Har Fået En Dårlig Vane!


Gæst

Recommended Posts

Hej alle trommeslagere.

 

Jeg har efterhånden givet mig selv en lille dårlig vane.

Jeg kan kun bruge min storetrommepedal (og til dels også min hihat) ordentligt uden sko fordi mit trommesæt står på mit værelse, så når jeg øver er det uden sko. Dette har adskillige gange vist sig at være en besværlig vane for når man så har et job hvor man eksempelvis spiller udenfor. Her er det ikke særlig fedt at sidde uden sko på. :D

 

Er der andre der har mærkelige tromme-vaner?

 

Mvh. Jacob

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller altid i bare strømper... har jeg også altid gjort... synes at have bedre føling med pedalen på den måde...

 

Jeg har dog fundet mig nogle gode tennissko med go bevægelighed, men stadigt tætsiddende til køligere jobs... Men naaa.. Ender altid med skoene står under gulvtammen alligevel :P

 

Orv... en anden ting... Ofte'st' mens jeg spiller skæve taktarter, siger eller synger jeg remser til dem hvis der er mange skift... Det har nu vist sig at være et problem i studiet... Så sidder de uger her med Gaffa for munden mens jeg indspiller :D satme pinligt!!!

 

 

 

theREGEL

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle trommeslagere.

 

Jeg har efterhånden givet mig selv en lille dårlig vane.

Jeg kan kun bruge min storetrommepedal (og til dels også min hihat) ordentligt uden sko fordi mit trommesæt står på mit værelse, så når jeg øver er det uden sko. Dette har adskillige gange vist sig at være en besværlig vane for når man så har et job hvor man eksempelvis spiller udenfor. Her er det ikke særlig fedt at sidde uden sko på. :tu:

 

Er der andre der har mærkelige tromme-vaner?

 

Mvh. Jacob

Jeg kender problemet - bare med bestemte sko. I mit øvelokale har jeg "indesko" for at undgår alt for meget rengøring (det er sjovere at spille end at gøre rent). Måske du bare skal finde et sæt sko og så kun bruge dem der hvor du øver?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey.. Jeg har samme vane med at skulle spille i strømper, men det har aldrig været et problem. eller... Jo, en gang hvor jeg spille spille til en fest og stilte mine sko og min øl ved siden af hi hatten, med det resultat at øllen væltede ned i min sko så jeg måtte rende rundt uden sko resten af aftenen. :lol:

 

En anden vane er at jeg rammer mit lår med venstre hånd når jeg spiller lilletromme. ikke særlig hårdt. :tu: ved ikke helt hvorfor.. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle trommeslagere.

 

Jeg har efterhånden givet mig selv en lille dårlig vane.

Jeg kan kun bruge min storetrommepedal (og til dels også min hihat) ordentligt uden sko fordi mit trommesæt står på mit værelse, så når jeg øver er det uden sko. Dette har adskillige gange vist sig at være en besværlig vane for når man så har et job hvor man eksempelvis spiller udenfor. Her er det ikke særlig fedt at sidde uden sko på. :tu:

 

Er der andre der har mærkelige tromme-vaner?

 

Mvh. Jacob

jeg ved at trommeslageren fra mudvayne også spiller med strømper og Andols Herrick fra chimaira har spillet med bare tær, så det er ikke kun dig...

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

En anden vane er at jeg rammer mit lår med venstre hånd når jeg spiller lilletromme. ikke særlig hårdt. ;-) ved ikke helt hvorfor.. :doo:

Kender problemet med og uden sko, jeg syntes også der er en forskel, så et par indesko er vel løsningen.

 

Den der med at ramme venstre hånd ned i låret har jeg også- :huh: vildt irriterende, men det er visk kun øvelse, øvelse og øvelse der løser det problem.

Ja og så kan det jo være din lilletromme sider for lavt.

 

Jeg har hævet både Hi hat og lilletromme, det har hjulpet en del men ikke helt 100%.

MVH flemming

Link til kommentar
Del på andre sites

Den der med at ramme venstre hånd ned i låret har jeg også- :tu: vildt irriterende, men det er visk kun øvelse, øvelse og øvelse der løser det problem.

Ja og så kan det jo være din lilletromme sider for lavt.

 

Jeg har hævet både Hi hat og lilletromme, det har hjulpet en del men ikke helt 100%.

Jeg har egentlig ikke noget imod det.. Har altid gjort det.. :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jah... Måske skal man øve med indesko for at vende sig til det. Men ellers må jeg jo tage de forkølelser der kommer... :tu:

 

Den med at ramme låret nogle gange med venstrehånden kan jeg også melde mig ind i klubben ved... :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

spiller også altid i bare fødder..

 

har forresten hørt at sådan nogle våddragts sko/fødder skulle være pisse gode hvis man spiller død og helvede dobbelt pedal!

Ehm...

 

Nu har jeg tilfældigvis et par våd-sko (som det så smukt hedder)..

 

Jeg vil bestemt IKKE anbefale dem til dødsmetal.... For det første er det ikke helt billigt, hvis man skal have en rimelig kvalitet og jeg kan ikke så hvad fordelen skulle være??

 

Men jeg kan da prøve det, og komme med en "bedømmelse" af sådan en kreativ løsning...

Link til kommentar
Del på andre sites

Start med at bruge sko og ta´ de 3-4 uger det tar at træne op som en oplevelse. Spille uden sko kan jeg næsten ik´ forestille mig. Udendørs i vind og vejr... har prøvet at spille kl 22 selv en sommer aften og fryse af helvede til. Musklerne trækker sig sammen og gør det meget svært at spille frit.... uuuufff... få da sko på... ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Donkey
En anden vane er at jeg rammer mit lår med venstre hånd når jeg spiller lilletromme. ikke særlig hårdt. :) ved ikke helt hvorfor.. :P

He he he....

 

Jeg skiftede lilletromme (fra 14' til 13'') og skiftede stilling (gav mig mere plads så jeg kunne rykke tættere på).

 

Hævede Hi Hat, og lilletromme....

 

Intet hjælper...

 

tror at jeg er skizo, og en af mine personligheder ikke kan lide mit lår

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, du ik den eneste :cigar:

 

skal næsten altid have sko på, der gerne må tage godt fat (som f.eks. indendørs-sko)

og så er det også en vane at bruge stortrommen lidt for megt :S

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender det godt, men jeg er nået frem til, at skoene bare ikke må være for stive. Jeg tror egentlig problemet for mig er blevet mindre i takt med at jeg begyndte at øve mig i at spille med løftet hæl for at få mere smæk i stortrommen, for nu jeg kan spille med næsten alle slags sko.

Har dog et par som ikke duer, fordi de er lidt for brede i snuden til at de kan være der, og så er de ret tunge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu