Foools


-SnareDrummer-

Recommended Posts

Jeg må ærligt indrømme, at jeg efter en inspirende samtale med en trommeslager fra ´Holbæk Garden, følte mig nødsaget til det her indlæg...

 

What tha F u c k ! ?

 

:-o

 

Er bestyrelser egentlig ikk generelt det rene tidspilde og mest ufaglige beslutningstagererer omkring det med at få købt det RIGTIGE udstyr ind?? :tu:

 

-Jeg mener personligt at der for meget udenomsnak og problemer, som egentlig ikk handler om musik, men fx intriger og næsten ikke særlige godt indtjenlige tombola'r til jul, eller andet snask, som egentlig bare er til for at være til. :dev:

 

Musikken, Som faktisk var grundlaget for at den pågældende bestyrelse havde nogen som helst eksistens. Det fedt og få hjælp fra forældre og venner som gerne tager en hård tjans med noget papirarbejde og andre formaliteter som skal ordnes. Men det ikk fedt når hjælpen synes at blive til en ond cirkel, hvor man er nød til at behandle hjælpen som guder, ellers er der ingen hjælp. WTF!? :tu:

 

 

eller hvis ens argument for nye trommer er at 10 mand kan få splinternye instrumenter(altså trommer) imod at få en eller to nye tromboner eller andet til 2 mennesker.

 

WTF!?

 

er det bare mig der syns bestyrelser kan vendes til noget masse skidt ?

 

:-o

Link til kommentar
Del på andre sites

kender det kun alt for godt!

 

I den forening hvor jeg spiller er der egentligt en ret fed bestyrelse. Til gengæld er der nogle gamle nisser som sidder på pengekassen. foreningen har faktisk en pæn slat penge som reserve(mere end nødvendigt).

foreningen holder flere koncerter årligt-nogle gange med prominente navne som Hatesphere, Volbeat, Urkraft osv. Men live udstyret er simpelthen så magert at bandmedlemmerne ikke gider komme igen. Det er blevet en ond cirkel og til sidst er der ikke nogle større navne som gider komme og spille.

 

Flere medlemmer har forslået bestyrelsen og de gamle nisser at købe noget nyt liveudstyr. Med nyt liveudstyr menes der ikke nyt PA og lign. blot nogle nye tromme mikrofoner og nogle andre småting, således at bandsne ikke føler at det er totalt utilfredsstillende. Men nej nej nej, det er der ikke penge til.

 

Fandme ikke om der så købes et nyt Stage Piano til 12K fordi nogen havde fået at vide at der så ville starte nogle nye bands :-o

Og der er stadigt ikke set skyggen af et sølle nyt strømstik til scenen endnu....

 

Så din påstand om at bestyrelser ind i mellem bruger penge på det forkerte kan jeg roligt forholde mig til....

Redigeret af Skumle Duns
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Niklas! Ja, det er så mig fra Holbæk ( Som navnet nok hentyder til )

 

Jeg er stadig ganske enig med dig!

Jeg tror at det største problem ( taler kun for mig selv ) er at diverse bestyrelser har problemer med at få spurgt "fagfolkene" til råds. Så snart de kontakter os før indkøb af diverse ting og sager og får vores meninger, så er der ingen problemer, men så snart de handler på egen hånd, så kommer problemet!

 

Og så skal der,hvis pengene er der, selvfølgelig med det samme købes nyt udstyr ind, det er der ingen tvivl om!

 

Hilsen herfra

Link til kommentar
Del på andre sites

Kender det aaalt for godt fra folkeskolen.

 

Vores musiklokale var splinternyt - og det skulle være den bedste akkustik og der skulle være komplet lydtæt. MEN VAR DER DET??

 

Og så stod vi med et smadret trommesæt. Hvor der ikke var skiftet skind i ti år. Og der var ikke flerer strenge til guitarene. Hvad vælger de to musiklærer så at gøre? = Købe nyt klaver for 17'000 kroner.......

Link til kommentar
Del på andre sites

Bestyrelser tænker ikke i det perspektiv, hvor de forsøger og ramme flest mulige mennesker for samme penge.

 

hvilket er noget hø!

 

Jeg vil personligt købe helt nye småbørns percussion til 30 mennesker for 10.000 kr !

 

end jeg vil bruge 17.000 kroner på et nyt klaver til en elev i.

Link til kommentar
Del på andre sites

Heysa,

 

Enig..... :tu:

 

Der har gennem tiderne været så mange uduelige bestyrelser. Og der er helt sikkert mange flere på vej.

 

Det kan være ret svært at få noget som helst fornuftigt igennem ved en dårlig bestyrelse.

 

Og desværre er bestyrelsesposterne tit besat af folk som er besat af at bestemme - og det desværre ligegyldigt om de ikke har forstand på det de bestemmer omkring.

 

Men samtidig skal man huske at de gør et kæmpe stykke arbejde for alle de foreninger som findes i DK. Men nogle gange er det sgu' en ommer - det de vedtager :D

 

Mit råd er..... vælt bestyrelsen. gør deres arbejde selv og få indflydelse... men min erfaring er at lidt hen ad vejen forstår man alligevel nogle af de tidligere bestyrelsers overvejelser. Sagen ser ofte lidt anderledes ud fra den anden side af skrivebordet. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville personligt have væltet bestyrelsen, hvis jeg vidste jeg havde flere musikere fra andre instrumentgrupper bag mig ! hvert fald så jeg hvert fald i det mindste bare havde til et orkester der mindede om et amerikansk Drum corps(minimalistisk brassband og trommekorps).

 

Men det kan jo være man diskret skal sætte oprørstanker lidt i bevægelse, så det blir mere musik mindre ubetydelige og alt for mange på rejser til udelandet !

 

(vi tager ud rejser hvert år som allermindst snupper 50.000 kr fra budgettet hvert år)

 

vi tager til tyskland hvert andet år, og til et sted længere væk i årene mellem tysklandsturene !

 

 

et trommekorps på 12 mand kunne få splinter nye sæt trommer(med seje farver og det hele) hvert år, hvis man istedet for at fokuserede på at være et musikkorps end et alternativt rejsebureau.

 

I hinnerup er vi fx kun 8 og kun 6 af os er p.t spillende medlemmer, resten er elever og så har vi + 2 på efterskole. (så det faktisk i virkeligheden 10 trommer vi er ialt).

 

og med traditionelle trommer og storetrommer, skulle vi faktisk bare have omkring 30.000 kr ialt. og så ville der stadig være 20.000 til en rejse fx. eller en ny tuba?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu