Vintage Nørder, HjÆlp!? :d


Simonk

Recommended Posts

En af mine kammerater har dette sæt der har stået på loftet i hans forældres hus nogle år.

 

Han ved ikke hvad det er, og jeg er ikke så skarp på vintage.

 

Ved det er et Trixon.

 

Nogen der måske kan genkende serien

eller sige om det overhovedet er noget værd.

 

Som i kan se har hihatten ikke klaret årene så godt :confused:

de samme gælder for skindene,

men ellers ser det okay ud.

trixon.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Skulle mene at det er et Trixon Speedfire 0/700-I

 

Kan ikke sætte årstal på men Trixon blev lavet fra sidst i 40'erne til starten af 70'erne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm det er sgu et godt spørgsmål med de penge ! Det kommer også meget an på om der er skæve reifer eller hakker eller om coatingen sidder løst og om kedlerne er 100% runde(med undtagelse af BD'en :confused: ) !

Hvis jeg havde pladsen kunne det fanme være et fedt sæt og have til at stå :-o

Sig endelig til hvis han finder en pris :D

 

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var engang ved at købe et sæt, næsten megen til det der.. Skulle give 2500,- det var dog uden gulvtam, og i god stand. Vil skyde på at du kan få det samme for dette sæt, hvis du sætter det i stand.

 

Måske lidt mere, men jeg mener ikke at de er i så høj kurs..

 

Men jeg er ikke ekspert i disse sæt, måske andre ved bedre..

 

Mvh. Thomas..

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv evt at kontakte modernDrums vedr skindet til BD´en. Han bygger en serie af trommer, hvor det blandt andet er muligt at få den sjove Trixon stortromme..........

Link til kommentar
Del på andre sites

... tror nu ikke de er meget værd. Er godt nok ikke så meget inde i Trixon

 

Så er der vel ikke den store grund til at give besyv med i dén sag, eller?! :P

 

Hvis man støvsuger nettet er der faktisk en del samlere af Trixon-sæt (og endda nogle der spiller på dem offentligt den dag i dag)! Så, med lidt kærlighed og nofedt og den rigtige køber, tja, så skulle det da ikke være helt værdiløst! Fedt sæt! Kunne være skidesjovt at tage med på arbejde! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv lige at tjekke str. på de resterende trommer... Trixon plejer at være i skæve størrelser. Så det kan gå hen at blive dyrt at gi det nye skind...

 

Jeg tror det er et lidt "nyere" Speedfire. De gamle havde flere tammer sat sammen oven på BD'en i venstrehåndsopsætning og en 20" gulvtam...

Link til kommentar
Del på andre sites

Uhh disse minder. Havde saadan et saet med nogle mangler i mine yngre dage. Fik dog aldrig spillet rigtig paa det, da der ogsaa manglede skind og nogle bundreifer og skruer. Trixon reservedele er IKKE lette at stoeve op og jeg maatte derfor opgive projektet. Kan se de har skind til den BD hos ST Drums men de vil ikke lige oplyse hvad de koster :D Der staar blot.....DAS Trixon Fell (Batter und Frontseite) Preis? TEUER!!!! auf Anfrage.....

Nu, hvor jeg er blevet lidt aeldre har jeg ogsaa faaet lidt mere taalmodighed og kunne derfor sagtens vaere interesseret i at kaste mig ud i saadan et projekt igen. Det afhaenger dog meget af hvad han vil have for det, for ved det kommer til at koste mig blod, sved, soevnloese naetter og masser af penge :doo:

Har sendt dig en PM Simon :tu:

Hvorend saettet ender haaber jeg virkelig, at det bliver shinet op saa vi kan nyde billeder ad libitum her paa trommeslageren :tu:

 

PS / Hold kaeft hvor jeg dog savner Æ, Ø og Å :(

Godt min forbandede PC bliver udskiftet paa loerdag :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu