Spille Trommer Til Midifiler


pad

Recommended Posts

Hej med jer

 

Er der nogle der spiller efter midifiler ?

Vi er duo der spiller udelukkende efter midifiler,, Guitar og el-drums, hvor vi har fjernet tromme og guitar spor,, så det bliver lidt mere "live"

 

Er der nogle der har erfaring med det? og med hele tiden at holde takten, det kan godt være lidt svær, når det er en maskine man spiller efter

 

Er der nogle "guldkorn" til at holde takten (tempo) ????

Link til kommentar
Del på andre sites

Det svarer vel i bund og grund til at spille efter clicktrack, men når selve clicket nu mangler, kan det godt blive svært at følge - med mindre man selv er bentight. Prøv at smid et click ind over. I kan jo fjerne det, når I føler jer sikre nok uden og naturligvis live.

Link til kommentar
Del på andre sites

..så heller ikke alt for højt!

Men en god huskeregl er, når man ikke kan høre tracket er det fordi man er tight. Når man så begynder at kunne høre det igen, er det jo så fordi man er lidt ved siden af, og så må man rette sig ind igen.

Husk på at lytte ekstra godt efter i fills, der kan man godt have en tendens til at løbe lidt..! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

...Og medmindre man er totalt sej, må den periode meget gerne være lige op til indspilning. Damn, hvor er jeg træt af trommeslagere der ikke kan spille på et klik.

 

De fleste kan spille til et klik og svinger et par procent over eller under i løbet af en sang. Mange løber fra klikket (eller klikket løber fra mange) når omkvædet kommer, eller når de skal spille et fill.

 

Prøv at se om du ikke kan spille klikket. Om du er foran eller bagved er jeg ligeglad med, bare det passer til sangen og er konsekvent - hele sangen igennem.

 

Edit: Der spørges til tips og guldkorn... Det er ret simpelt: Øv!

Redigeret af Simon
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Min stærkeste side har altid været at groove, og være tight, ikke de der syge tekniske fills.. Mit råd:

 

Spil til enkel pop musik! (4-4, bord -stol) En mp3'er eller et par hovedtelefoner fra vic firth er guld værd..

Når du groover godt til pop musikken, kan du gøre det lidt svære med noget shuffle eller noget jazz fx..

 

 

Jeg har øvet virkelig meget til musik, og efter syv års spil, er det min aller stærkeste evne!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu