Bore I Et Bækken


Gæst MadsBas

Recommended Posts

Gæst MadsBas

Hejsa

 

Hullet i mit nye 14" crash er desværre lige 1 mm for lille til at passe på "tappen" i min bækken flightcase. Er der nogen der ved om det tager skade hvis man forsigtigt vil bore hullet en my større?

Link til kommentar
Del på andre sites

troede alle bækkener var samme størrelse hul ? :P

 

men jeg ville ihvertfald ikke bore det større... kunne forestille mig at det giver bækkenet mere plads at rykke på når det sidder på stativet og derved større får mulighed for at få keyhole... men ved ikke :D

 

- Brookz

Redigeret af brookz
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der er plasticbeskyttere i bækkenstativerne, burde der ikke være risiko for keyhole. Hvis hullet af en eller anden grund er for lille, vil bækkenet vel heller ikke kunne svinge så frit på stativet. Så medmindre det er et kostbart eller sjældent bækken, ville jeg ikke selv tøve med at finde fil eller boremaskine frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan du sagtens! Så længe du er forsigtig med det, så er det intet problem at få filet lidt af, så hullet bliver en anelse større. Det har ingen indflydelse på hverken lyd eller holdbarhed.. Så længe det gøres ordenligt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst MadsBas

Der er et gammelt Zildjian A, og jeg har flere i samme serie. Så derfor er det lidt mystisk at hullet er lidt mindre. Men jeg har faktisk tænkt på at det sidder meget "stift" på boomen, så det hjælper nok også lidt på bevægeligheden. Og jeg har plastic-dimser på alle stativer, så burde der ikke kom keyholes, vel??? :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa

 

Hullet i mit nye 14" crash er desværre lige 1 mm for lille til at passe på "tappen" i min bækken flightcase. Er der nogen der ved om det tager skade hvis man forsigtigt vil bore hullet en my større?

Jeg ville foretrække at udskifte "tappen" i kassen til en mindre diameter. Den vil formentlig kunne føres tilbage til original stand uden

problemer skulle man komme på bedre tanker. Bækkenet derimod er

umuligt at føre tilbage.

 

Bedste hilsner

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er et gammelt Zildjian A, og jeg har flere i samme serie. Så derfor er det lidt mystisk at hullet er lidt mindre. Men jeg har faktisk tænkt på at det sidder meget "stift" på boomen, så det hjælper nok også lidt på bevægeligheden. Og jeg har plastic-dimser på alle stativer, så burde der ikke kom keyholes, vel??? :tu:

Nej med intakte plasticholdere kommer der ikke keyholes. "Mine" bækkenhuller ligger på 12,5 til 13 mm. Det eneste i boreprocessen jeg ville være betænkelig ved, er muligheden for at holde bækkenet ordentligt fast. Man skal jo selvsagt ikke spænde det op i en skruestik, eller klemme det ned mod et arbejdsbord med skruetvinger uden at der er noget tykt læder eller andet til at beskytte mod deformering eller mærker. Man kan måske sidde med det i skødet og have solide arbejdshandsker på. Boremaskinen skal helst kunne reguleres til at køre langsomt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst MadsBas

Tak for alle svarene, jeg giver lige en melding tilbage om patienten er overlevet når operationen er overstået :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu