kondensatormikrofoner.

 

I sådan et tilfælde:

 

5 tam mikrofoner. F. eks Beyer Dynamic Opus 87 (Kondensator)

2 BD mikrofoner F. eks Akg d112

1 sm57 til snare

2 Overheads (Kondensator)

 

Så er 7 ud af 8 Phantom powered indgange brugt..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu