Størrelser På Trommetasker


Hald

Recommended Posts

Da jeg skulle til at kigge på trommetasker, blev jeg pludselig itvivl om hvor dybe mine trommer er, så jeg havde tommestokken med ude i øvelokalet iaftes.. nårh nej, FOR I DANMARK ER DET ET CENTIMETERMÅL, så jeg skrev ned, og gik hjem og ville regne det om til inch/tommer.

 

Jeg checkede på nettet at jeg havde ret i at 1" (inch/tomme) var det samme som 2,54 cm.

 

så gangede jeg tallene op, og kunne ligepludselig ikke få det til at passe.. ifølge mine mål skulle mine tam'er være 12" 14" og 16" men da jeg ved at min gulvtam har samme størrelse som min lilletromme (diameter) og jeg købte et 14" skind til min lilletromme, gav det sætningen fra min svorger en ny betydning.. "det lyder godt nok meget udspændt" hehe..

 

nårh tilbage til det seriøse, jeg var godt klar over at jeg havde 10" 12" og 14" tam'er, og kommer derfor først i tanke om at de tasker man køber er benævnt ved størrelsen på det skind der sidder på den tromme der passer i den.

 

Så hvis jeg har en 10" tomme, fylder den altså 12" i diameter.

 

Har jeg noget at være nervøs for... er vi enige?

 

(ingen smarte bemærkninger tak) :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil gætte på, at dine tommer er 10"x8", 12"x9" og 14"x14", da jeg kan se at det er premier cabria du har. De blev som standard kun solgt i de konfigurationer, lige meget hvilken serie det var. Ellers var der også et standard sæt med en 14"x11" hængetom, men den konfiguration var kun mulig at få i USA.

 

Men det kommer an på, om du har de gamle Cabria sæt, eller de nye.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan roligt bestille et standard sæt fra ex ritter i de pågældende størrelser.....vær dog opmærksom på om din BD er 22x18....så passer den ikke i en 22x16..... :-o

MEN der er altid undtagelser......havde en 16x16 Signia gulvtom.....den kunne ikke være i en std. 16 bag, men skulle i en 18 bag pga de kraftige beslag til benene........

Held og lykke med dit foretagende :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

(...) kommer derfor først i tanke om at de tasker man køber er benævnt ved størrelsen på det skind der sidder på den tromme der passer i den.

 

Så hvis jeg har en 10" tomme, fylder den altså 12" i diameter.

Et 10" skind passer til en 10" tromme, som passer i en 10" taske. ;-)

 

Men som andre siger: Vær opmærksom på dybderne...

Link til kommentar
Del på andre sites

Puha ja - woodhoops.

 

 

Har netop fået kasser til mine, og det endte med de skæve størrelser 15, 17, 19...

 

Det var der sgu lidt ventetid på...

Ja det kan gi' lidt bøvl!

jeg havde woodhoops på min gamle altovista snare, og den skulle mases godt ned i min Ritter bag for at kunne være der! Men det kunne lade sig gøre!! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for tips'ne

 

Jeg prøver, om ikke andet kan jeg lukke dem bare nogenlunde i er trommen jo bedre beskyttet end uden noget, staklerne skal jo til tider sidde i en trailer uden opsyn fra deres "master" :D hehe..

 

Igen mange tak! i hører jo nok hvis jeg får et par bags at bytte med, hehe

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu