Lyd Fra Gravengaards Nye Band!


Gravengaard

Recommended Posts

Så folks... så er der det første lyd fra mit band i Kolding. Vi har endnu ikke fundet et navn, men ikke desto mindre har vi indspillet en lille demo-demo der egentlig kun er til eget brug, men vil da ikke snyde jer for at høre hvad jeg render og laver

 

Lidt om indspilningen:

Yamaha AW16G harddiskrecorder

Indspillet i 24-bit, hvilket gjorde at vi ikke kunne bruge flere end 8 spor derfor er der ikke sang på numrene!

 

Indspillet på mit Pearl Masterworks!

 

Trommer optaget for sig selv, dvs. jeg spiller uden nogen form for musik selv, kun hukommelsen. Uden metronom (hvilket kan høres en smule) og optaget med 5 mics: 1 til hver stortromme, en til snare og to alm sangmikrofoner til overhead.

 

Tjaeh... sig hvad I lyster

 

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5671

 

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5672

 

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5673

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej guitarlyden er lidt fucked :) Mest fordi jeg har brugt mest tid på at få trommerne til at lyde nogenlunde ordenligt :doo:

 

Jakobs vokal er meget lig forsangeren fra The Haunted, altså sådan en omgang hæs "skrigeri"...virkelig virkelig fed vokal, så det er synd det ikke er med :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha... sikke da en masse rosende ord. TAK!!! ...og det er jo kun en ultrademo. Nogle af disse numre er allerede revideret en smule, men det er rart at I kan li det!

 

Vi har indtil videre kun lavet 6 numre, men vi regner med at komme ud at spille til næste sommer.... :argh:

 

DOG kan I få en forsmag d. 23 december på Postkroen i Aabenraa, hvor vi spiller vores første koncert... sådan helt uofficielt :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Der må jeg være dig svar skyldig... Har ikke heeelt lært at tæmme den harddiskrecorder endnu  :argh:

så den kan altså godt give en anstændig lydfordeling ? overvejede nemlig selv at købe sådan en på et tidspunkt, men det er lidt synd hvis lyden kører sådan op og ned :huh: men udover det synes sq det er mægtig fint :doo:

 

- Brookz

Redigeret af brookz
Link til kommentar
Del på andre sites

så den kan altså godt give en anstændig lydfordeling ? overvejede nemlig selv at købe sådan en på et tidspunkt, men det er lidt synd hvis lyden kører sådan op og ned :huh: men udover det synes sq det er mægtig fint :argh:

 

- Brookz

Ja da...helt sikkert! Den kan bare RIGTIGT mange ting, og det er åbenbart noget default halløj det med lyden... Jeg kan måske 10% af den. Men det går den rigtige vej :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nødt til at sige min mening;

 

Frygtelig lyd. I ville have fået meget bedre lyd hvis I satte én mikrofon op i lokalet og optog en øver, og jeg forstår ikke at folk lægger noget der lyder så dårligt ud på nettet, det kunne jeg aldrig selv finde på. Det skaber et uprofessionelt image overfor jeres potentielle fans. Jeg kan godt forstå at man er utålmodig og gerne vil have sin musik ud, men det her gør mere skade end gavn. Havde I nu brugt en weekend og nogle penge i et godt studie, så havde I formentlig haft et glimrende produkt, som ville efterlade et helt andet indtryk hos eksempelvis mig. Fordi:

 

Riffsne er sindssygt kedelige og trommespillet er trivielt, der er ingen vokal (?) og breakdown-stykkerne groover ikke rigtigt. Guitarerne er foran beatet i tide og utide, der er ikke noget kraft i blastbeatsne, så de forsvinder i lydbilledet. Jeg synes iøvrigt heller ikke blastbeatsne passer ind stilmæssigt.

 

Jeg skal til dit forsvar sige, at jeg godt kan forstå hvor svært det er at lave spændende trommespil til så kedelige riffs og arrangementer, og jeg må virkelig sige at det generelt er godt kæmpet. Jeg skal også sige til dit forsvar, at det er svært at få trommer til at lyde overbevisende når man ikke kan høre hvad der sker, pga. et skodmix. Men det er også det min kritik går ud på: Sælg harddiskrecorderen, tag i et studie, få lavet en monster-demo, og imponér os. Ellers kan jeg ikke rigtig se meningen med det.

 

Jeg håber ikke du tager det ilde op, det er venligt ment

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nødt til at sige min mening;

 

Frygtelig lyd. I ville have fået meget bedre lyd hvis I satte én mikrofon op i lokalet og optog en øver, og jeg forstår ikke at folk lægger noget der lyder så dårligt ud på nettet, det kunne jeg aldrig selv finde på. Det skaber et uprofessionelt image overfor jeres potentielle fans. Jeg kan godt forstå at man er utålmodig og gerne vil have sin musik ud, men det her gør mere skade end gavn. Havde I nu brugt en weekend og nogle penge i et godt studie, så havde I formentlig haft et glimrende produkt, som ville efterlade et helt andet indtryk hos eksempelvis mig. Fordi:

 

Riffsne er sindssygt kedelige og trommespillet er trivielt, der er ingen vokal (?) og breakdown-stykkerne groover ikke rigtigt. Guitarerne er foran beatet i tide og utide, der er ikke noget kraft i blastbeatsne, så de forsvinder i lydbilledet. Jeg synes iøvrigt heller ikke blastbeatsne passer ind stilmæssigt.

 

Jeg skal til dit forsvar sige, at jeg godt kan forstå hvor svært det er at lave spændende trommespil til så kedelige riffs og arrangementer, og jeg må virkelig sige at det generelt er godt kæmpet. Jeg skal også sige til dit forsvar, at det er svært at få trommer til at lyde overbevisende når man ikke kan høre hvad der sker, pga. et skodmix. Men det er også det min kritik går ud på: Sælg harddiskrecorderen, tag i et studie, få lavet en monster-demo, og imponér os. Ellers kan jeg ikke rigtig se meningen med det.

 

Jeg håber ikke du tager det ilde op, det er venligt ment

Det er lidt svært IKKE at tage det ilde op når du skriver det sådan, men jeg/vi er efterhånden vant til din måde at kritisere på...

 

...og så undlader jeg at sige mere af fare for at få reprimande fra Gunnar.

Redigeret af Gravengaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Det forstår jeg ikke, jeg har lyttet til alle numrene, giver saglig og konstruktiv kritik, svarer hellere end gerne på spørgsmål eller modargumenter. Du lægger du op til at man skal sige hvad man lyster, men det gælder måske kun hvis man har noget godt at sige?

Redigeret af Simon
Link til kommentar
Del på andre sites

Det forstår jeg ikke, jeg har lyttet til alle numrene, giver saglig og konstruktiv kritik, svarer hellere end gerne på spørgsmål eller modargumenter. Du lægger du op til at man skal sige hvad man lyster, men det gælder måske kun hvis man har noget godt at sige?

Der må jeg så give Simon ret, du siger du er åben for kommentarer, men åbenbart kun for det gode. Simon mente det vel som en hjælp..

Redigeret af Dennis Madsen
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke så meget det du skriver, det er måden du skriver det på. I mine ører lyder det som om at det er den dårligste demo du nogensinde har hørt... Men fred være med det. Nu er det her og det bliver sgu ikke taget ned - men selvfølgelig bliver det forbedret. Denne demo er meget primitiv, og det har aldrig været meningen den skulle være andet...

Link til kommentar
Del på andre sites

da i indspillede guitarene, kørte i dem så direkte i optageren?

 

eller optog i med en mikrofon, hvad der kom ud af forstærkeren?

Den blev indspillet direkte i mixeren, derfor den dårlige guitarlyd. Men bare rolig, den bliver den ikke fremover :argh: der ryger den igennem en Marshall JCM 800 og 4x12 kabinetter inden den ryger ind i mixeren igen :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Så slem er lyden da heller ikke. Jeg har hørt masser af norsk black der lød værre :argh:

 

Jeg glæder mig til at høre det med sang og "rigtig" lyd. Umiddelbart lyder det lovende. Om riff'ene er kedelige og trommespillet trivielt er vel en smagssag :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu