Danmarks Bedste Trommeslager


Gæst Høyen

Recommended Posts

Er vi bare igang med at lave en liste over slagere i danmark nu? For når vi er nået til "Mark Falgren - funky", må jeg nok stå af..

 

Opponere du imod han er funky eller en dygtig trommeslager?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Funky day

Ja er jo ikke let - lavede selv en tråd med samme med blues slager " HVEM ER DEN BEDSTE ?? )

Er et spørgsmål der aldrig vil blive besvaret, for hvem høre det, og hvem er så den bedste ??

Alle der nævnes her bla, er jo alle fede slager - måske er der nævnt en små 60 stk som man selv syndes er de bedste- men er jo ikke lige helt sikkert en anden lige syndes det samme, så er meget vanskeligt og svare på et sådant spørgsmål faktisk, da de alle er fede der nævnes, en kan sådan, en noget andet, og hvad er så bedst ???

Men som en skriver- man får da samlet de gode navne på tråden, og igen, hvem så lige den bedste danske trommeslager ?????? Ja er et åbent spørgsmål.

 

VH

Carsten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opponere du imod han er funky eller en dygtig trommeslager?

 

Funky - tjaa.. Joda. Synes det er et spøjst ord at bruge. Jeg ved ikke helt præcist hvad det skulle dække over. Altså han ligger godt og tight, men det ville jeg ikke kalde funky. Men danmarks mest funky trommeslager? Nej.

 

Dygtig? Bestemt. Ikke lige min smag, men al respekt for hans hurtighed

Link til kommentar
Del på andre sites

Funky - tjaa.. Joda. Synes det er et spøjst ord at bruge. Jeg ved ikke helt præcist hvad det skulle dække over. Altså han ligger godt og tight, men det ville jeg ikke kalde funky. Men danmarks mest funky trommeslager? Nej.

 

Dygtig? Bestemt. Ikke lige min smag, men al respekt for hans hurtighed

 

Du ved ikke hvad ordet præcist dækker over, bare at det ikke er det han er?

 

Du har ikke nogle danske favoritter? Så gi' dem endelig til kende :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Du ved ikke hvad ordet præcist dækker over, bare at det ikke er det han er?

 

Du har ikke nogle danske favoritter? Så gi' dem endelig til kende :tu:

 

Haha, præcis :D Ej, ved godt hvad der menes, men kom bare lige til at tænke over at det egentlig er et diffust udtryk at bruge. Men når nogen siger funky tænker jeg bestemt mere på typer som Søren Frost, Thomas Jepsen og Klaus Menzer, end på Falgren.

 

Jeg tænker ikke så meget over det på den måde. Der er vildt mange dygtige og støder hele tiden ind i folk som jeg aldrig har hørt om og som spiller røven ud af bukserne. Men synes det er mere spændende at lytte til hvordan man fungere i musikken, hvilke valg man tager og hvordan man behandler musikken end chops og tightness.

Trommeslagerne i Synd og Skam synes jeg fx er helt fantastiske. Jeg er generelt meget benovet, men synes især at slagerne der gør et eminent stykke arbejde - helt ekstremt meget energi og spillelyst.

Bjørn Heebøl kan jeg også virkelig godt lide. Bedst med Copenhagen Chalgija, topklasse balkan. Og fra samme verden; Kristoffer fra Klepti Klepti. Nogen af de bedst spillende balkandrenge i DK og en stor inspiration.

 

Men altså... Danmarks bedste? Svært at svare på. Danmarks mest inspirerende? Måske. Det synes jeg ihvertfald :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Synd og Skam er helt fantastisk. Lidt rodet til tider, men fedt.

 

Jeg er helt med Simon - det er jo ikke sport det her. Og selv hvis det var, gav det jo ikke mening at kåre den bedste - hvem var bedst, Schmeichel eller Laudrup? Hvilken Laudrup?

 

Men hvem har givet glæde, inspiration eller begejstret?

 

 

Jeg forbløffes til stadighed over hvor mange måder, der er at spille fedt på trommer. Når jeg har haft besøg af folk herinde fra, og de lige giver mit stuesæt en tur - det lyder SÅ forskelligt, og det er meget sjældent, at jeg ikke hører noget, der får mig til at tænke. Så mange dygtige folk.

 

Fedt.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Trommeslagerne i Synd og Skam synes jeg fx er helt fantastiske. Jeg er generelt meget benovet, men synes især at slagerne der gør et eminent stykke arbejde - helt ekstremt meget energi og spillelyst.

Bjørn Heebøl kan jeg også virkelig godt lide. Bedst med Copenhagen Chalgija, topklasse balkan. Og fra samme verden; Kristoffer fra Klepti Klepti. Nogen af de bedst spillende balkandrenge i DK og en stor inspiration.

 

 

Fedt! Dem vil jeg tjekke ud :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
  • 2 uger senere...

Altså jeg har set Volbeat live (Copenhagen Live 2010) og en mand der tager verdens bedste trommesæt Pearl Reference (og det er IKKE til diskussion, de ER de bedste! :)) og fremtryller den grimmeste prutlyd ved at sovse det ind i triggere og samples, har ikke to potter p.. begreb om trommer!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...
  • 3 år senere...

Lennnart Gruvstedt

der overtog trommerne

i "entrance" efter

Kasper Winding som

også skal på listen

alex riel-

jakob høyer

Niclas Bardeleben

og bare for sjov

blachman :-)

men listen er uendelig lang

vi danskere er slet ikke så ringe endda

 

gert

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu