Alex's Logbog!


Alex Buck

Recommended Posts

Bare lige en hurtig update.

Har idag modtaget er stk Axis A longboard dobbelpedal fra medlem Jeppe Justesen! :argh:

jeg har ikk prøvet at spille med den på sættet endnu, så det kan jeg ikke sige noget om. men jeg skriver en mere fyldig udtalelse om dette senere idag :doo:

 

udover det er jeg kommet med i Bandet Eskalit. jeg har spillet et par gange før, men kunne ikke få det til at hænge sammen med det andet band, men nu har jeg tiden, og skrev så til guitaristen at jeg var interesseret i at joine hvis de var interessere, og det var de :)

 

http://www.myspace.com/eskalit

 

det blir sjovt at spille i et band, der er så meget anderledes..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.p...c=47241&hl=

 

ville bare lige poste annoncen her også..

 

 

angående Axis pedalen, så er den simpelthen så lækker.. jeg var meget spændt da jeg faktisk ikke havde prøvet longboard modellen før jeg købte den :lol:

 

men efter at have efterspændt den så kørte den super godt..

selvfølgelig skal man lige vende sig til at det er en anden feel.

jeg glæder mig også til at prøve den med band, for at finde ud af om der er slagkraft nok i til at spille øvelokalet op mens vi spiller.

 

lige pt har jeg sonic hammers på, men overvejer lidt om de skal skiftes ud, da jeg har hørt om mange der siger at pedalen blir endnu federe med f.eks iron cobra beaters. er der nogen axisbrugere herinde der kan sige noget om det?

og hvor har i jeres variable drive lever?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

som nogen måske har opdaget, så har jeg droppet mit metal band og er begyndt at spille Rock i stedet :)

 

i den forbindelse har jeg nedskaleret mit sæt fra:

trom.jpg

 

til:

 

editkit02.jpg

 

Specs:

Pearl Export EX (fra '08)

 

12"x9"

16"x16"

22"x18"

 

Pearl Steel Shell 14"x5,5(?)

 

20" Anatolian Baris Ride

18" Paste Alpha Medium Rock Crash

18" Super Zyn Crash

14" Paiste Stambul Hihat

 

Axis Longboard Pedal

BigBeat Stol

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er længe siden jeg har lavet en seriøs update omkring hva der sker musikalsk for mig..

 

 

Lad mig starte med at jeg jo flyttede fra kalundborg til København for et halvt år siden.

 

På det tidspunkt havde jeg et pearl session 10”x10” 12”x10” 14”x12” 16”x14” 22”x16” (plus en 22”x16” pearl export BD) det blev solgt til Medlem ”mik tha drummer”, og så købte jeg et PDP 805 13”x9” 16”x14” 18”x16” 24”x18”.

 

 

Det sæt skulle bruges i mit metal band som jeg spillede i på det tidspunkt.

 

Det viste sig dog at størrelserne ikke rigtig duede til den slags musik vi spillede, og jeg ville gerne ha 2 stortrommer, så sættet blev solgt videre igen. Efter det købte jeg så medlem kevins Pearl Export fra 2008 i størrelserne 8”x7” 10”x8” 12”x9” 16”x16” 2x22”x18”. Jeg solgte også min DW9002 og købte en Axis longboard dobbeltpedal. Disse ting passede fint sammen med den musik som jeg spillede på det tidspunkt.

 

 

Så kom jeg også med i Bandet ESKALIT (ska/reggae band), hvilket er en fed udfordring, for her spiller jeg helt ude af mit element. Her spiller jeg dog på et sæt der står i lokalet (medlem ”sander”s hvis jeg ikke husker forkert)

 

 

Så for et par uger siden besluttede jeg mig for at forlade mit metal band p.g.a. uoverensstemmelser, og fordi jeg blev træt af at spille metal.. jeg har stort set alt den tid jeg har spillet trommer, spillet metal/punk. Så nu skulle der sgu ske noget nyt. (fortsættes)

Link til kommentar
Del på andre sites

så snakkede jeg med en fyr på aages forum om at starte et rock band.

 

Vi mødtes og jammede og har nu besluttet os for at starte et band, og har allerede fået en guitarist mere med. Og mangler nu en bassist.

 

Men til dette formål ville jeg gerne ha et sæt med en anden lyd, og gerne tilbage til de større størrelser jeg havde med pdp 805 sættet. –men gerne i en bedre kvalitet.. og så var der ingen grund til at have så mange tammer og to stortrommer, når jeg kunne skal bruge to tammer.

 

Så sættet røg til salg (hvilket det stadig er, sammen med axis pedalen :lol: )

 

 

Så kiggede jeg rundt på brugtmarkedet og faldt over Jon Petersens ”orange by capelle” vintage sæt i størrelserne 13x9, 14x10, 18x17, 24x14 – ROCK!

 

 

Så ud og låne penge af familien, og så ellers ringe til Jon og sige at jeg var på!

 

-så nu skal sættet hentes i løbet af ugen!

 

 

Behøver jeg sige hvor meget jeg glæder mig!!!??!

 

 

Udover den ny erhvervelse kan også nævnes et Dream Contact 20” crash/ride købt af mads hovgaard.. damn et lækkert bækken! Det kan så meget forskelligt!

 

Det næste på listen er:

 

En ny pedal, når axis’n er solgt. Eliminator eller dw9000/5000 måske..

 

En ny hihat

 

Og et crash der kan matche mit dream contact.. da mit Paiste Alpha medium rock crash 18” bliver alt for skingert..

 

 

Men nu skal mit pearl export og axis pedalen lige sælges først, før der er penge til noget som helst!

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, jeg er tilhænger af PS3 over Ambassadør eller Fiberskyn på stortromme, og så Emperor over Ambassador på tammerne.. Men det er jo rigtig meget en smagssag.

 

det bliver også den kombo jeg går efter :P

 

glæder mig som en gal til at hente sættet!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. skindkombinationen, så hænger det jo meget sammen med, hvilken slags rock I spiller i dit nye band. Efter min mening kan clear Emperor over clear Ambassador nærmest ikke gå galt, på ordentlige kedler. Men hvis bandlyden kalder på en lidt mere tør og varm lyd, så gå for de coatede.

 

Selv bruger jeg pt. coatede Controlled Sound over coatede Ambassadører. Det giver en varm og lidt retro-agtig lyd, hvilket matcher mit band og mine Ludwig kedler godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
hey jeg vil gerne have lidt feedback på mit spil..

jeg har optaget lidt lyd igår da jeg øvede, og ville gerne høre lidt om hvad jeg kan forbedre..

 

http://www.youtube.com/watch?v=e-Z9ewowNC0

 

mvh Alex

 

 

ingen?

 

-jeg vil gerne have lidt hjælp til hvad jeg kan forbedre, da jeg ikke har fast lærer på, så når jeg øver kan det godt blive lidt ligegyldig lal til tider..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

jeg har tjekket en hel del steve jordan ud for tiden, så da jeg var nede og spille lidt trommer idag, optog jeg lige kort det her groove, som alle der har set hans dvd kender:

 

http://www.youtube.com/watch?v=CVUK9elMkc0

 

her er et klip fra hans dvd, hvor han spillet groovet, det er det der starter ved 2.21

 

http://www.youtube.com/watch?v=gR2uXO8a8QI

 

 

ja jeg ved jo godt at jeg ikke når ham til sokkeholderene, men jeg har da givet det et forsøg?

Link til kommentar
Del på andre sites

ingen?

 

-jeg vil gerne have lidt hjælp til hvad jeg kan forbedre, da jeg ikke har fast lærer på, så når jeg øver kan det godt blive lidt ligegyldig lal til tider..

 

Hej Alex!

 

Mht. Steve Jordan er jeg selv kæmpefan. Især det han har lavet i trioen med John Mayer og Pino Palladino. På denne dvd spiller de røven ud af buskerne. Også shuffle som du spurgte til på youtube.

 

cden try! med ovennævnte trio er også værd at lytte på.

 

mvh René

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu