How To Make A Bebop Kit.


Bonham

Recommended Posts

Hej alle.

 

For et stykke tid siden købte jeg et kæmpe Hoshino sæt, som skulle stå i mit øvelokale, meget billigt. Sættet inkluderede:

24x14 stortromme og 12", 13", 14", 15", 16" og 18" tammer.

Da jeg kun brugte 24"/13"/16", stod de andre trommer bare og flød. Så tænkte jeg på at lave et café/bebopsæt ud af de resterende trommer.

Så jeg hentede 18x16 gulvtam og 12x8 og 15x12 tammer.

 

Jeg skilte dem ad og begyndte at pudse alle spændehusene op.

Billede_086.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så besluttede jeg mig for, at trommerne skulle have en rigtig fræk finish – rød læder!

Det var faktisk min fars ide. Han har bygget en del PA-højtalere og betrukket dem i blå læder, jeg syntes bare, at rød passede bedre til sættet. Læderet blev bestilt og min far fik limet det på med vådrumslim. Så skulle trommerne lige tørre et par dage.

Billede_094.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kunne de nypudsede spændehuse endelig komme på. Der kom nye træreifer og clawhooks på stortrommen og 15'eren fik gulvtamben på. Så kom der nye skind på og sættet blev sat op, og det er blevet meget bedre end jeg havde turdet håbe på.

Her set med 1975 14x5 Ludwig Supraphonic, 16" Paiste 2002 Hi-hat, 16" Masterwork resonant crash og 22" Masterwork custom ride.

Sættet ville ikke kunne have været blevet færdigt, hvis ikke det var for min fars fantastiske hjælpsomhed og engagement.

Billede_096.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gisp! Jeg har glemt en vigtig detalje! Inden læderet kom på, sleb jeg kedlerne ned så læderet kunne sidde ordentligt fast.

 

Derudover: Trommerne er lavet af mahogni tror jeg nok. Hoshino er det, der sidenhen blev til Tama.

Billede_089.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

wauw! Det ser sørme flot ud! :doo: - Hvor meget har det i alt kostet dig?

Mange tak! :( Hmm det er svært at sige. Læderet kostede ca. 300,-, en bøtte lim 90,-. Mange ting havde jeg liggende og sådan, så det er lidt svært at svare på :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

:( nøøj hvor er det lækert! Jeg må indrømme at jeg synes at lak finishen også var MEGET flot. Må vi ikke få nogle billeder af dit sæt fra øveren også?

 

 

Hvordan synes du ellers det lyder?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for det allesammen.

 

De lyder simpelthen fantastisk. Har for nylig prøvet et Gretsch US maple i samme størrelser og jeg må sige, det lyder ligeså godt, hvis ikke bedre (det skal jeg jo sige).

Der er utrolig meget sustain i de tammer. Det er helt forrygende. Stortrommen lyder af jazz. Der er et fiberskyn powerstroke på fronten og et coated ambassador bass som slagskind. Der er ikke noget indeni og der er ingen filtstraps eller anden dæmpning. Den siger boiiing :-o

Ligesom det skal være :tu: Tak for kommentarerne, keep 'em coming! :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu