Mike Portnoy På Mini Sæt


cmol

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det sniger sig lynhurtigt ind på min top 5 over ligegyldige coverversioner af ellers fede sange

Enig.. Jeg synes faktisk agertil det svinger ret ringe! :)

 

Lad Beatles om det!!

 

(Ligesom Working class hero, John lennon gør den meget bedre end greenday) :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Når i siger at det ikke er Beatles, så har i ret.. Det er et cover nummer..

Hvis de havde ville lave en kopi, så havde de nok gjort det!

 

Personligt synes jeg det er kedeligt at lave kopier, så er det federe at tolke nummeret på en ny måde, og få det til at passe på den stilart man nu spiller..

 

Synes personligt at det er en fed måde at få liv i de gamle numre, og se dem som reelle rocknumre..

 

Og så til det jeg egentligt mente tråden til..

Synes det er super fedt at se Portnoy på sådan et lille sæt.. Når han sidder bag sine kæmpe sæt, glemmer man nemt at se på hvordan han spiller og ser i stedet på hvor meget han spiller på det kæmpe sæt.. Her er han spil mere blottet og man kan se hvad og hvordan.. Det er sku fedt..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det sniger sig lynhurtigt ind på min top 5 over ligegyldige coverversioner af ellers fede sange

Jeg kunne heller ikke være mere enig. Jeg synes sangeren 'oversynger' den lidt, og så lyder det oven i købet RET meget som om, at han ikke har styr på teksten lige omkring 1.00.

De tilføjer, som andre har nævnt, jo heller ikke noget nyt. Det er jo et spøgsmål om smag, eller hvad man siger. Det kan ikke rigtig diskuteres, men jeg synes bare, de laver møg i en ellers FED sang. Jeg synes også at Portnoy og hans venner fra Dream Theater lugter langt væk af nederen-hed. Tag det ikke ilde op. Det er bare en mening. :P:)

Redigeret af MiKL
Link til kommentar
Del på andre sites

Når i siger at det ikke er Beatles, så har i ret.. Det er et cover nummer..

Hvis de havde ville lave en kopi, så havde de nok gjort det!

 

Personligt synes jeg det er kedeligt at lave kopier, så er det federe at tolke nummeret på en ny måde, og få det til at passe på den stilart man nu spiller..

 

Synes personligt at det er en fed måde at få liv i de gamle numre, og se dem som reelle rocknumre..

Jaeh. Det kan da godt være. Problemet er bare, at det overhovedet ikke svinger. Det er stift og tarveligt og forsangeren synger falsk. Det er en fuldstændig ligegyldig fortolkning (hvis man overhovedet kan kalde det en fortolkning). Dette er sandheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne heller ikke være mere enig. Jeg synes sangeren 'oversynger' den lidt, og så lyder det oven i købet RET meget som om, at han ikke har styr på teksten lige omkring 1.00.

De tilføjer, som andre har nævnt, jo heller ikke noget nyt. Det er jo et spøgsmål om smag, eller hvad man siger. Det kan ikke rigtig diskuteres, men jeg synes bare, de laver møg i en ellers FED sang. Jeg synes også at Portnoy og hans venner fra Dream Theater lugter langt væk af nederen-hed. Tag det ikke ilde op. Det er bare en mening. :P:)

Bare lige som oplysning er det ikke dream theater..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ved jeg skam godt. Jeg vælger bare lige at slå to fluer med et smæk. :)

Men det har jo ikke noget med det her at gøre..

Det er bare dit personlige had (?) til DT..

 

Det kan du jo bare oprette en tråd om hvis det er noget du gerne vil ud med :P

 

Det virker som om meget af det i denne tråd er had til DT og der til hørende medlemmer.. Hvis det er tilfældet, så smid det i en anden tråd.. For helt ærligt, så er overskriften ikke: "Hader du også DT?"..

 

Sorry, men jeg hader når mine tråde bliver brugt til alt muligt andet..

 

:huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey - jeg hader hverken DT, eller det her Beatles-band. Det jeg synes er problemet, er at det for mig virker som om de prøver at gengive numrene som de på de originale studieindspilninger. Det synes jeg ikke lykkes. Bevares, de er knalddygtige musikere, men jeg synes ikke de fanger 'viben'. Undskyld at jeg blandede DT's pantera- og pink floydfortolkninger ind i diskusionen. Hr. Portnoy gør jo i og for sig ikke noget galt - det er mere de sangere han omgiver sig med. Det jeg vil sige er bare som før nævnt, at et covernummer kræver en vis berettigelse, enten i form af en ny spændende fortolkning eller noget andet. Jeg synes bare ikke at disse beatles covers er så vellykkede. Dermed ikke sagt at de er dårlige - (jo, pantera og pink floyd coverne er :P )

 

Og så til sidst - ja, det er sq lidt sjovt at se Portnoy bag et 4-piece sæt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu