Skindindkøb


jdv

Recommended Posts

Det er blevet tid til nye skind. Jeg er ret uerfaren på området, så jeg håber I vil give mig nogle tips... :uhm:

 

Jeg har fået et emperor clear på min 10" tam og synes det lyder fedt, så jeg har besluttet mig for clear emperor på 12" og 14" også. De bundskind der sidder på er fabriksskindene fra år 2000 (Remo Unicorn hedder de :huh:), synes I jeg skal skifte dem også? Og skal det bare være clear ambassadors eller har I bedre idéer?

 

Med hensyn til både stortromme og lilletromme står jeg på ret bar bund, for jeg ved ikke rigtigt hvilken lyd jeg gerne vil have... Efter hvad jeg har læst rundt omkring på forummet tror jeg at jeg vil prøve Genera HD dry på lilletrommen. Hvilket seidingskind er godt til det?

 

På stortrommen havde jeg tænkt mig et EMAD clear som slagskind og et EQ1 som front. Det er vist en ret populær kombination, så det må jo være godt... :hmm:

 

Her er min foreløbige indkøbsseddel fra aage.dk:

Remo 10´´ Ambassador Clear 	 1  95,00
Remo 12´´ Ambassador Clear 	 1  105,00
Remo 14´´ Ambassador Clear 	 1  115,00
Remo 12´´ Emperor Clear 	 1  105,00
Remo 14´´ Emperor Clear 	 1  115,00
Evans 20´´ EQ1 Resonant Black  1  280,00
Evans 20´´ EMAD Clear    1  335,00
Evans 14´´ Genera HD Dry Coated Snare	1  145,00
Evans 14´´ Snare Side Hazy 300  1  100,00

Ialt: 1395,00

 

Kan jeg forvente at få noget rabat i Aage eller en anden trommebiks hvis jeg køber det samlet?

 

Trommerne er Mapex Mars Pro 10"x10", 12"x10", 14"x14" og 20" stortromme. Lilletrommen er fra samme serie, størrelsen er vist 14"x6". Jeg spiller rockmusik ala Muse og Kashmir...

 

Alle kommentarer er velkomne! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tam-kombinationen er tiptop til rock-pop hvertfald (emperor/ambassador)!

Mht til stortrommen kender jeg ikke specielt godt til andet end remo powerstroke 3, som hvertfald er super!

 

Men, jeg ville nu foreslå at købte dit grtej i Slagtøjcentret, det er efter min mening den bedste biks- og når du køber så mange ting giver de dig sikkert rabat! Men det er selvfølgelig op til dig selv, hvor du vil købe det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv lige købt et EMAD coated, og det lyder rigtig fedt! Det synes jeg klart at du skal gøre!

 

Jeg købte også et Genera HD, og det er også rigtig fedt! SÅ mht. Stor- og lilletromme, synes jeg det er et rigtig godt valg...

 

Jeg aner desværre ikke så meget om REMO's skind...

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle svarene! :-o

 

Ja, tjek de pakker. 825,- for stortromme, 3 tammer og lilletromme.

 

Lyder alt sammen vældig fint! HD dry er ret så dødt.

Kan man kombinere Evans og Remo med de pakker der? De eneste pakker med skind jeg kan finde på aage.dk er de Attack de har på tilbud...

 

Jeg tror jeg bestiller I hvert fald tamskindene fra netzmarkt.de, der koster de 370kr. mod 535kr. hos Aage. Er der nogen der ved hvor meget portoen fra Tyskland koster?

 

Hvad siger I med hensyn til seidingskind? Er det der Hazy 300 et godt valg, eller er der noget der er bedre?

 

Hvilket stortrommeskind er bedst til front sammen med EMAD? Jeg hælder vist mest til et EQ3, så slipper jeg nemlig for at lave et hul selv... :hmm: EQ2 ser også interessant ud, hvordan er det at spille med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu