Snare Camp


-SnareDrummer-

Recommended Posts

:)

 

Howdi!

 

Nu kommer jeg igen med et irriterende indlæg, som udelukkende indeholder radikale holdninger :argh:

(eller noget ? :hmm: hehe :lol: )

 

Jeg har nu i et halvt år tænkt på og lave en weekend, hvor man fik instruktion i lilletromme(eller marchtromme) teknikker, og fik foredrag/undervisning i hvordan man kunne 'bygge' sit trommekorps(eller gruppe)op(både på den musikalske såvel som tekniske), foredrag om hvordan andre store og seje trommekorps stemmer deres trommer(så kan man snakke om en anden form for "tromme teknik" :ph34r: hehe : P )

- Alt det her kræver jo selvfølgelig det samme som en sædvanlig træningsweekend med garden, oveni at man nok skal have fat i nogle udelandske instruktører og 'clinicians'(staver jeg det rigtigt?) for at få en varierede indflydense på dansk march/lilletromme-teknik/viden.

 

Weekenderne skal have være til for at anse og udvikle lilletrommen til mere end blot en tromme med seiding i bunden(og i toppen). Det ska' blive til ren videnskab og beskæftige sig med denne type tromme!

 

I starten hvor økonomien jo selvfølgelig er begrænset, og sponsorer er sværer at finde, vil jeg hvis muligt forsøge og skaffe de bedste lilletrommeslagere (eller 'Rudimental Drummers) i DK, da jeg selvfølgelig vil ha at kvaliteten af Undervisningen er i TOP ;-) !

-og her har jeg meget brug for masser af hjælp fra jer der kender nogen(som kender nogen, som kender nogen..osv. hehe :lol: ) !

 

-her er en minimalistisk struktur på hvordan weekenden jeg mener weekenden burde være indrettet.:

 

-Deltagelse gebyr. **** kr. (vender jeg tilbage til, men vil forsøge og lægge stilen på mellem 200 - 500 kr)

-Mad 3 gange om dagen, med muligheden for frugt og grønt det meste af dagen, og en bar hvor man kan købe snacks og drikkevarer.

-og fredag møder man op til audition, hvor man vil blive sat på et hold som passer sammen ens niveau(så man ikk sætter for høje/lave forventninger til sig selv) - her kan det tilføjes at man så sagtens kan sige man føler sig for lavt/højt vurderet, og vil gerne på et hold med højere niveau(eller omvendt).

-holdende skal spille en trommeSalut den sidste dag(søndag) for at vise hvad de har lært for de andre hold. og for at underholde, hehe ;-)

-Der vil blive øvet på Practise Pads og Trommer, alt efter hvordan instruktøren ser på hvordan han vil undervise. Instrument og øveredskaber sørger deltagerne selv for.

 

håber ikk jeg lød for ... eh totalitær ? .. :nuke:

 

 

men håber at i vil støtte op om ideen

 

:D

Link til kommentar
Del på andre sites

:tu: Som en kæmpe rudiment/compound/øveplade/sticking-nørd, må jeg sige at det er den fedeste ide jeg længe har hørt og/eller set!!!

Jeg støtter projektet 100% og er også gerne interesseret i at hjælpe med arrangeringen af projektet!

 

Det rigtig rigtig god ide, som jeg sagtens kunne forstille mig ville have potentialet til at blive en årlig begivenhed.

 

Ideen med en lille audition til start, for at bestemme niveauet, er en rigtig god ide der faktisk sikre at det ikke bare er "eliten" der kan være med, men sørger for at alle der har blot en lille interesse for arrangementet, kan være med! ;)

 

Jeg tror sagtens at der kan søges støtte hos butikker, musikskoler, amterne og kulturudvalget.

 

Alt i alt en kanon god ide. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe taaak for tilliden ! :-o

 

Jeg haft ideen oppe og vende et par gange i mit hoved, og skulle have strukturen på plads, for jeg havde først i tankerne at man kunne mødes hjemme hos mig selv

 

(jeg bor i et andelsbolig-kvarter med et lille fælleshus)

 

, meeeeen.... det virkede lidt underligt, og skulle spørge tilfældige trommeslagere om at kigge forbi og jamme med mig :tu:

 

Jeg ser først lige, hvor meget min garde kan være med til at støtte projektet rent økonomisk og administrativt.

 

og ellers kan Tuborgfonden selvfølgelig være et spot derhen af? - men hvis jeg kan få nogen trommekorps med på ideen, så kunne det værre at deres garder-organisationer kunne hjælpe på det økonomiske plan? ... og så kan sponsor-pengene søges på sammetid, og så tager jeg kun de penge der behov(og helst sponsorpengene) ... kunne det tænkes at slagtøjscentret ville være vejen frem ? - har hørt de ret 'villige' når det gælder marchtromme'kultur(som jo sådan set i virkeligheden er en lilletromme der kan gå)

 

Jaae ... Ideas people ! ! Give me tha money!! haha ;)

 

det skal selvføglelig nok foregå på en skole et eller andet sted i DK. (men nok ikke i thisted, eller gedser, men et mere centralt sted, så et sted på øst/sønderjylland - fyn - Vestsjælland).

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Halløj!

 

Som udgangspunkt kan jeg godt lide idéen, det lyder som en god måde at møde andre nørder med samme dejlige interesse som os og selvfølgelig at blive inspireret og udvikle sig musisk.

Et must for at et arrangement som dette vil kunne fungere og få nogle deltagere er selvfølgelig at få det bragt ud til folk. Nu er min verden lidt snæversynet så jeg kan kun komme med en idé til at få fat i de danske gardere. LGF, det er da meget simpelt, eventuelt sende en indbydelse ud til alle LGF's medlemmer. Håber der findes nogen der har flere idéer til at finde deltagere.

 

Men thumbs up! Det kunne være en fed ting at få op og stå, håber det lykkes. God initiativ ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Halløj!

 

Som udgangspunkt kan jeg godt lide idéen, det lyder som en god måde at møde andre nørder med samme dejlige interesse som os og selvfølgelig at blive inspireret og udvikle sig musisk.

Et must for at et arrangement som dette vil kunne fungere og få nogle deltagere er selvfølgelig at få det bragt ud til folk. Nu er min verden lidt snæversynet så jeg kan kun komme med en idé til at få fat i de danske gardere. LGF, det er da meget simpelt, eventuelt sende en indbydelse ud til alle LGF's medlemmer. Håber der findes nogen der har flere idéer til at finde deltagere.

 

Men thumbs up! Det kunne være en fed ting at få op og stå, håber det lykkes. God initiativ :tu:

er der noget bedre sted at annoncere end på danmarks største mødested for trommeslagere? :tu:

 

TS.dk er det mest oplagte sted, og så kan man selvfølgelig annoncere på musikskoler, konservatorier og butikker rundt om i landet.

Link til kommentar
Del på andre sites

tjaa... men jeg tror ikke at alle marchtrommeslagere ved der er et mødested kaldet sådan.

 

Måske kunne et indlæg i LGFs forum være en god ide... Ska jeg tage det indlæg her fra TS.dk eller ska jeg lige redigere lidt på det(måske endda på det grammatiske plan, det kunne jo være at i var for flinke og forstod det alligevel :tu::tu: )?

 

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu