tama forever

Drumtech I London

Recommended Posts

Er der nogen her der har prøvet nogle kurser på Drumtech? Kan det anbefales?

http://www.drum-tech.co.uk/index.html

Jeg kan se at de har nogle sommerkurser på 1 eller 2 uger. Det kunne være enormt fedt, men hvordan er niveauet? Jeg kan se at man skal være 14 (16 hvis man kommer uden fra UK) år for at være med.

MVH Morten

Jeg ved at Søren Kepler har været en tur derovre, så du kan jo lige smide ham en PM, hvis ikke han skriver her i indlægget :D.

Da jeg boede i London sidste år var jeg derude til et introducerende kursus. Hørte nogle elever og noget clinic med nogle undervisere. Det virkede bestemt som om man kunne få udfordring nok - nogle af eleverne var _rigtig_ gode.

Mvh. Jonas

Syns det 3måneders kursus lød spændene. Har også gået og lejet med tanken om at flytte lidt til england. Skrev en mail da jeg ikke kunne finde priser osv. Det koster 1950 pund for de 3 måneder ;-) Så man skal sku have økonomien iorden! :tu:

Ja, jeg ved såmænd ikke om det er så galt. Jeg gav 40000 kr for et ti-ugers kursus på Drummers Collective :gross: . Så de små 20000 er vel ikke så slemt. Det koster lidt at blive bedre :huh: .

Det koster 1950 pund for de 3 måneder :huh: Så man skal sku have økonomien iorden! :gross:

du får jo så nok os noget for pengene :-)

Hey!

Hvad har i der har prøvet, i store træk fået ud af et "kort" ophold, f.eks. 3 mdr på Drummers Collective ell lign?

Er det pengene værd - også set i forhold til at man skal droppe bands, job m.m. eller sætte på standby hjemme i dk. ??

(Man kan jo også bruge pengene på tid til at øve hjemme i DK og fed intensiv privat undervisning...)

Rene, hvad gav du ialt med mad, ophold skole osv for de 3 mdr.. ?

Jeg tænker at tage enten 3 mrd eller evt længere efter MGK slutter til juni...

Er det pengene værd - også set i forhold til at man skal droppe bands, job m.m. eller sætte på standby hjemme i dk. ??

(Man kan jo også bruge pengene på tid til at øve hjemme i DK og fed intensiv privat undervisning...)

Den tanke strejfede også lige mig.

Hey!

Hvad har i der har prøvet, i store træk fået ud af et "kort" ophold, f.eks. 3 mdr på Drummers Collective ell lign?

Rene, hvad gav du ialt med mad, ophold skole osv for de 3 mdr.. ?

Jeg tænker at tage enten 3 mrd eller evt længere efter MGK slutter til juni...

Jamen, det er selvfølgelig en afvejning man skal foretage. Jeg havde godt nok et band, men de ville gerne vente på mig, så på den front satte jeg ikke noget over styr (det gjorde jeg derimod da jeg var på Den Rytmiske Højskole i Vig).

Hvad man får ud af det rent trommemæssigt, afhænger faktisk lidt af hvad man kan inden man tager afsted.

Jeg var f. eks bestemt ingen ørn udi nodelæsning, og det betyder altså lidt for, hvor meget man kan følge med. Der er ingen tvivl om, at man får meget mere ud af det derovre, når man er en god læser.

Dertil skal det dog nævnes at lærerne (de fleste i hvert fald) prøver så godt de kan at støtte en hvis de kan se, at man synes nogle af tingene er lidt svære. Det er jo også nogle kanon gæstelærere, der kommer forbi.

Hvis jeg så skal svare på hvad jeg fik ud af det, må det blive at jeg ER blevet en bedre trommeslager. Alene det at være på en trommeskole ca. 50 timer om ugen i ti uger, giver jo altid noget, men jeg fik også øjnene op for hvad retning mit trommespil skulle i.

Jeg bliver aldrig nogen Vinnie C. eller Dave W. Det fandt jeg ud af i de uger hvor vi havde Fusion og Latin på skemaet. Det var rigtigt hårdt og det fik mig til at overveje om jeg skulle tage hjem, men jeg blev, og nu kan jeg f. eks spille en songo ;) . Ved at blive fandt jeg ud af at min force ligger i, at jeg ligger godt og kan lyde overbevisende i det meste af hvad der bliver smidt i hovedet på mig, hvis jeg ligger lidt arbejde i det.

F. eks fik jeg en fed kommentar af en af de gæstelærere vi havde i en af samspilstimerne. Det var en guitarist der havde turneret med Chaka Khan. Efter at have spillet "The Ocean" af Led Zeppelin, en sang jeg hørte første gang en uge før, vendte han sig om mod mig og sagde "You got a band back home?" "Yeah, I do." svarede jeg, så sagde han "That´s one lucky band! You sound so convincing".

SÅDAN. Så kan man løfte Empire State Building når man går hjem. Han havde ikke behøvet at sige noget, (Det gjorde de somme tider ikke, og så kunne man så knap løfte sin stiktaske når man gik hjem) men den kommentar gav mig et boost, som jeg stadig kan leve lidt højt på, selv nu.

Så kan man jo sige umådeligt meget godt om at komme ud og opleve et andet land i så lang tid, at man når at få en hverdag dér. Det er i hvert fald en ting jeg vil kunne hive frem af mølposen i mange år frem.

N.Y. er SÅ fantastisk en by, som jeg er dybt forelsket i. Hvis man så havde haft nogle penge at bruge derovre, havde det været rigtig godt :D.

Hvad hele opholdet kostede, er ret svært for mig lige at sige. Oven i købet var min boligsituation lidt usædvanlig, da det lykkedes, gennem min kæreste, at finde en dansk pige, der havde en lejlighed i New Jersey hvor der var "rent control".

Nogle af mine medstuderende gav mellem kr. 12- og 14000 om måneden bare i husleje og det var vel at mærke bare et rum på en hostel. Dertil kom så mad og fornøjelser :lol: .

Den lejlighed jeg fandt, lå godt nok tre kvarter fra skolen, men vi gav kun kr. 1000 om ugen :lol:, og så var det en fuldt møbleret 2-vær lejlighed med alle nødvendigheder.

Anslået (og vel at mærke med en dollarkurs der hed 8.50) kostede det mig vel små kr 75000.

Det kan man selvfølgelig få en helvedes bunke privatundervisning for, hvis man bliver i DK, men jeg ville gøre turen til USA om i morgen, hvis min situation tillod det igen. Så jeg kan kun anbefale at hoppe ud i det.

Jeg vil slutte mit, vist nok, længste indlæg på Ts.dk nogensinde med at sige, at hvis man har mod på at blive slået lidt i hovedet med de ting man ikke kan, og man mener at ens selvtillid kan klare det, skal man se at komme afsted. Man bliver bedre af at blive presset. :tu:

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvor god VAR det man skulle være for at komme på et spådannet sommerkursus, og hvad koster det?