Heldige Fund


Stixx

Recommended Posts

jeg købte mit pearl session 10" 12" 14" 16" 22" og en 14"x? stål snare plus snare stand HHstativ og et par udemærkede bækkenstativer.. deriblandt et fedt lige pearl stativ.. for 4000,- i øvrigt i en farve der ikke er mange af i DK.

 

måske ikke lige så god en historie som mange af de andres, men jeg er sgu glad!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...
  • 1 month senere...

Jeg synes lige at jeg vil dele en oplevelse jeg havde i Fredags, som jeg ved kun rigtige trommeslagere kan sætte rigtig pris på. Jeg var på udkig efter et brugt skrivebord, og kørte lidt rundt mellem de forskellige lokale genbrugs foretninger. I en lille by ved navn Vestervig i Sydthy dumpede jeg så ind til Kirkens Korshærs butik, og i hjørnet stod der så det her trommesæt. Som trommeslager måtte jeg jo lige kigge på det, for selvom chancen for at finde reelle gode instrumenter i genbrug er ret lille, så kunne det jo være....... Og det var det! Til min forbløfelse stod jeg over for et Ludwig sæt fra 1978, med originale stativer og bundskind, Gold Mist finish, 4 tammer, storetromme og et pris skilt, hvorpå der stod 495,-!! Så jeg gik derfra en glad mand! Og jeg fandt i øvrigt også et udemærket skrivebord ;-)

 

6050_129521882066_801632066_3049632_654588_n.jpg

 

6050_129521892066_801632066_3049633_3499306_n.jpg

 

6050_129521902066_801632066_3049635_6765812_n.jpg

 

6050_129521922066_801632066_3049637_6351879_n.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes lige at jeg vil dele en oplevelse jeg havde i Fredags, som jeg ved kun rigtige trommeslagere kan sætte rigtig pris på. Jeg var på udkig efter et brugt skrivebord, og kørte lidt rundt mellem de forskellige lokale genbrugs foretninger. I en lille by ved navn Vestervig i Sydthy dumpede jeg så ind til Kirkens Korshærs butik, og i hjørnet stod der så det her trommesæt. Som trommeslager måtte jeg jo lige kigge på det, for selvom chancen for at finde reelle gode instrumenter i genbrug er ret lille, så kunne det jo være....... Og det var det! Til min forbløfelse stod jeg over for et Ludwig sæt fra 1978, med originale stativer og bundskind, Gold Mist finish, 4 tammer, storetromme og et pris skilt, hvorpå der stod 495,-!! Så jeg gik derfra en glad mand! Og jeg fandt i øvrigt også et udemærket skrivebord ;-)

 

OH... MY... FUCKING... GOOOD!!!

 

Det er sådan noget der bare ikke sker i virkeligheden. Sikker på du ikke befinder dig i et parallelunivers???

Link til kommentar
Del på andre sites

Meddelelsen til forsikringen bliver, at bæknerne er færdige, og at de bliver smidt ud sammen med det øvrige ødelagte inventar.

 

Det var bare ikke tilfældet, så jeg får lov at købe en 14" 602 SE HH og det mest swingende-klingende 18" 602 ride fra tresserne for 700,- tilsammen..... ;-):)

 

Forsikringssvindel ?

Redigeret af TCDK
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke gjort nogle gode kup som sådan. Jeg har fået en Ajax lilletromme og en Yamaha 16" gulvtam gratis. Plus jeg skaffede mig en fed stål lilletromme ved at bytte tre skind væk.

 

Så ændrer jeg lige denne lidt:

 

Af gratis ting, har jeg nu fået to tammer mere, og en stortromme, som jeg er i gang med at sætte i stand.

 

Men det bedste kup, som sådan, har været da jeg var i Haslev, til sådan et markeds halløj, hvor jeg pludselig faldt over en gammel slidt tromme. Den var intet værd, men under den, stod der en brun taske, som jeg spurgte sælger, om det også var en tromme. Det var det, og jeg fik så lov til at kigge lidt på den. Han ville have 200,- for den, men jeg fik ham presset ned på 100,-

 

Premier045.jpg

Premier049.jpg

Olympic march lilletromme. (Premiers billigserie) 14"x10". Original taske, seiding og skind.

 

Det er indtil videre mit bedste køb/kup. Og så lyder den fantastisk godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes lige at jeg vil dele en oplevelse jeg havde i Fredags, som jeg ved kun rigtige trommeslagere kan sætte rigtig pris på. Jeg var på udkig efter et brugt skrivebord, og kørte lidt rundt mellem de forskellige lokale genbrugs foretninger. I en lille by ved navn Vestervig i Sydthy dumpede jeg så ind til Kirkens Korshærs butik, og i hjørnet stod der så det her trommesæt. Som trommeslager måtte jeg jo lige kigge på det, for selvom chancen for at finde reelle gode instrumenter i genbrug er ret lille, så kunne det jo være....... Og det var det! Til min forbløfelse stod jeg over for et Ludwig sæt fra 1978, med originale stativer og bundskind, Gold Mist finish, 4 tammer, storetromme og et pris skilt, hvorpå der stod 495,-!! Så jeg gik derfra en glad mand! Og jeg fandt i øvrigt også et udemærket skrivebord :cigar:

 

6050_129521882066_801632066_3049632_654588_n.jpg

 

6050_129521892066_801632066_3049633_3499306_n.jpg

 

6050_129521902066_801632066_3049635_6765812_n.jpg

 

6050_129521922066_801632066_3049637_6351879_n.jpg

 

DET ER BARE IKKE FAIR!!!! Det skulle ha været miiiiiggggg....ARGHH!!!!

 

DET er det bedste fund!!.. hands down.. FUCK MAND.. ned og købe lottokuponer!! Du må så dufte af pebermynte uad af røven!

 

Alt er naturligvis ment så sødt som det er sagt! ;).. arghhhhh!!! Sådan noget sker bare ikke!!!.. nej det gør ikke.. tror ikke på det... det er foto snyd!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes lige at jeg vil dele en oplevelse jeg havde i Fredags, som jeg ved kun rigtige trommeslagere kan sætte rigtig pris på. Jeg var på udkig efter et brugt skrivebord, og kørte lidt rundt mellem de forskellige lokale genbrugs foretninger. I en lille by ved navn Vestervig i Sydthy dumpede jeg så ind til Kirkens Korshærs butik, og i hjørnet stod der så det her trommesæt. Som trommeslager måtte jeg jo lige kigge på det, for selvom chancen for at finde reelle gode instrumenter i genbrug er ret lille, så kunne det jo være....... Og det var det! Til min forbløfelse stod jeg over for et Ludwig sæt fra 1978, med originale stativer og bundskind, Gold Mist finish, 4 tammer, storetromme og et pris skilt, hvorpå der stod 495,-!! Så jeg gik derfra en glad mand! Og jeg fandt i øvrigt også et udemærket skrivebord :cigar:

Wow?! Det er 35 km. fra hvor jeg bor! Pfft.. man skulle ha' været hurtigere ;)

 

Tillykke med det! Fantastisk handel!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Og du sagde ikke noget til de stakkels uvidende stakler hos Kirkens Korshær?

 

Tsk tsk.

 

Jeg tror du skal opføre dig rigtig pænt meeeget længe for ikke at få forklaringsproblemer når du står hos Skt. Peter. Det der er langt værre end at stjæle slik fra småbørn, gør du det kan du i det mindste hævde at du tænkte på deres tænder, blodsukker og generelle sundhed.

 

Jeg er alvorligt bange for at du havner nedenunder sammen med Ozzy og vi andre.....

 

Og lige i den farve!

 

 

Svinefedt sæt, et fund om det havde kostet det 10-dobbelte.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Jeg var til auktion i dag http://www.bruuns-auktioner.dk/kataloger_a..._auktioner.html

 

Jeg kørte ikke derover pga. artikel nr. 5, som var et Century fra Bilka.

Men da jeg kom derover så jeg at de clamps der sad på storetrommen var mangen til dem jeg manglede lidt af. Så efter lidt hurtig hovedregning fandt jeg frem til at jeg kunne give ca. 200,- for sættet og så tage dem fra og smide resten herind (eller i den blå avis og sælge det til 5000,-)

Auktionæren valgte så at starte budene på 1500,- !!!!! og det røg et par hundrede højere op til 1700,- (der til kommer der 25% salær) - Altså i alt 2125,- ! Det må da siges at være et fund! Især når samme sæt er sæt til 1698,- eller sådan i Bilka.

 

 

Nå, men jeg fik hvad jeg kom efter! Et Polaroid 600 SE kamera fra 80'erne. Dette er et prof. Polaroid kamera med udskiftelig objektiv etc.

Min pris = 375,- incl. salær. Disse ryger på ebay til 350-600 DOLLARS!

 

 

Jeg fandt også en gammel rørradio på et marked i sidste weekend til 60,- (handlet ned fra 100,-) - Den sætter jeg lidt i stand og så skulle den kunne indbringe 500-800,- alt efter efterspørgelse.

 

Dette var ikke så trommegrej relateret, men jeg tror sgu jeg er begyndt at blive en kræmmer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Andre_H / Gæst_V.I.P

 

Det er sku utroligt, som du kan ødelægge den ene tråd efter den anden.

 

Men fede historier i andre har, jeg har dog ikke været så heldig "endnu" :doo:

Redigeret af Lalle-S
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte engang 1 x Audix D6, 1 x D1, 2 x D2 og 3 x 10m XLR kabler for 1800,- på Den Blå!

Det var sgu crazy. Tror ikke de vidste hvad de havde!

Det blev endda leveret direkte til døren. De ville ikke sende og det passede mig fint. Dejlig hurtig handel :doo:

 

 

Varm, av?!?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 10 måneder senere...
Arghhhh er lige nød til at komme med en mere. Fandt en annonce i den blå avis hvor en havde et gretsch (der skulle renoveres) til 2000.

Jeg ringede selvfølgelig straks og var den først der ringede. (det var 5 min efter han havde sat den i). Vi aftalte at jeg skulle komme og kigge. Men dagen efter var han blevet kimet ned af folk og jeg måtte jo forklare ham at en aftale var en aftale. Vi kiggede på sættet og blev enige om at jeg skulle give 3000 for det. Det var et round badge fra 60érne. 13", 16" og 22". De var malede sorte og der manglede lidt hardware. Men efter lidt indkøb af reservedele og noget sky blue pearl coating (som Music Aid hjalp med at sætte på) stod det færdigt. Det havde kostet mig ca. 6000 og jeg solgte det for 14.500 :P

 

Havde egentlig lyst til at beholde dem, men det var der sq ikke lige råd til. ;-)

 

Jeg ved det er en gammel tråd. Men jeg går ofte herind og læser og drømmer mig til at jeg en dag skal gøre mig det gode fund. (undlader altid side 1 på grund af ovenstående historie - mem tænkte at det var på tide at jeg smed kortene på bordet)

 

Tjah, et eller andet sted føler jeg mig lidt som inspirator til denne tråd, selvom jeg først fandt trommeslageren meget senere.

 

Jeg kender nemlig en gut RIGTIGT godt, som ikke havde spillet trommer i meget lang tid, men havde et sæt som aldrig var blevet gjort i stand. Så skulle han flytte sammen med den daværende kæreste og solgte sættet. -> Som en lille opfølgning på denne historie, så brugte han de 3000 på en sofa og en reol i ikea. -> Og som opfølgning på dette, så flyttede han fra kæresten 3 måneder senere (uden sofa eller reol) -> Og som den sidste opfølgning på dette, så græder han sig hver dag i søvn! -> Men han spiller på vintage rogers trommer nu.

 

Jeg fortryder så inderligt at jeg var så dum og naiv, men tilgengæld vidste jeg heller ikke hvad jeg havde fingrene i.

 

Stixx, du skylder bajer!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...
  • 3 uger senere...

Ja, jeg var forbi Drumstick som stod med en PERFEKT 16 Ludwig Gulvtom. Det sidste der var tilbage af det sæt som manden i gravkoen på genbrugsstationen var i gang med at læsse op i en container:(

 

århhh.. nej... ikke igen.. folke sgu nogle mordere!!

 

for helvede da..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu