Trommekorps-konkorrencen Til Dm I Ålborg 09


-SnareDrummer-

Recommended Posts

haha ja sikkert... prøv og gå ind på garderbasen og se Willemosegarden eller Holbæk Pipeband - jeg tror det et tegn på at der går rimelig lidt tid og at alt kan være med i landsgardeforeningen.

 

 

men ja så'n ALLE gardere der spiller tromme har mulighed for at være med i konkurrencen. Konkurrencen bliver meget lille hvis det kun er for fuldtids-trommekorps. hvor mange trommekorps er der i danmark`

 

8 eller 9, hvis vi også tæller nuclear devils med... selvom de ikke deltager til GarderDM.

 

Der vil da nok komme 10 mere hvis de bare gav tamburtrommer lov til også vise hvad de kan i koncert for trommekorps.

De har jo næsten ingen indflydelse på en dommerseddel til koncert for tambur alligevel.

Redigeret af -SnareDrummer-
Link til kommentar
Del på andre sites

eh... Jeg snakker nu om hvor mange trommekorps der findes, og ikke om hvor mange korps generelt. Plus det her emne handler ikke om det sidste korpstræf.

Jeg vil nu vove og påstå at der ikke findes 15 trommekorps i hele dk - garderkorps, spejderkorps ... dem er der sq nok af. Det jeg ikke så vildt bekymrede for.

 

Jeg har bare en bekymring i Tamburkonkurrencerne om at der sagtens kunne blive reduceret til én musiker på hvert forskellige instrument det vil sige en person storetromme, en på lilletromme og sidst men ikke mindst - en på tenortromme.

 

Jeg opdager intet i pointskemaet ved DM for bygardere der direkte fortæller noget om trommernes sammenspil, timing og sværhedsgrad.

Ej heller er der behov for den vilde SnareLine ved et tamburkorps længere.

Faktisk tror jeg den største Snareline var Slagelse med 8 lilletrommer... tror jeg... jeg hørte dem desværre ikke.

Men jeg så/hørte roskilde, og de havde da en sindsyg snareline hvor de var fuldstændig enige om hvor stikhøjden, Stickings osv. -- De gjorde sådan set mange ting, som en almindelig trommedommer da ville værdsat.

Men der jo ikke længere brug for det store vilde mandskab for tamburtrommer. Hvis fløjterne er gode, er tamburkorpset godt.

 

Derfor er jeg lidt interesseret i om der nogen der ved om der bliver snakket om det i LGF - eller om reglen er blevet ændret siden DM 07 ?

Link til kommentar
Del på andre sites

eh... Jeg snakker nu om hvor mange trommekorps der findes, og ikke om hvor mange korps generelt. Plus det her emne handler ikke om det sidste korpstræf.

Jeg vil nu vove og påstå at der ikke findes 15 trommekorps i hele dk - garderkorps, spejderkorps ... dem er der sq nok af. Det jeg ikke så vildt bekymrede for.

Jeg snakkede også om hvor mange trommekorps der er?

 

Custom-guy: Om han så har undervist 1000 og har spillet i 50 år, ta'r han stadig fejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

okay så prøver jeg igen.... på en anden måde...

 

Har de fløjter med i 'trommekorpset' ? er de medlem af lgf ?

 

 

 

for der var fx kun 8 trommekorps med til dm07 i frederiksberg.

De deltagende var :

 

den Jyske pigegarde

Odder garden

det fynske slagtøjsakademi

Vejen garden

skælskør marinegarde

den sønderjyske garde

Vesterbro Tamburkorps(selvom de egentlig er et tamburkorps)

Nakskov Garden

 

her er et link til det der bekræfter min 'fejltagelse':

 

http://dm-for-bygarder.dk/default.asp?tab=3&page=24

 

klik på pointlisten for at få flest mulige trommekorps.

 

 

 

jeg føler mig rimelig sikker på at der ikke eksistere over 20 trommekorps i DK.

 

Du kan jo prøve lægge et overbevisende indlæg ind og bevise at jeg tager fejl... i stedet for at komme med sådan et usagligt indlæg, som i øvrigt ikke svarer på indlæggets spørgsmål.

 

25 er jeg hvert fald ganske uenige kan kalde sig for et trommekorps.

-Det kræver for det første at man kun spiller på tromme, og har skrottet fløjter(marchfløjterne), til fordel for verdensbedste instrument :lol: hehe

 

Men der eksistere ikke 25 orkestre med trommekorps i LGF's Regi

Redigeret af -SnareDrummer-
Link til kommentar
Del på andre sites

og jeg tror ikke på, der bare lige pludselig kom 17 nye trommekorps, i løbet af det her halvår, til LGF.

 

Du nævnte heller ikke lige specifikt hvilket korpstræf der var det sidste, ej heller om det hed andet korpstræf.

 

Så vidt jeg ved så er Billund Garden ikke med i LGF, så jeg tror vi to faktisk taler forbi hinanden. Hvilken organisation er Billund med i ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu