The Police


molu

Recommended Posts

Var der nogen her der var til Police koncert igår...?

 

Jeg var, og synes altså Copeland var helt suverænt aftenens bedste mand på scenen. sikke en udstråling, lyd og energi !!!

 

specielt hans perc og paukespil slog mig helt ud...WAUV !!!

 

...hvad synes I ?

 

:-o:-o:D

Link til kommentar
Del på andre sites

2. fedeste koncert nogensinde (bliver slået af DT i Hamburg 05)

 

COPELAND ER GUD

 

For helvede den mand var sej, havde ikke de store forventninger til koncerten ud over at se det lir han plejer at lave på cd'er... og hold da op!! Manden er jo en gammel Animal!!! Det fedeste ved det hele var, at han så ud til at ha en indebrændthed over et eller andet og det gik bare ud over tønderne, så fedt. Manden er genial... :-o

 

Sting styrede også showet med en fed hård hånd, mens Andy Summers ikke var noget at råbe helt vildt hurra for, men han var der da :D

 

Så fed en koncert!! Police styrer :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Morten

 

Jeg er enig i at Copeland var aftenens højdepunkt. Han spillede superfedt - også på trommerne :-o

Der hvor jeg stod manglede der til tider power i lilletrommen i forhold til den berømte 80'er lyd. Men generelt lød det rigtigt godt. Jeg havde ellers frygtet det værste, da det lykkedes opvarningsbandet at spille flere sange inden der kom bas på (Det var vel at mærke en trio)

Jeg synes Summers var blevet lidt mere blues'et i sit spil, (hvilket er et minus i min bog), men han var ret fed alligevel.

Sting var i betydeligt mere hopla end de seneste 3-4- gange jeg har hørt ham solo, og jeg tror endda, at han kunne testerne udenad denne gang.

Jeg synes der gik lidt tid inden der kom "kant" på. For mig var det først efter Driven To Tears det løftede sig over kopifremførelse af originalerne selv. Var det bare mig, der var fuld, eller var de noget uenige om længden på de breaks i D.T.T.? Herefter blev der taget chancer, der ikke altid lykkedes lige godt (Selvfølgelig ikke fra den perfektionistiske bassist. Han spille sikkert og stabilt hele vejen :-o. Det synes jeg giver krydderi til en koncertoplevelse. Ellers kunne man bare høre plade lidt højt derhjemme.

 

Opvarmningsbandet var da udemærkede, men i denne sammenhæng kom de til at fremstå som Police light. Med trioformen en basspillede sanger, der linger og lyder som Sting (Det er han søn) og et par musikere, der kan deres Copeland og Summers licks, kom det til at fremstå som et pinligt krav fra farmands side at sønnike skulle varme op. De ville sikkert have været meget fede på Train, men på en stor scene med 40.000 publikummer og med Police som hovedenavn, faldt de helt igennem.

 

Jeg har ventet 25 år på den her koncert, så det skulle være godt og det synes jeg absolut det var - mest p.g.a. Copeland

 

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, hvordan koncerten var for folk, der ikke spiller selv... mmmm?

Link til kommentar
Del på andre sites

her er lidt tegn til at sætte ind i ovenståend: ,,,,,,, .

Man blev vel lidt ivrig :-o

 

Jeg glemte helt det nye Rhythmatist Blue Bell Ride, Stewart spillede på. Det lød megafedt. Det vil jeg godt nok gerne prøve i virkeligheden. Er der nogen, der har prøvet det?

Link til kommentar
Del på andre sites

her er lidt tegn til at sætte ind i ovenståend: ,,,,,,, .

Man blev vel lidt ivrig :-o

 

Jeg glemte helt det nye Rhythmatist Blue Bell Ride, Stewart spillede på. Det lød megafedt. Det vil jeg godt nok gerne prøve i virkeligheden. Er der nogen, der har prøvet det?

Ja det lød mega fedt! Sådan et gad sgu godt have. I følge Paistes hjemmeside kommer det først til salg i tredje kvartal i år. Men er det ikke nu?

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejlig koncert! Måske hverken den bedste eller største, men bare oplevelsen af copeland og den energi og livsglæde han blæste ud over storskærmene.

 

Det blev sjældent "sikkert" og rutine-præget, men hold op hvor var jeg nervøs for om han holdt koncerten ud, efter første nummer synes jeg han så ganske så anstrengt ud. Kæresten sagde også, "hold da op han ser træt ud"?!

 

Men han holdt, selvfølgelig, og det synes jeg faktisk også helheden gjorde. Man kan jo også diskurtere hvor meget plads Stings ego og Copelands trommer efterlader til Summers riffs? Men han virkede lidt som om han syntes at vejret var vederstykkeligt koldt... Ja, ja, vi (og de) bliver jo ikke yngre!

 

Men jeg vågnede op med en dejlig rytme kørende i hovedet...

 

...og ja, sikke et dejligt ride han valgte at underholde med!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, hvordan koncerten var for folk, der ikke spiller selv... mmmm?

Jeg var der sammen med mine brødre og nogle gamle venner, der ikke selv spiller. De synes alle det var mega fedt :tu:

 

Og jeg er også glad for, at jeg kom med. Alt om Copeland er jo næsten sagt, så jeg har ikke mere at tilføje.

 

En god og flot koncert

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg ikke så meget at sammenligne med, men hold da op en fed koncert!!! Rigtig fed energi på scenen, fremragende lyd og super fedt lysshow! :tu::tu:

 

Det var en forrygende koncert, og Inner Circle billetter er altid fedt!! :tu:

Den gamle og jeg stod vel 25-30 meter fra scenen, så der blev ikke kigget særlig meget storskærm! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

SKOefoed, der i Claus's fravær var med, og jeg synes koncerten var et brag!! :tu:

Vi stod ca. 30 meter fra scenen i inner circle, og havde intet mindre, end 100% totalt fed fantastiks lyd, især når Stings e-streng nærmest fik bukserne til at flagre i natten. Wauw!

 

Når man ikke kender Polices repetoire til fulde, var alle numre en ren nydelse. Forstået på den måde, at vi ved de lidt for os ukendte numre, ikke havde et studienummer med i baghovedet. De kendte syng-med-numrene sparkede også mås, efter vores opfattelse.

Og når man generelt er til Sting, var denne koncert en "once in a lifetime" oplevelse. :)

 

Og storskærmene giver ekstra oplevelser: som f.eks. når Copeland taber en stik, men fuldt close-up af kameraet og på storskærmen.

Og dejligt at se alle de Paiste-bækner - også for fuld storskærm!

 

I det hele taget var lys-sætningen et kapitel helt for sig selv!!

 

Tilbage er kun at sige at Århus har noget at lære om infrasturktur - den var da totalt håbløs ved Vestereng.

Især når 42000 skal "hjem til kødgryderne igen" :tu: GENNEM DEN SAMME DØR SOM DE KOM IND AF!!!

Man kunne sikkert godt have etableret nogle ektra udgange, i stedet for det "mess" der var efter koncerten. Især for inner-circle folkene, der skulle ud på en mindre dagsmarch for at komme ud, og tilbage samme vej, på den anden side af hegnet. Og når én stewart (stardust) viser os den ene vej, for så efter 1-2 km at få at vide af en anden stardust, at vi skulle ha' været den anden vej (for at komme et bestemt sted hen), så bliver man træt (i fusserne). :tu:

Stram op, Århus!!

 

Foto: tjaaaa - det er jo ikke Canon EOS 400D-kvalitet, men Olympus ditto.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde som i andre også en fantastisk aften i Århus.

Nød samtlige minutter uden undtagelse.

 

Det med den lange vandring og kø må være straffen for at stå i inner circle :tu: . Vi stod ikke i kø på noget tidspunkt, udover da min bedre halvdel skulle på toilettet.

Mht infrastrukturen til og fra pladsen, holdte vi selvfølgelig ved lyskrydsene( det skal man jo :tu: ), ellers gik det bare derudaf.

 

The Police og Århus :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nu ret enig med Gaffas anmeldelse.

Police som jeg husker og kender dem, var et stramt, pop'et punkband, og det igår var sgu næsten lidt for "hyggeligt".

De kørte mange af numrene for langt ud i lir, og wåååå ohhh wååå ohhh, og så er Andy Summers bare ikke på samme niveu som de to andre, han faldt lidt igennem ved flere lejligheder.

Copeland var fed, men jeg synes han er et stykke fra sine unge dage, og specielt Every Breath, var vildt rodet. Det var som om han ikke kunne bestemme sig om han skulle køre ride eller HH i de forskellige stykker. Det var ikke så stramt..

Tag ikke fejl, jeg har ønsket mig en Police reunion de sidste maaaange år, da de er et af mine ynglingsbands, men jeg vil hellere huske dem som de var i start 80'erne, og ikke som de ældre herrere jeg så igår. Der er forsvundet en del af magien på de 20 år, men jeg er sgu glad for jeg fik mit ønske opfyldt og så dem live, også på en vindblæst mark ved Århus en kold septemberaften..

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nu ret enig med Gaffas anmeldelse.

Police som jeg husker og kender dem, var et stramt, pop'et punkband, og det igår var sgu næsten lidt for "hyggeligt".

De kørte mange af numrene for langt ud i lir, og wåååå ohhh wååå ohhh, og så er Andy Summers bare ikke på samme niveu som de to andre, han faldt lidt igennem ved flere lejligheder.

Copeland var fed, men jeg synes han er et stykke fra sine unge dage, og specielt Every Breath, var vildt rodet. Det var som om han ikke kunne bestemme sig om han skulle køre ride eller HH i de forskellige stykker. Det var ikke så stramt..

Tag ikke fejl, jeg har ønsket mig en Police reunion de sidste maaaange år, da de er et af mine ynglingsbands, men jeg vil hellere huske dem som de var i start 80'erne, og ikke som de ældre herrere jeg så igår. Der er forsvundet en del af magien på de 20 år, men jeg er sgu glad for jeg fik mit ønske opfyldt og så dem live, også på en vindblæst mark ved Århus en kold septemberaften..

 

:P

Har det på samme måde, og synes bestemt ikke at jeg har spildt penge eller tid på den koncert.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hold da op en koncert! :P

 

Jeg stod sammen med min bror lige midt i Inner Circle, ca 25 meter fra scenen - og dér skal jeg love for at lyden var fed! Efter Fiction Plane's katastrofe-lyd til opvarmningen var jeg ellers godt bekymret - men WOW hvor lød det bare fedt!

 

Og så videre til Stewart! Sjældent har jeg hørt så tight, velspillet, velovervejet, vellydende og fuldkommen overbevisende trommespil! Jeg synes faktisk han er federe nu end på pladerne - og manden er på vej mod de 60!! Jeg havde lidt frygtet at han ville lave en del fejl, men jeg synes han havde umanérligt godt styr på tingene!

...og hvad er det nu for et sæt han spiller på...? :doo:;)

 

Oven i det hele synger Sting bare rystende godt live! Jeg har hørt ham 3 gange nu, og jeg synes kun han er blevet federe og federe! :-)

 

 

Alt i alt en fantastisk koncert! Jeg gi'r dem 5 eller 6 stjerner! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det var så rocker fedt!!!

 

Jeg vil beskrive koncerten sådan her:

 

Det er det samme som at spise en nutella-mad, hvor franskbrødet er skiftet ud med gammelt og tørt rugbrød.

 

Nutellae'en er selve bandet Police. De er det man kommer for, og de er dem som giver en lyst til at spise nutella-maden. Rugbrødet er selve arrangementet. DÅRLIG ide at folk skulle ud af den samme vej som de kom ind. Det var ikke godt nok arrangeret!

 

Min bedømmelse af bandet må være, at Stewart Copeland faktisk gav sine trommer den største omgang prygl! Han er så pisse hamrende sej. Han energi, den måde som koncentrerer sig på og så selve lyden i hans trommer! Shit det lød så pisse fedt. Dejligt at komme til en koncert med sådan en trommeslager ved roret.

 

Sting var jo, som altid, også mega sej! Han fyrer den maks af. Der er ingen der er ligeså cool som ham! Han spiller den onde bas, og samtidig så synger han fabelagtigt! Der er ingen i Verden der er ligeså dygtig som ham!

 

Andy Summers var faktisk den der overraskede mig mest! Han spillede over al forventning. Mere solo, og mere guitarlir. Helt sikkert et kæmpe plus til ham!

 

Jeg har personligt haft en kanon koncertoplevelse. Man kunne mærke lysten til at spille, og energien i bandet. Nøj hvor var det bare fedt!

 

Desuden så skal det der med lyden lige forsvares: Det blæste kraftigt ind mod scenen! Og det bevirker altså også at lyden var ret svær at styre. Plus at når folk siger: Pisse dårlig lyd - så bør man have i mente at de måske har stået et dårligt sted. Når man har så stor en plads, og så mange mennesker så kan man altså ikke forvente at lyden er fuldstændig fabelagtig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der hvor jeg stod (lige ved siden af et højttalertårn og storskærm var lyden ganske enkelt fabelagtig!!

 

Havde frygtet jeg ville få blæst ørene ud, men nej! Stod uden ørepropper (hvilket kun er sket til Genesis førhen!) og stod og nød det til fulde. Det eneste der ville ha kunnet gi tinitus var mine egne skrig på 130 dB når Copeland blev nævnt og/eller gav den gas :tu:

 

Har stadig den fede fornemmelse i kroppen...! Jeg tog til koncerten uden forventninger - var ved at sove i bilen på vej derop, var alt andet end glad da jeg steg ud af bilen til en råkold aften på en vindblæst østjysk hede, men da der blev fyret op under Bob Marley lige inden de gik på, ja så var der kun et for. AT NYDE DET!!! :kiss:

 

Nu har jeg aldrig set nogen liveoptagelser med Police fra fordums tid, så derfor har jeg jo kun kunnet forholde mig til jeg så... og jeg blev blæst igennem af gåsehud, lækker lyd og god stemning (bortset fra de f**king idoter der ikke kan finde ud af at blive på deres plads under koncerten og skal møvre sig frem og tilbage - det må kun ske hvis der flyder blod fra ansigtet!! ;):D )

 

Fuck det var godt.. skal ud og investere i mere Police end det Greatest Hits jeg har derhjemme!! :D

 

...og ja, undrede mig sgu over hvad det var for et SVINEFEDT ride manden havde, men det er så blevet opklaret (Mente ellers helt bestemt der stod "Stewart Copeland" på og det var et specielt signature (altså ikke Signature!) bækken... men tak for info!! :tu: )

Link til kommentar
Del på andre sites

Fantastisk koncert. Så fantastisk at man glemte de kummerlige forhold den blev afholdt under. Til en verdensklasse koncert kunne mad og drikke altså godt være af bedre kaliber, og så er det jo trist at sommeren er forbi. Men jeg mærkede ingen kulde eller sult da Police gik på. Hurtigt fik de styr på lyden, og ja.... Copeland... Med det trommespil kunne han sgu komme med på landsholdet i fodbold..

Han er på ingen måde blevet dårligere med årene, og TAMA får næppe bedre reklame end Mr Copeland på tur... Også Sting og hr Summers holder 200%...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm jeg forstår ikke at der ikke er mere kontinuitet i den måde der bliver holdt koncerter derude på. Nuvel det er forskellige arrangøre, men alligevel kan de vel godt lære af hinanden. Til Metallica var hegnet blevet lagt ned ud mod vejen så folk langt nemmere kunne komme ud

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu