Teknik I Trommegruppen/korps?


-SnareDrummer-

Recommended Posts

Jeg derhjemme går sindsygt meget op i at alle trommeslagerne kan deres basisteknikker. Ved ikk hvor mange der tænker over dette, men helt almindelige og kedelige 8 '1/8'-dele om dagen i fornuftigt ustressende tempo, kan gøre underværker! rigtige meget endda !

 

... Jeg foreslår, selvom mange nok syns det lyder fucked up, og stenet, at tage denne teknik og øve i mindst en 30 min. hver dag...

 

FIF :gross: : for at slå tiden ihjel på denne sindsygt kedelige øvelse, så se noget tv imens. eller andet der kan få tiden til at gå hurtigt.

 

Men hva' gør i for at opdage, om der er en fælles nævner i forskellige teknikker hos jeres trommeslagere i gruppen/korpset? eller har i en bestemt retningslinje for hvad man Skal spille i gruppen/korpset?

 

Jeg gør det, at jeg tager hele listen af teknikker ser på hvad for nogle liner mest alle de andre teknikker-

fx. en Paradiddel - kan man kalde en Poly'teknik- da det er en blanding af Dobbeltslag og enkeltslag!.

Jeg prøved hver del for sig(altså enkelslag for sig og dobbeltslag for sig) på et tidspunkt og så at de kunne dobbelt slag og enkelt slag næsten lige godt, måske lidt bedre med enkeltslag.

 

og kunne spille det hele med 16'dele, i tempo 120

 

(da dobbeltslagene kom op i højere tempo blev de for hurtigt anspændte og de spillede ikke længere særligt meget sammen, men de havde det sjovt :P )

 

Men ! da jeg så tog fat i paradiddler kom de jo helt op i 32'dele på tempo 100 - 110!!

 

 

men generelt kunne jeg godt tænke mig at vide hva i laver derhjemme og hva gør i for at opdage/udvikle flere teknikker ?

Link til kommentar
Del på andre sites

men generelt kunne jeg godt tænke mig at vide hva i laver derhjemme og hva gør i for at opdage/udvikle flere teknikker ?

Jeg øver en hel del teknik, men ikke for at kunne spille hurtigt. KUN for at kunne spille afslappet og kontrolleret.

For at lære nye teknikker, bruger jeg egentlig mest nettet. Der er SÅ mange videoer, som forklarer det hele på en måde som alle forstår. Grundlæggende vil jeg sige, at jeg på intet tidspunkt holder mig til kun én teknik. Jeg flere måder man kan få stikkerne til at hoppe, jo bedre.

 

En halv time om dagen på kun en teknik er nok en smule overkill og unødvændigt. Jeg øver godt nok teknik omkring 30-45 minutter dagligt, men aldrig mere end 7-10 min pr. øvelse. Dette gælder både hænder og fødder.

 

Mvh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

FØDDER!?

Nu bør manden jo ikke stemples pga. sin seksualitet.

 

Ydermere mener jeg, at dit fornuftige indlæg, måske er en smule overdrevet. Ingen tvivl om, at "1/8-dels" tekniken er en vigtig grundteknik, jeg synes bare også den er lidt for brugt. Hvor marcherer de innovative trommer, spørger jeg bare?

Link til kommentar
Del på andre sites

Er sloppy mht teknik og ved at jeg burde øve det mere - Har lige fået fornyet lyst og mod på igen at sætte den tid af der skal til men den har det med at forsvinde igen

Link til kommentar
Del på andre sites

Heysa,

 

Jeg nød rigtig meget at fyre den af i en mega-monster tør trommebog som hedder stickcontrol.

 

En helt igennem uinteressant bog for ikke tekniknørder. Men jeg kunne nemt stå og øve efter den i flere timer om dagen ;-)

 

Altså dengang jeg havde tid til det. Den er så utrolig basic, og du får alle de basale teknikker gennemhejlet. Den er utrolig fed. Og vist nok ikke så dyr.

 

Ellers er der Franskmanden Dante Agostini han har også lavet en omfattende trommeskole. Der er en del lilletrommeteknik set fra en lidt anden vinkel. Den er også fed. især den blå (kan ikke huske hvad nummer den er) men der er der også en del fransk traditionelt marchtrommeteknik...spændende og sygeligt svært ... noget af det. Der skal man sgu stå tidligt op.

 

Og være totalt nørdt :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu