Boa's Log


BoA1967

Recommended Posts

  • Svar 245
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du har et af den virkelige verdens flotteste trommesæt. Og så har du ovenikøbet selv lavet det. Det er god stil. Hvis du spiller ligeså godt på trommer, som du laver dem, så er jeg ikke værdig til at høre dig.

 

Det var sgu en flot kategori, at komme i!!! :-) Thanks, man!'

 

Hvad "trommeslageri" angår, er jeg bare en almindelig "håndværker", der har en masse rutine. Min teknik er ikke for god, men jeg kan ligge et beat "i lommen", så det "swinger". Frem for alt elsker jeg musik, og rollen som trommeslager og ankermand!

Redigeret af BoA1967
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Så er mit rack, blevet "gravet" frem, af gemmerne,.... Synes lige at det skulle afprøves. Har købt lidt clamps og boom-arme, men er det blevet super stabilt, og nemt at have med at gøre!!

 

Her lidt billeder:

 

boarack01.jpg

 

boarack02.jpg

 

Jeg måtte eksperimenterer lidt, da jeg manglede en side, men havde et rør liggene. Det blev så monterer på et stativ, og Vupti!!

Det kom til at se sådan her ud:

 

boarack05.jpg

 

Og "Drivers seat"

 

driversseat.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Købte en Free Floater, hvilket jeg har drømt om i en del år.

 

Den ser sådan her ud efter jeg pillede noget blåt glimmerværk, som var fint, men ikke min stil.

 

PearlFreeFloating.jpg

 

Jeg har købt en 4" maplekedel, og nogle flere lugs (godet nok den nye runde model)

Har nu alle længder lugs

 

4tommer%20Maple%20kedel.jpg

 

Nu skal den bare bejdses i den "traditionelle" BoA farve,...

Link til kommentar
Del på andre sites

Købte en Free Floater, hvilket jeg har drømt om i en del år.

 

Den ser sådan her ud efter jeg pillede noget blåt glimmerværk, som var fint, men ikke min stil.

 

PearlFreeFloating.jpg

 

Jeg har købt en 4" maplekedel, og nogle flere lugs (godet nok den nye runde model)

Har nu alle længder lugs

 

4tommer%20Maple%20kedel.jpg

 

Nu skal den bare bejdses i den "traditionelle" BoA farve,...

 

Tillykke med min gl. FF'er :cigar:

 

Ja du fik vel de små piccolo lugs med også?.. fin tromme.. jeg har haft den fra ny, så den er i god stand.

De nye runde lugs er jo sådan set lige så gode som de firkantede. Så hva faen..

 

Held og lykke med den!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med min gl. FF'er :cigar:

 

Ja du fik vel de små piccolo lugs med også?.. fin tromme.. jeg har haft den fra ny, så den er i god stand.

De nye runde lugs er jo sådan set lige så gode som de firkantede. Så hva faen..

 

Held og lykke med den!

 

TAK!

 

 

Ja, havde jo hørt historien, og ja den velholdt, og lyder som den står nu, super fedt! Den skal med i øveren i aften, for første gang...

 

De runde lugs er endnu ikke dukket op, men glæde mig da også at få testet dem af!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Så fik jeg puslet, min nye kedel til min FF'er, i den vanelige BoA-"Stile",....

 

Resultat er sku' i orden, og glæder mig til at få prøvet den af i øvelokalet!!

 

Her er lidt pics:

 

FF%20006.jpg

 

FF%20009.jpg

 

 

 

P.S: Den nye type FF-lugs, virker fint til den gamle type FF'er, men de bliver ikke skruet fast i bundreifen, som de sekskantede gør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nøøj, hvor er den flot! Tillykke! De runde lugs gør - efter min mening - lilletrommen mere harmonisk at kigge på. Jeg kan forestille mig, at de pressede reifer gør den lidt mere livlig end støbte reifer. Min 5" FF er ret kontrolleret i lyden og lyder fedt, men jeg har tænkt på, om den vil blive lidt federe med en Pearl D-type seiding. Har du en special seiding på - eller er det en standard?

 

Så fik jeg puslet, min nye kedel til min FF'er, i den vanelige BoA-"Stile",....

 

Resultat er sku' i orden, og glæder mig til at få prøvet den af i øvelokalet!!

 

Her er lidt pics:

 

FF%20006.jpg

 

FF%20009.jpg

 

 

 

P.S: Den nye type FF-lugs, virker fint til den gamle type FF'er, men de bliver ikke skruet fast i bundreifen, som de sekskantede gør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det min gamle, og jeg har faktisk prøvet med støbte på den også, og jeg må indrømme jeg bedre kan lide den med alm. reifer.. Dog synes jeg støbte er fede på messing udgaverne af FF.

 

En FF er i forvejen så fokuseret og "hård" i lyden at støbte reifer "næsten" er for meget.. altså efter min mening..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal først prøve den af med super hoop reiferne, inden jeg gør noget. Har et par støbte, jeg kan afprøve ved lejlighed,... Hvordan den vlle være med træ-reifer,er også værd at overveje,... ;)

Seidingen er den, som sad på da jeg fik den, så den er vist standard! Er der en ide i at bruge Pearls dedikerede seiding?? Noget andet der kan anbefales??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Så er tiden kommet hvor det igen klør i selv-"bygger" fingerne,... vil gerne have rock-sæt 12, 14, 16, 22, (vintage style), silver glitter coating, eller noget i den retning.

Vil holde udgifterne nede ved at genbruge alle fittings og lugs fra mit Pearl ELX sæt, på nær Reifer, og ophæng.

 

Vil helst have tynde maghoni kedler, med forstærkede kanter, men Stdrums har dem kun på bestilling, og jeg tror det bliver svine dyrt!!

Er der nogle der kan pege på en forhandler som lagerfører den slags, så jeg kan få en ide om hvor meget jeg skal kaste efter det!!

 

Måske er Maple ok,... Det er jo også vintage-"style", hører bare meget godt om maghonis gode evner, og jeg har jo et Mable-sæt....

 

Eller skal jeg bare købe et vintage sæt, og evt. i standsætte det?? Er det mere rentabelt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er tiden kommet hvor det igen klør i selv-"bygger" fingerne,... vil gerne have rock-sæt 12, 14, 16, 22, (vintage style), silver glitter coating, eller noget i den retning.

Vil holde udgifterne nede ved at genbruge alle fittings og lugs fra mit Pearl ELX sæt, på nær Reifer, og ophæng.

 

Vil helst have tynde maghoni kedler, med forstærkede kanter, men Stdrums har dem kun på bestilling, og jeg tror det bliver svine dyrt!!

Er der nogle der kan pege på en forhandler som lagerfører den slags, så jeg kan få en ide om hvor meget jeg skal kaste efter det!!

 

Måske er Maple ok,... Det er jo også vintage-"style", hører bare meget godt om maghonis gode evner, og jeg har jo et Mable-sæt....

 

Eller skal jeg bare købe et vintage sæt, og evt. i standsætte det?? Er det mere rentabelt?

 

Seføli skal du bygge selv!!.. og mahogny ER fedt.. bare det er kval mohogny.. Du skal klart gå efter Keller Vintage Shells de er lavet netop til det formål.. det er mahogni, med poppel, og med maple rerings.. fuldstændigt som de gl. ludwig og lign!!

 

Det er ikk mere rentabelt at istandsætte er vintage sæt!.. med mindre du vil sælge det hele igen om et år. For seføli taber du mere på et byg-selv :D

Det er besværligt og til tider både mega tidskrævende og bekosteligt at finde/skaffe originale reservedele til vintage trommer.. hvis det overhovedet er muligt.

 

Og lyden i et Keller Vintage er lige så god eller bedre, da du får nye trommer, hvor alt bare er lige og virker.. det er sgu svært at finde ved et gammelt sæt.. med mindre du har 20k+ til formålet!..

 

DRS har dem hjemme...OK.. dvs. det er Keller Vintage som de benytter til DRS drums, så måske de vil sælge dig en 3-4 kedler til en fair pris?.. man kan da sprøge pænt! :lol:...Men de er vel en 50-70% dyrere end alm. Keller ahorn.. måske mere!

 

TIA kan nok også hjælpe med dele er jeg sikker på.. om de har dem hjemme ved jeg ikke, men de får dem jo bililgere end du gør, så det bliver nok stadig billigere end at skaffe dem hjem fra USA selv.

 

Afsted til banken!! :lol:

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Highwood har sgu fornuftige priser,... det ser ud til at kedlerne kan gøres for 4000,- +fragt! så har jeg lidt at sammenligne med når jeg kontakter de forhandlere som He.

 

Tak for fede input!

 

nrik foreslog

hvad med Highwoods modern vintage kedler? De er ikke voldsomt dyre og skulle efter sigende være max fede (ahorn/mahogni med forstærkede kanter).
Link til kommentar
Del på andre sites

Highwood har sgu fornuftige priser,... det ser ud til at kedlerne kan gøres for 4000,- +fragt! så har jeg lidt at sammenligne med når jeg kontakter de forhandlere som He.

 

Tak for fede input!

 

nrik foreslog

 

Er ret nysgerrig på de Highwood ting!.. nogen der har real life erfaringer med dem??

 

Hvis du bygger noget med de vintage kedler, så skal jeg bare SÅ meget se dem når du er færdig Bo!!.. for det kunne jeg godt finde på at lave noget i også.. mahogny er nemlig fedt... bare kval er god nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er ret nysgerrig på de Highwood ting!.. nogen der har real life erfaringer med dem??

 

Hvis du bygger noget med de vintage kedler, så skal jeg bare SÅ meget se dem når du er færdig Bo!!.. for det kunne jeg godt finde på at lave noget i også.. mahogny er nemlig fedt... bare kval er god nok.

 

Du skal være så evigt velkommen, men skal lige have skrabet llidt mere mønt sammen,.... Det kan hurtigt komme til at komme til at koste 9-10 kilo!!

 

Skal også lige undersøge Highwood nærmere, og være i dialog med firmaet! Har også skudt en mail afsted til Gerd (stdrums) for at høre hvordan han stiller sig for opgaven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu