Anders Logbog


anders

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Handikap 41?? Er det hvor mange gange bolden ryger i en sø eller uden for banen eller hvordan fungerer det??

Jeg har altid gået og håbet på, at det er hvor mange ruder man kommer til at knuse i klubhuset, pr. omgang.

 

 

Til Anders: Det er super fed læsning det her. Og glæder mig da til at se dit grej :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, et lille hyggeligt søndags øvetip:

Spil en ENKEL rytme! Øv den så skubbet en 8.del til højre, altså rytmefiguren starter på 1 OG. Så spiller du den f. eks i fire takter der UDEN at glemme det oprindelige et slag og så tilbage. Det er sjovt og det forvirrer altid bassisterne... gnæk!

Desuden er det en super fed ting at bruge i solo også... Men det er essentielt ikke at glemme de egentlige pulsslag!!

 

+1

 

Det er fedt det her! :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Handikap 41?? Er det hvor mange gange bolden ryger i en sø eller uden for banen eller hvordan fungerer det??

Det er hvor mange slag man får xtra :tu:

 

 

Vores bane er fx. en par 72-bane, dvs at profferne må bruge 72 slag til at "gennemføre den" jeg har handicap 42, og derfor må jeg bruge 72+62 slag :D (Dont ask me why) :D

 

 

 

KOM SÅ MED DE BILLEDER ANDERS :doo::dev:

Link til kommentar
Del på andre sites

Dennis: fedt at høre. skal nok skrive lidt flittigere men der er lidt småtravltpt. er på landevejen med teaterturne landet rundt.

 

Navygator: odense golfklub er hellrt ikke supernem (berygtet for sin rough (der blev spillet Challenger Tour på den i sommer)). men undskyldninger er der jo nok af i golf...

 

og jeg skal nok smide gearfotos ind når tiden er til det. der ligger vist nogen rundt omkring i trådene,men skal nok samle dem her.

 

Forbereder lidt en længere tråd/smøre om gear. om hysteriet, myterne osv omkring det gear vi spiller på og den energi vi bruger på at snakke gear fremfor musik. Om hvordan tingene ofte bliver lavet på samme fabrik (Basix og Pacific f. eks) om hvorvidt man ved en lindtest ville kunne høre forskel på et 10.000,- sæt og det nye pearl masters?! hvor meget er gear-mani, mærkehysteri o. lign og hvor meget er reel faktum. har længe tænkt over de tråd - men da jeg sad oppe i House of drums for et par dage siden og spillede op henh. et sæt til 7.800,- der lød AFSINDIG FEDT og netop det nye Masters var der en lille dreng inde i mig der råbte "han har ikke noget på!" og jeg bilder mig ind at jeg har lidt trænede ører efter 30 års spil. jovist, nu sad der bedre skind på pearlsættet men i princippet ville jeg så gerne spille et job på det andet sæt på et PA job. nå, nu skulle tråden ikke søsættes allerede, måske er den det lid alligevel. giv endelig raktioner med.

 

Jo, visse sæt siger bare anderledes! faktum. bedre eller ej, smag og behag! men det er et faktum, at ældre trommer af visse mærker har en speciel lyd! og jo, der er også nye trommer der siger specielt og godt - meget endda - både i 30.000,- klassen og i

8 -10.000,- klassen. er forskellen så de 20.000,- værd? det er op til den enkelte at vurdere! er det vores mærkevarebeviste/forskruede forbrugermentalitet der bestemmer, frygten for misbilligende blikke hos kolleger der får os til at vælge den dyre løsning? eller er der for 20.000,- bedre lyd? tja...døm selv - deltag i debatten.

 

men det er et faktum, at mange mærker laves på samme fabrik. f. eks Basix og Pacific. Og der er sikkert mange der vil fremhæve det ene frem for det andet - på trods af at de stort set er identiske. og hvis nogen kigger forbi house of drums i mejlgade i Århus, så tjek lige det silver sparkle Basix ud! det sår til 7.800,- og for 10 år siden havde det været topdollar gear! det er MED hardware - super fed topklasse hardware...

 

Og nå ja, (hans signaturesæt står også i forretningen) hvos Danny Gottlieb, der alt andet lige er verdensklasse, spiller Basix med glæde, kunne vi så ikke?

 

Hygge...!

Link til kommentar
Del på andre sites

Forbereder lidt en længere tråd/smøre om gear. om hysteriet, myterne osv omkring det gear vi spiller på og den energi vi bruger på at snakke gear fremfor musik. Om hvordan tingene ofte bliver lavet på samme fabrik (Basix og Pacific f. eks) om hvorvidt man ved en lindtest ville kunne høre forskel på et 10.000,- sæt og det nye pearl masters?! hvor meget er gear-mani, mærkehysteri o. lign og hvor meget er reel faktum. har længe tænkt over de tråd - men da jeg sad oppe i House of drums for et par dage siden og spillede op henh. et sæt til 7.800,- der lød AFSINDIG FEDT og netop det nye Masters var der en lille dreng inde i mig der råbte "han har ikke noget på!" og jeg bilder mig ind at jeg har lidt trænede ører efter 30 års spil. jovist, nu sad der bedre skind på pearlsættet men i princippet ville jeg så gerne spille et job på det andet sæt på et PA job. nå, nu skulle tråden ikke søsættes allerede, måske er den det lid alligevel. giv endelig raktioner med.

 

Jo, visse sæt siger bare anderledes! faktum. bedre eller ej, smag og behag! men det er et faktum, at ældre trommer af visse mærker har en speciel lyd! og jo, der er også nye trommer der siger specielt og godt - meget endda - både i 30.000,- klassen og i

8 -10.000,- klassen. er forskellen så de 20.000,- værd? det er op til den enkelte at vurdere! er det vores mærkevarebeviste/forskruede forbrugermentalitet der bestemmer, frygten for misbilligende blikke hos kolleger der får os til at vælge den dyre løsning? eller er der for 20.000,- bedre lyd? tja...døm selv - deltag i debatten.

 

men det er et faktum, at mange mærker laves på samme fabrik. f. eks Basix og Pacific. Og der er sikkert mange der vil fremhæve det ene frem for det andet - på trods af at de stort set er identiske. og hvis nogen kigger forbi house of drums i mejlgade i Århus, så tjek lige det silver sparkle Basix ud! det sår til 7.800,- og for 10 år siden havde det været topdollar gear! det er MED hardware - super fed topklasse hardware...

 

Og nå ja, (hans signaturesæt står også i forretningen) hvos Danny Gottlieb, der alt andet lige er verdensklasse, spiller Basix med glæde, kunne vi så ikke?

 

Hygge...!

Lyder skide spændende ! Har selv tænkt lidt på det samme. Man høre jo et og andet over kaffen nede i Drumcity :lol: Så jeg kan kun være enig. Nogen gange er der sgu lidt hysteri ! Men det er vel også modeluner der skifter ??? Jeg mener, i dag skal alle(jeg er selv faldet i hullet :lol: ) spille på Zildjian K/KC ! For 5 år siden skulle enhver trommeslager med respekt for sig selv helst være i bessidelse af et "vintage" Ludwig sæt !

 

Ser frem til diskusionen/debatten Anders :lol:

 

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...

Vågn op, døde Log!

 

Om et par timer drager jeg til Kbh for at øve med Klezmofobia som jeg skal afløse i på en tur til Estland. Numrene er lyttet af og skrevet ned og vi skal øve sammen i aften for første gang. M.a.o skal jeg lære koncertrep'et på en aften og møje den af på festival'er i Estland. Fedt!

Det sjove bliver også at konstatere hvordan standen er på de trommer i Estland! Har man ingen forventninger bliver man ikke skuffet....!

Jeg håber at få taget noge pics og poster dem når jeg kommer hjem.

 

Tjek lige Klezmofobia på youtube! Super fedt band og Jonatan Aisen er en fremragende trommeslager!

 

Peace og nyd vejret, piger!

Link til kommentar
Del på andre sites

Så skriver vi lige her fra Estland :)

Her er vildt smukt, folk er søde, sproget besynderligt (f.eks lyder deres "skål" lidt hen ad "dværgesex") og vi bor så fedt! Vi skal spille to koncerter - en i aften på festival og i morgen inde på fastlandet (er på en smuk paradis-ø lige nu)!

 

Vi har Gøg og Gokke som lydmænd og endelig så jeg trommesættet......! Et - hold nu fast - Pearl Target!!!!! Oh yeah! HELDIGVIS kom der en venlig mand med en trommestol ellers havde jeg siddet på ...kun Gud ved hvad... Nå, men det er jo ikke hammeren men snedkeren og har heldigvis selv bækkener og lilletromme med! Men der er TOTAL musikskolelyd i Pearl Target! :)

 

Skal nok smide nogle fotos når jeg kommer hjem. Og ja det er det fede band at afløse i! Alle spiller pissefedt og er supersøde så det er jo en loppetjans! Hygge, alle!

Redigeret af anders
Link til kommentar
Del på andre sites

Wow - fed tjans. Håber alt går vel i det estiske! Har skrevet lidt sammen med Ole fra bandet. Flink fyr. Jeg er helt vild med deres musik, og jeg har da siddet med bøfferne på og spillet med til deres album nogle gange! :) Hils dem alle held og lykke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har Gøg og Gokke som lydmænd og endelig så jeg trommesættet......! Et - hold nu fast - Pearl Target!!!!! Oh yeah! HELDIGVIS kom der en venlig mand med en trommestol ellers havde jeg siddet på ...kun Gud ved hvad... Nå, men det er jo ikke hammeren men snedkeren og har heldigvis selv bækkener og lilletromme med! Men der er TOTAL musikskolelyd i Pearl Target! :)

 

 

:-):lol::lol: Ha ha ha for helvede og patter da........det er sgu det sjoveste jeg har læst i et stykke tid :lol:

Pearl Target.....nå ja men alt kan vel reddes med gode skind og en stemme-nøgle :tu:

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Dagen efter spille vi til byfesten i Tartu . Estlands næststørste by! Alle gik rundt i 1400 tals Robin Hood tøj og der var kanon fed stemning! Og tænk, der var en enorm scene, tjekkede lydfolk og et Yamaha (godt nok det billigste) men det lød sgu ok med de pinstripe der sad på! Og lydfolkene var sgu prof! De lavede god scenelyd på 5 min! Tak, oh Guddommelige magt der greb ind der! Og så fik de ellers powerklezmer så det ville noget!

 

Men læren/det gode råd der kom ud af denne (fede) oplevelse er: bækkenstackere! never eave home withoit it! Det reddede min røv! til hver koncert stackede jeg 3 (!) crash/splash oven på hinanden! Og i Estland er der åbenbart kun trad. for to bkk.stativer så hurra for stackerne!

 

Nå jo - he he - hornfisk! De har en åbenbart essentiol rolle deroppe i nordøst-estland! Røgede og ISÆR tørrede! De kunne købes på festivalpladsen (og DET gjorde alle) og i kioskerne! Fedt! 20 Kings og en hornfisk, tak!

 

Mere hornfisk i monitoren, tak! Poster nogle pics når jeg har redigeret i dem!

Redigeret af anders
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu