Optræning Af Venstre Hånd..


Recommended Posts

Hey..

 

Jeg er højrehåndet, så spiller HH med højre hånd. Jeg er gået ind i et lille projekt med hurtighed, og så ville jeg gerne høre, hvordan man kan optræne sin venste hånd, da jeg jo ikke bruger den nær så meget som højre.

 

Håber i forstår ;)

 

 

Dennis.,

Link til kommentar
Del på andre sites

ja dobbeltslags-hvirvel virker også for mig. Ellers så spil venstre hånd på hihatten som Klaus Thrane fra LL. Jeg læst et sted han faktisk er højrehåndet, men fordi han har øvet på at "venstrehånds sæt" så har han altid spillet sådan. ved ikke om det passer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Alle de forskellige hvirvler, som du plejer at starte i højrehånd, starter du nu i venstre. :-) Det giver god styrke, det gør din teknik bedre og du kan nu "vende" hvirvlen om, hvilket kan give en fed effekt!

 

Ellers er små træningsøvelser også gode, f.eks.

 

HvvHvvHvvHvvHH(minipause eller ubetonet h)VVhVVhVVhVVh

 

På den måde får du brugt din venstre både til ubetonede og betonede slag. :tu: Pludselig kan du mærke det komme til dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

ja dobbeltslags-hvirvel virker også for mig. Ellers så spil venstre hånd på hihatten som Klaus Thrane fra LL. Jeg læst et sted han faktisk er højrehåndet, men fordi han har øvet på at "venstrehånds sæt" så har han altid spillet sådan. ved ikke om det passer.

Det sagtens lade sig gøre. Altså at spille konsekvent venstrehåndsHH på et højrehåndssæt. Det er der da flere trommeslagere, som gør. F.eks. mine lærer. :tu:

Redigeret af MiKL
Link til kommentar
Del på andre sites

Carter Beaufort !!

 

 

Men jeps, jeg har spillet 'openhanded' dvs HH med venstre hånd en masse for at gøre den mindre lam og det har funket fint :)

og jeg gør !!

- startede med at spille den normale højrehånd på HH.

som de fleste gør.

- men synes det var kedeligt og mainstream , så besluttede mig for at øve det op.

Ja thrane og carter . gør det . de er begge 2 mine "inspirations" kilder.

og dyrker dem da af og til. ( har kun mødt 3 stk. ud af 100 vis af trommergutter gennem årene . der spilled venstre HH)

 

Min venstre hånd er nu efter et år- til halvanden, lige så hurtig som højre.

Spiller nu altid VH hihat . aldrig mere HH. - det er vane nu . tænker ikke over det mere . har det bedst sådan . Mærkeligt pludselig at føle højrehånds HH akavet . men sådan er det nu , og det jeg glad for .

Venstrehånds HH giver så mange nye spændende muligheder .

Engang i mellem kombinerer jeg højre og venstre HH.

Det hvis jeg fx. har svært ved at lave nogle specifikke ghost notes med højre.

så nogle gange må jeg snyde en lille bitte smule. :doo:

 

Men det kommer inden så længe , så kan venstre hånd 100% det samme som højre . lige pt ligger det på 97% (;.

 

Apopro venstre hånd ->

Mit råd til dig er der oprettede denne tråd (; :

øveplade - øveplade. og

4/4 beat / bord til stol.

helt simpelt , stille og roligt . hvor du gentagende gange bare spiller det beat . om igen og om igen . End til det efter mange gange's øvning føles normalt. - så sidder en stor del af den grundlæggende feeling der .

Så kan man justere op med de sværere ting efterhånden. så som makeringer, og underdeling af slag etc. i forskellige rytmesammenhænge og tempi. - udforsk det.

- men ved ikke om det var det du havde tænkt dig .

men du fik mit råd hehe .

 

ses (;

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil som Frederik Q. også anbefale øvepladen - igen gælder rådet med at spille med venstre, som du ville gøre med højre. Øv dig i at bytte rundt på de to ting, vend rundt på figurer, spil venstre på hihatten osv - der er mange muligheder. Men vær tålmodig, det er ikke noget, der kommer bare sådan lige. Derudover så tænk også på at få din venstre hånds teknik til at ligne din højre hånd mest muligt (matched grip) - prøv at få slagene til at lyde ens!

 

Herunder er der et par gode figurer, som jeg ofte giver nogle af mine yngste elever, når de klager over en svag venstre hånd:

 

HH VV HH VV HH VV - og evt. med accenter på udvalgte slag

 

HVHH VHVV - samme her med accenter

 

HVV HHV HVV HHV

 

osv. osv. Generelt belønner tiden ved øvepladen sig - det har den i hvert fald gjort hos mig!

 

Ellers findes der mange gode lilletrommestykker f.eks. hvor man kan benytte stickings som f.eks. dobbeltslag og paradiddler.

 

Pøj pøj :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu