Tromme Kasser/bags


Korsgaard

Recommended Posts

Kommer an på hvor mange og hvorledes koncerterne er.

 

Slæber du selv dit gear er tasker gode fordi man kan bære flere på en gang, og er det gode tasker skal du være almindelig grov ved dem før der sker noget.

 

Spiller du hvor andre slæber dit gear vil jeg helt klart anbefale kasser.

 

Hvis du køber kasser så sørg for de ikke har glat overflade, så de glider når de står i bussen. Den fejl lavede jeg ved mine, og det betyder de er umulige at stable oven på hinanden.

 

Kasser med for få håndtag er også til at blive sindsyg over i længden...

Link til kommentar
Del på andre sites

Valget mellem tasker og kasser afhænger af hvor flittigt de skal bruges.

 

Hvis formålet er at kunne opbevare trommerne beskyttet når de står pakket sammen i øvelokalet og engang imellem tage dem med ud at spille, så vil jeg mene at den mest fornuftige løsning er et sæt gode tasker.

 

Bliver trommerne derimod pakket op og ned hver eneste weekend og kylet ind og ud af band-bussen, så er den eneste rigtige løsning nogle ordentlige kasser.

 

Jeg bruger selv kasser fra Protechtor (Elite Air), hvilke jeg synes er ganske glimrende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du selv skal slæbe dine trommer, så kan du godt nøjes med tasker - men sørg for ikke at købe de allerbilligste.

 

Hvis det derimod ofte er andre, der håndterer trommerne, så ville jeg nok foretrække hardcases - jeg har enormt god erfaring med Protechtor hardcases, har vel spillet omkring 200 jobs indtil videre med dem, og der er aldrig sket noget med indholdet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tilslutter mig listen over dem der anbefaler kasser hvis du ikke selv slæber.

Som stativkasse i vores orkester (vi har rigtig mange stativer med) bruger vi denne: (den helt store)

http://www.hardcase.com/hardware_cases.htm

 

vi har bare efterfølgende været i Harald Nyborg og købt fire store hjul. Dermed er den simpelthen lige til at køre op på toppen af Svanninge Bakker. Og det kan man jo også få brug for. :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu