Dave Weckl Evolution Sticks


Andreas Pilgaard

Recommended Posts

Hej alle ts-drenge (og piger!! :( )

 

Jeg er løbet ind i et problem!

 

Jeg begyndte for tre uger siden, da denne nye sæson startede, at tage min undervisning så seriøst så muligt og få det største udbytte.

Dette betyder at jeg nu øver ca. 3 til 4 timer om dagen.

 

Det går sådan set også fint med at øve lige indtil en af mine stikker knækker??

Jeg fatter det ikke! :(

 

Før i tiden øvede jeg mig i 1 måned, dog ikke så mange timer om dagen, og så var stikkerne tyndslidte, men de knækkede aldrig.

Nu går der ikke mere end 1- 2 uger..! :)

Som sagt spiller jeg med Dave Weckl Evolution Sticks. Jeg har selv tænkt på, om jeg kan forebygge problemet, ved at kigge efter bestemte ting på stikkerne før jeg køber dem? eller om det er Vic Firth's kvalitetskontrol der er dalet kraftigt..?

 

Da jeg ikke har råd til at købe et nyt sæt stikker en gang om ugen, ville jeg høre om i har samme bitre erfaringer eller lignende, og hvad man evt. kan gøre for at forebygge problemet ....??

 

Mvh

 

Andreas :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu vil jeg ikke lyde belærende, men min gamle lærer sagde at det var forkert teknik hvis ting gik i stykker. Også hvis man laver buler i skindet osv...

 

Det var bare lige en lille kommentar jeg havde.

 

Ved godt al snak om teknik og personligt udtryk osv. er svært at begynde at diskutere, men ja. Lige min besked :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv brugt disse stikker i 2-3 år nu, og mine holder fint 3-4 uger uden problemer, nogle gange længere. Det der plejer at gøre at de bliver kasseret for mit vedkommende er, at hovedet flækker. Jeg har af samme grund overvejet nylontip-modellen, men ikke fået den prøvet endnu.

 

Men Andreas, knækker dine stikker ligefrem på langs?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu vil jeg ikke lyde belærende, men min gamle lærer sagde at det var forkert teknik hvis ting gik i stykker. Også hvis man laver buler i skindet osv...

 

Det var bare lige en lille kommentar jeg havde.

 

Ved godt al snak om teknik og personligt udtryk osv. er svært at begynde at diskutere, men ja. Lige min besked :hmm:

Men stikker har jo en begrænset levetid. De bliver jo slidt af bækkender og rimshots osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Weckls stikker (både de nye 'evolution' og de gamle 'røde') er superfede!

Holdbarheden er egentlig ret jævn hvis man lige laver rulletesten inden køb. Det hjælper selvfølgelig også at kigge efter knaster i træet!

 

Jeg har rigtig gode erfaringer med nylon-hovederne på de røde, men har ikke prøve evolution-stikker med nylon-tips endnu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu spiller jeg også selv med Dave Weckl signature, og jeg har aldrig flækket nogle.. De bliver slidt, ja, men de har aldrig været så slidt at jeg har flækket dem.

 

Jeg tror tilgengæld, du skal snakke lidt med din lærer omkring din teknik. Han ved ligeså godt som os, højst sandsynligvis bedre, hvorfor det er at du pludselig knækker stikker.

 

:hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det skal lige tilføjes at jeg spiller jazz og fusion..

Så jeg er ikke i den gruppe af trommeslagere der slår hårdest.

 

:D

Hvordan kan du så knække stikker?! :hmm:

 

Jeg spiller mange forskellige genrer. Fra jazz til hård rock, men det er VIRKELIG sjældent jeg knækker stikker. Plejer at skifte dem ud fordi tip'en er for slidt. :-)

 

Er jeg bare utrolig heldig, eller?

 

Mvh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan kan du så knække stikker?! ;-)

 

Jeg spiller mange forskellige genrer. Fra jazz til hård rock, men det er VIRKELIG sjældent jeg knækker stikker. Plejer at skifte dem ud fordi tip'en er for slidt. :D

 

Er jeg bare utrolig heldig, eller?

 

Mvh Kristian

Jeg forstår det heller!

 

Det er sket 2 gange for mig på 4 uger.!!

Før havde jeg det også ligesom jer andre, altså at de knækkede nærmest aldrig, men den eneste grund til udskiftning af stikker, var når chippen knækkede.

 

Jeg kan sagtens se, det kan have noget med teknikken at gøre.

For jeg har meget fornyligt tjekket Dave Weckl's trommevideoer (Back to the basix og Next step). I den første fortæller han meget nøje om, at alle problemer grunder for det meste i dårlig teknik (altså når man er forholdsvis øvet trommeslager). Derfor er jeg begyndt at bruge samme teknik, som ham og har øvet den rigtig meget på den.

Jeg vil selv mene at jeg er ved at have rigtig styr på den + jeg kan også mærke, at jeg nu kan spille meget hurtigere og mere præcist, men!, ja mine stikker knækker altså nu!

 

Det er mig ubegribeligt!! :tu:

 

Måske har jeg bare været uheldig med de 2 sæt stikkers kvalitet ? hmm...:huh:

 

Mvh Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv brugt disse stikker i 2-3 år nu, og mine holder fint 3-4 uger uden problemer, nogle gange længere. Det der plejer at gøre at de bliver kasseret for mit vedkommende er, at hovedet flækker. Jeg har af samme grund overvejet nylontip-modellen, men ikke fået den prøvet endnu.

 

Men Andreas, knækker dine stikker ligefrem på langs?

Den første knækkede på langs. Den anden næsten på tværs.

 

Mvh Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

hej

 

jeg har i lang tid brugt "den røde" weckl stik, og har aldrig haft problemer med den. Jeg havde for noget tid siden mulighed for at få nogle med hjem fra usa uden at have lavet rulletesten, og jeg fik 12 sæt og har ikke haft problemer med dem. Så jeg ved ikke om der er noget galt med kvaliteten?

Link til kommentar
Del på andre sites

hej

 

jeg har i lang tid brugt "den røde" weckl stik, og har aldrig haft problemer med den. Jeg havde for noget tid siden mulighed for at få nogle med hjem fra usa uden at have lavet rulletesten, og jeg fik 12 sæt og har ikke haft problemer med dem. Så jeg ved ikke om der er noget galt med kvaliteten?

Mr. Weckl ham selv mener ikke at hans rødebrune signatur-stik er særlig god. Det er noget med rebound und so videre, at gøre. Tror han kommentere det i "How to develop technique"-dvd'en.

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Mr. Weckl ham selv mener ikke at hans rødebrune signatur-stik er særlig god. Det er noget med rebound und so videre, at gøre. Tror han kommentere det i "How to develop technique"-dvd'en.

 

hmmmm ?

 

nu tror jeg da også mere det var et spørgsmål om kvaliteten af træet. Og der er efter min mening ikke noget galt. Om stikken er god at spille med, er vel et spørgsmål om smag og behag :tu:

 

Hilsen allan

Link til kommentar
Del på andre sites

hmmmm ?

 

nu tror jeg da også mere det var et spørgsmål om kvaliteten af træet. Og der er efter min mening ikke noget galt. Om stikken er god at spille med, er vel et spørgsmål om smag og behag :huh:

 

Hilsen allan

Det er da rigtig nok. Men man kan jo altid tage til efterretning når personen som har "udviklet" stikken, forkaster den igen fordi han mener den ikke giver et optimalt trommespil, for så at udvikle en ny, og så bruge denne fremover.

 

... og især når "denne" er Dave Weckl. :) Men alt er jo smag og behag.

 

Jeg kan lige prøve at finde klippet frem igen, så kan jeg jo se om jeg kan finde ud af at uploade de 10-20 sek. til youtube. :tu: Men jeg må indrømme jeg ikke kan huske nøjagtigt hvor denne udtalelse stammer fra.

 

 

:)

Redigeret af Mr. A
Link til kommentar
Del på andre sites

Tja ... prøv en tykkere stick ??? :tu:

Overvejer det også lidt..

 

Har købt et nyt sæt evolution, for at give dem en sidste chance!

 

Jeg synes der er 2 problemer for mig ved at skifte til andre stikker..

 

1. jeg synes Dave Weckl's stikker er superfede at spille med, det kan jeg ikke beklage mig over.

 

2. Hvis jeg skifter stikker, skal jeg til at øve alle mine teknikker op igen, og dette synes jeg personligt er ret omfattende...

 

Mvh

 

Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

min mening om promark: noget looort.

 

Jeg har spillet med dem, men hovederne flækker, stikkerne flækker inden, hvis ikke de antager bananform efter et par dage. Grrrr

 

 

 

Mht. Weckls stikker: Jeg har ret store hænder og hans 'nye' princip hænger godt sammen med de stikker for mig.

 

Og JO, der ER fra den natural-dvd

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er da rigtig nok. Men man kan jo altid tage til efterretning når personen som har "udviklet" stikken, forkaster den igen fordi han mener den ikke giver et optimalt trommespil, for så at udvikle en ny, og så bruge denne fremover.

Han har jo bare ændret stil ;):D

Det er ikke det samme som at sige den anden er noget lort :dev:

Den "røde" var bl.a. udviklet til at han holdt længere tilbage på stikken med venstre (trad. grip) hånd for et markant "back beat", og det gør han så ikke mere - i hvert fald ikke i samme udstrækning :tu::-)

Redigeret af Anders Baarts
Link til kommentar
Del på andre sites

Han har jo bare ændret stil :tu::D

Det er ikke det samme som at sige den anden er noget lort :uhm:

Den "røde" var bl.a. udviklet til at han holdt længere tilbage på stikken med venstre (trad. grip) hånd for et markant "back beat", og det gør han så ikke mere - i hvert fald ikke i samme udstrækning :tu::-)

Og ændret teknik. Han indså jo at det overhovedet ikke var optimalt, så jo, man kan sige det andet var noget lort. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu