Hovedtelefon.


Lars Klinggaard

Recommended Posts

Hey, jeg lytter lige med her, for jeg ønsker det samme =) Hvad bruger i til at afspille musikken med, et anlæg eller noget, eller kan man bruge en discman?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey, jeg lytter lige med her, for jeg ønsker det samme =) Hvad bruger i til at afspille musikken med, et anlæg eller noget, eller kan man bruge en discman?

...altså, hvad angår at spille til CD/MD/MP3 i øvelokalet er jeg ikke så vild med at spærre den dejlige lyd af mine gryder ude med et par lukkede hørebøffer, så jeg smider som regel lyden ud over PA'et - og bruger mine Rexton propper. Synes meget dynamik går tabt v. at spille m. bøffer - man spiller tit aaaalt for højt. Men man kan selvfølgelig også bare knalde urimeligt op for PA'et, og så er det jo lige fedt. Just my two bits....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ingen naboer tæt på så jeg skruer bare op for anlægget.. :D

Der kan man jo så sige at det ikke er pisse smart når han skal bruge til studie, vel!!!

 

Apropos det med at spille for højt: Såvel som man kan skrue højt op for et PA-anlæg kan man vel også skrue ned på hvoetelefonerne, så det passer til ens dynamik-område!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der kan man jo så sige at det ikke er pisse smart når han skal bruge til studie, vel!!!

 

Apropos det med at spille for højt: Såvel som man kan skrue højt op for et PA-anlæg kan man vel også skrue ned på hvoetelefonerne, så det passer til ens dynamik-område!!

Der står ingen steder at det er til studie.. Så jeg fik indtrykket at det var til øvning.. Derfor gav jeg en kommentar på at jeg er enig med Dr. Fill.. At bøffer lukker for mange detaljer ude.. Så jeg må sige at din spydige bemærkning ikke har noget at bygge på..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

læste lige her at de var på 250 ohm !! så vil de ikke kunne bruges til f.eks. en discman eller mp3 da der ikke er nok kraft til at trække dem...

 

hvor kan man egentlig købe en god "headphone amplifier" i pocket størrelse i dk? (som HeadRoom AirHead)

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg bruger en par Koss.. kender ikke mærket men faldt over den på et loppemarked for mange år siden.. lyden i dem er slet ikke noget at råbe højt for men de søre for at min hørelse ikke bliver mere smadret en den allerede er, efter for mange år uden noget beskyttelse. de er brune og grimme af h- til! men der er sgu retro :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu