Din Første "store" Musikalske Oplevelse!


Jai Jenkov

Recommended Posts

Da jeg var knægt spillede jeg i Peder Most Garden fra Svendborg. Jeg kan huske den første gang vi skulle spille for kongehuset. :tu:

 

Skoene var ekstra pudsede og uniformen presset og strøget. Jeg var pavestolt, mens kongehuset skridtede fronten af.

 

Nerverne var helt uden på uniformen, men det gik selvfølgelig godt og alle var glade bagefter.

 

Sidenhen har der været mange spændende arrangementer, men jeg kan stadig huske den der kriblende fornemmelse ned af ryggen - af bar' spænding. :doo: fordi vi skulle spille for selveste H.M. Dronning Margrethe og Prins Henrik

 

Hvad var jeres første store øjeblik ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må vist have været på et efterårs kursus med FDF for brassband som skulle munde ud i en stor koncert. Vi havde så et hold kun for alle os der spillede slagtøj, der lavede vi det vildeste stomp, har stadig noderne til at ligge et sted.......... og nårh ja, det var jo dig der var instruktør :(

Redigeret af Skaarup
Link til kommentar
Del på andre sites

Mjah, nu har jeg spillet for kongehuset så mange gange, at jeg ikke har styr over de forskellige.

 

 

Min første helt store oplevelse, kom en del år efter jeg var startet i Vejen Garden. Calgary Stampede optoget 1995 (canada).

En så vidt jeg husker, 9km marchtur med STOR tv-opdækning, samt et tilskuerantal der vidst var omkring 1 million.

 

 

Og ikke for at fedte, men af de "oplevelser" jeg har fået mest ud af musikalsk, er der en nr. 1! En lille session hvor vi havde besøg af en hr. Jai. Det ændrede mit syn på en masse, som jeg stadigt bruger den dag i dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den første koncert jeg spillede hvor der var totalt rock-festivalstemning, var for en måned siden i Lund i Sverige, på et udendørsfestival. Det småregnede, folk var fulde og der stod 1000-1200 mennesker helt tætpakket foran scenen (det var ikk et særligt stort festival). De gik amok, kastede med øl, sang med på sangene og gav den gas!! Det var så fantastisk at høre "brølet" mellem hvert nummer og bare se at folk nød koncerten totalt... har både spillet på plænen, på midtfynsfestival, i lille vega og til andre store arrangementer.. Men det her var for fedt!! Så kunne klovnerock squ noget alligevel.. Tjek det evt her www.myspace.com/kapowcircus (nye numre på mandag)

 

SKÅL

Link til kommentar
Del på andre sites

hovsa.. så slet ikke hvilken tråd det lå under.. det beklager jeg!

Hejsa frederik

 

Jeg synes da det er fedt at du skriver, jeg går da ikke ud fra at der er problemer i at skrive i nogle fora og ikke i andre. Jeg havde bare oprettet den herunder march, men det er da super at høre at I havde en kanon koncert oplevelse i Lund.

 

Men det er som regel ikke antallet af tilskuere der gør udfaldet, det er nok som du antyder "brølet" og antusiasmen over musikken som spilles :-o

 

Lad os endelig få flere af disse positive oplevelser fra dem som lige har en i ærmet. :confused::argh::doo:

 

Jai

Link til kommentar
Del på andre sites

Ka huske da jeg gik i gymnasiet, og en hvis Kurt Cobain gik hen og døde. Der var vi et par stykker der lavede en mindekoncert-ting ved en morgensamling et par dage efter.

Vi nåede kun at øve de 3 numre igennem EN gang før vi spillede dem for hele gym. = ca 1000mennesker. (vi havde så øvet på dem hver for sig..)

Og det gik perfekt! En total succesoplevelse af de store! :argh:

jeg var vel 18-19 år... huha det er længe siden :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  Mjah, nu har jeg spillet for kongehuset så mange gange, at jeg ikke har styr over de forskellige.

 

 

Min første helt store oplevelse, kom en del år efter jeg var startet i Vejen Garden. Calgary Stampede optoget 1995 (canada).

En så vidt jeg husker, 9km marchtur med STOR tv-opdækning, samt et tilskuerantal der vidst var omkring 1 million.

 

 

Og ikke for at fedte, men af de "oplevelser" jeg har fået mest ud af musikalsk, er der en nr. 1! En lille session hvor vi havde besøg af en hr. Jai. Det ændrede mit syn på en masse, som jeg stadigt bruger den dag i dag.

 

Spiller du stadig i vejen garden? :-o

Bor nemlig lige udenfor vejen ( Gamst/Andst)

Og vejen garden spiller jo hvert år til byfest i Andst? :-o

Så tænkte at jeg nok har set dig et par gange? :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må vist have været på et efterårs kursus med FDF for brassband som skulle munde ud i en stor koncert. Vi havde så et hold kun for alle os der spillede slagtøj, der lavede vi det vildeste stomp, har stadig noderne til at ligge et sted.......... og nårh ja, det var jo dig der var instruktør :tu:

HVAD FANDEN!!!! Var du også med der??? Det var i Gladsaxe ikke?? i 1998 eller 1999. Jeg var nemlig også med til det...Og jo det var skægt.

Link til kommentar
Del på andre sites

min første koncert var i Byparken i Roskilde som opvarmning for Sascha Dupon :lol: kan ikke huske året helt men tror det var omkring '98-'99

 

og det største må så have været til Ålborg Musikfestival i '05 da jeg spillede med mit Kashmir-cover band. vi spillede på den anden største Scene (Europascenen) som det andet sidste band sidste aften. det var perfekt tid. der var omkring 3-400 mennesker foran scenen vil jeg skyde på og de var VIRKELIG med. da vi var færdige og det sidste band kom på, stod der nok omkring 5-7 (og nej, der skulle ikke have stået 5-700... :lol: )...

 

kanon koncert og vi fik lov til at skrive autografer dagen efter :tu:

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
Gæst Paukisten

Hej, Jai!

Var det på kajen i Svendborg, da de kom med kongeskibet eller ...?

 

Bedste hilsener

Freddy

:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...
Hej, Jai!

Var det på kajen i Svendborg, da de kom med kongeskibet eller ...?

 

Bedste hilsener

Freddy

:)

Hej Freddy :D

 

Nej det var engang ved hotel christiansminde til noget arrangement. Og jeg kan også huske at vi spillede for Prins Henrik ved et senere arr. på Valdemar Slot, hvor Kåre var ved at vælte på vej op af trappen, da han ilede til for at fortælle os at nu kom de... :tu:

 

Ha-ha ja der er sgu mange gode minder fra dengang

 

I øvrigt dejligt at se dig herinde selv om det er længe siden jeg har været her kan jeg godt se.

 

Knus

Jai

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu