Bedste Lyd?


Hydrex

Recommended Posts

Hvis vi skal over i pop-genren, hvor vi ellers ikke færdes så meget :-) , så har Maroon 5 en rigtig god og tight trommelyd.. Hans (kan ikke huske navnet og gidre ikke lede efter cden) spil er SÅ enkelt så man tror det er løgn, men det lyder altså stinke fedt!! :tu:

Yep... ihvertfald stortrommelyden på hittet "This Love"!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 måneder senere...
Lyt til James Taylors Hourglass. Den er simpelthen for fedt produceret :tu:

Og så er Russ for fed!!!

til din info er det carlos vega der spiller på hourglass...

 

men det er heller iikke skidt jo !

 

:doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt klart Tommy Lee og Motley Crue på pladen Dr. Feelgood fra 89...

meget tungt of dynamisk trommelyd... hans lyd er også i toppen live men det skyldes nok også de store størrelser trommer han bruger... den ene stortromme er 26 og den anden 32... temmelig heftigt og så er det DW....

Jep det er nice lyd! Dog er det ikke DW men Pearl (sandsynligvis MLX eller CZX).

Af anden god trommelyd kan bla. nævnes det meste af Matt Sorums materiale, Jeff Porcaro, Roger Taylors (Queen ikke Duran Duran) lilletromme på Innuendo, Mr. Brills fra Zapp Zapp og ham fra Inside the whale på "Rebeller uden sag" bare for at nævne et par stykker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Steve Gadd!! På en DVD "Drummer's Collective 25th Anniversary" som jeg har set 321593625 gange (cirka) :tu:

 

Hans Yamaha sæt har simpelthen MEGA fed lyd! Især hans stortromme! Jeg kan anbefale ALLE at se den DVD. Rigtig god! :tu:

Jeg har den - er der nogen der vil købe den? Db. DVD.

Link til kommentar
Del på andre sites

Heldigvis findes der nogle fede optagelser af Carlos Vega på DVD.

Jeg har to DVD'er, hvor han er i sit S.

Lee Ritenour & Dave Grusin: Live From The Record Plant / GRP All-Stars samt

RIT Special: Lee Ritenour Live / Steps Ahead Live In Tokyo

 

På disse 2 DVD'er spiller han sammen med Lee Ritenour (jazz-fusion) og han spiller BARE fedt!! Og trommerne lyder som en million på begge DVD'er, som er udgivet af Eagle Rock til serien "Double Time Jazz Collection".

 

Gør jer selv en tjeneste og køb de to DVD'er. ISÆR den fra Record Plant-studiet i L.A.

Takket være denne tråd, har jeg lige fået ovennævnte DVD ind af (arbejds)døren. Sidder lige og nyder den på computeren. :lol:

Lee Ritenour og Steps Ahead (med Steve Smith) har jeg også. Også en godyl fed skive!!

 

Den er altså fed. Tak Simon!! :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Steve Ferrone på Tom Petty's "Echo" (Hør især Rhino Skin) eller hvis det skal være en live DVD så på Tom Petty's "Soundstage" optagelse... sjældent har jeg hørt en trommeslager der i den grad kunne få et band til at hænge sammen.

Har også lige fået Super Drumming Vol 2 ind af samme arbejdsdør - med Steve Ferrone. :lol:

Han er altså også grovy. Se og hør ham på Claptons 24 Nights. Også han sparker røv (undskykld Gunnar :( )!!! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Takket være denne tråd, har jeg lige fået ovennævnte DVD ind af (arbejds)døren. Sidder lige og nyder den på computeren. :D

Cool - jeg har den også! Super fed!

Jeg var overbevist om at man kun kunne få den hos audiophileimports.com, men da jeg så du havde købt den, _måtte_ man jo også kunne få den hos play.com - og sørme så ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Cool - jeg har den også! Super fed!

Jeg var overbevist om at man kun kunne få den hos audiophileimports.com, men da jeg så du havde købt den, _måtte_ man jo også kunne få den hos play.com - og sørme så :D

Jeg har efterhånde købt for rigtigt mange pund hos play.com - for mange. Nu må jeg holde lidt igen - har lige (sammen med banken) købt ny bil!!?? ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har efterhånde købt for rigtigt mange pund hos play.com - for mange. Nu må jeg holde lidt igen - har lige (sammen med banken) købt ny bil!!?? ;)

Fedt! Der er ikke noget som ny bil!

Hvad er det blevet til?

 

M

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt! Der er ikke noget som ny bil!

Hvad er det blevet til?

 

M

Renault Scenic Beat (kan rumme 2 trommesæt + 3 trommeslagere (min søn, hans ven og mig) på vej til slagtøjsstævne). ;)

 

Ved jeg fordi jeg har en mangen til nu - får den nye pånæste torsdag.

 

Tilbage til tråden :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at Dave Matthews Band har en utrolig lækker lyd. Selv på deres plade "Crash" fra 1996, er lyden vidunderlig god og fin. Carter Beauford's trommer lyder også fantastisk lækre på alle deres cd'er. Så jeg vil helt klart sige dave Matthews Band med Carter Beauford! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu