Bedste Lyd?


Hydrex

Recommended Posts

Ahhh.. Very nice..Det vil jeg bestemt prøve at høre - Tak for det:-) Ved du om det er Jeff der spiller på nummeret "Calling Elvis" fra Dire Straits pladen "On every street"? I cover står der han er med på pladen men om han lige spiller på "Calling Elvis" står der ikke? - Det lyder som ham!?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Klart Jeff porcaro og toto naar det gaelder rock

I Heavy sektionen maa jeg tilstaa at jeg ikke kender til saa mange bands, men af jeg kender har touniquet nok noget af den fedeste lyd jeg har hoert.

I jazz er det jo baade en smagssag og et spoergsmaal og hvornaar det er blevet optaget, men jeg vil nok give vedkommende der sagde max roach og clifford brown study in brown specielt tiden taget i betragtning.

Link til kommentar
Del på andre sites

På det Dire Straits album du omtaler spiller han på numrene "My Parties" og "Calling Elvis".

 

Tak for det..Yes..dejligt at høre at mit "jeff-øre" ikke slog fejl*G*:-) My parties vidste jeg helt klart godt var ham trods det ikke står decideret på albumet:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fraja jeg bor i KBH.

 

Apropos når vi taler om alle L.A gutterne, så skulle i VIRKELIG tjekke albummet "Hourglass" med James Taylor ud.

 

Carlos Vega er helt klart på samme bredde som Porcaro, og Porcaro var også kun helt rolig når det var Carlos der substituerede for hans egne Sessions. Det album, han spiller så utrolig smagsfuldt, man kan måske sige at grunden til at han er undervurderet er, at han er lidt en sammensmeltning af, Gadd, Porcaro og Vinnie - og derfor ikke decideret har en banebrydende stil, som man selv kan identificere sig med. Men det groove..... tja, man sidder næsten og får tåre i øjnene over at han døde så tragisk :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Carlos Vega er helt klart på samme bredde som Porcaro, og Porcaro var også kun helt rolig når det var Carlos der substituerede for hans egne Sessions. Det album, han spiller så utrolig smagsfuldt, man kan måske sige at grunden til at han er undervurderet er, at han er lidt en sammensmeltning af, Gadd, Porcaro og Vinnie - og derfor ikke decideret har en banebrydende stil, som man selv kan identificere sig med. Men det groove..... tja, man sidder næsten og får tåre i øjnene over at han døde så tragisk

 

Carlos spillede som substitut for Jeff?? og hvem døde..altså Jeff ved jeg jo godt desværre er død men er det mig der læser forkert eller lyder det som om at Carlos osse er død?*G*:doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal da skam glædelig sende dig en "udgave" af den som selvfølgelig kun er til "låns"...hint hint:-)

Kanon Fraja!

 

Har du TOTO at La Penga i Stocholm, hvor de spiller cover-numre? acceptabel billedkvalitet osv. men fandme fedt spillet. Joseph Williams er utrolig beruset :doo:

 

Kan jeg lige brænde ned til dig som Tak :-o

 

Sender lige en PM hvad min Adresse er :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Psykiske problemer af en art. Kan ikke huske præcist hvad det var, men Carlos havde åbenbart kæmpet med det en del år, før det til sidst blev for meget... Der var faktisk et par sider dedikeret til ham i Modern Drummer for et halvt års tid siden, så hvis man kan finde nummeret, så er det også til at finde ud af dødsårsagen! ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Carlos Vega var en helt særlig trommeslager med et utrolig lækkert groove og fornemmelse for musikken. Han skød sig selv i april 1998, så det er ikke så længe siden. Jeg nåede desværre aldrig at se ham live. Det nåede jeg heller ikke med Jeff. Og de to er mine yndlingstrommeslagere.

 

Udover at spille guddommeligt har de også begge to altid haft en ekceptionelt god lyd på deres trommer. Og jeg elsker de der tunge fills som de begge lavede på tammerne.

 

Heldigvis findes der nogle fede optagelser af Carlos Vega på DVD.

Jeg har to DVD'er, hvor han er i sit S.

Lee Ritenour & Dave Grusin: Live From The Record Plant / GRP All-Stars samt

RIT Special: Lee Ritenour Live / Steps Ahead Live In Tokyo

 

På disse 2 DVD'er spiller han sammen med Lee Ritenour (jazz-fusion) og han spiller BARE fedt!! Og trommerne lyder som en million på begge DVD'er, som er udgivet af Eagle Rock til serien "Double Time Jazz Collection".

 

Gør jer selv en tjeneste og køb de to DVD'er. ISÆR den fra Record Plant-studiet i L.A.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes Abe Laboriel JR. har fantastisk lyd! F.eks. på Jonatha Brooke's plade "Plumb"

Og i den lidt mere funky'e afdeling synes jeg Steve Jordan har super lyd. Råddent på den fede måde B)

Åååååhhh...PLUMB, hvor er den plade fed :) (har du i øvrigt hørt hendes nye?)

 

Af ren trommevellyd kan jeg godt anbefale at tjekke Peter Erksines "As it is" (vist nok) ud. Dette er en meget lækker jazzplade lidt i stil med Jarret Trio, men selvsagt også noget helt andet. Virkelig en dynamisk og naturtro lyd (det er så også ham nordmanden der har været tekniker :lol:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jimmy Chamberlin på Mellom collie and the infinte sadness med Smashing pumpkins er en rigtig fed plade med rigtig fed trommelyd og spil.

Så er der Danny Carey på lateralus med tool.

Ooog Dave Grohl på Songs for the deaf med Queens of the stone age.

Og jeg kunne blive ved, hvor er der egenlig mange trommeslagere!!!

Fed tråd.!

Link til kommentar
Del på andre sites

Uden tvivl Carter Beaufords lyd på Dave Mathews Bands plader. Live har stortrommen lidt for meget "vådt" klik over sig. - I hvert fald til deres koncert i Central Park 2003.

 

Men ellers er jeg helt tosset med Ian Paice's lyd tilbage i 60'erne og 70'erne på div. Purple albums.

 

JoJo Mayers lyd er også uhyggelig fed. Der er en gennemgående perfektionisme hos den mand - selv i hans lyd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeff Porcaro...en af mine idoler. Og ikke mindst Tom Brechtlein(Robben Ford, Chick Corea) og Vinnie Colaiuta!

:cigar:

Hvis du kan li' Jeff, så skal du gøre dig selv en tjeneste og tjekke Carlos Vega ud også. Deres stil minder en del om hinanden, selvom de selvfølgelig stadig er meget forskellige.

 

De ting Vega har lavet med Lee Ritenour er superfede. Vega spiller bl.a. på følgende Ritenour-albums: Harlequin (1985), Earth Run (1986) og Color Rit (1989).

Og så spiller han på de to DVD'er jeg har nævnt lidt længere oppe i tråden.

 

For videoklip tjek:

http://www.audiophileimports.com/ts4.php?id=1363

og

http://www.drummerworld.com/Videos/CarlosVega.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Trommelyden på Steely Dans Gaucho fra 1980 er uovertruffen - og gud hjælpeme om ikke man får både Bernard Purdie, Jeff Porcaro OG Steve "himself" Gadd på samme album. Nuuujjj, "den er go'"!!

(Hvis det ellers var lovligt ville jeg brænde en kopi til jer alle!! :lol: )

 

Dernæst må jeg nævne mit - på mine gamle dage - idol Matt Abts fra Gov't Mule. Han stil og ikke mindst fede Slingerland-lyd, fiser lige ind!! Prøv det! :tu: Men pas på: det er stærkt vanedannende!! :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er sgu mange gode eksempler, men tror ikke denne skive er nævnt, nemlig Lee Ritenours Alive in LA med Sonny Emory på gule Beechs Customs. Der er lidt vrøvl med stortrommen i starten af første nummer, men det rettes hurtigt op, og derefter er det bare en lækker lyd!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis vi skal over i pop-genren, hvor vi ellers ikke færdes så meget :-) , så har Maroon 5 en rigtig god og tight trommelyd.. Hans (kan ikke huske navnet og gidre ikke lede efter cden) spil er SÅ enkelt så man tror det er løgn, men det lyder altså stinke fedt!! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu