2. Sort. Stikker


Mads Justesen

Recommended Posts

Jeg sidder lige og kigger efter trommestikker i pakker med flere, og så så på prodrums at man kan købe 10 par Vic Firth 2. sorterings stikker for 300 kr. Billigt synes jeg, men tænker bare om de er fyldt med knaster og fejl eller om det bare er små fejl som ujævnheder og sådan?

 

Nogen der kan fortælle mig det? :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg sidder lige og kigger efter trommestikker i pakker med flere, og så så på prodrums at man kan købe 10 par Vic Firth 2. sorterings stikker for 300 kr. Billigt synes jeg, men tænker bare om de er fyldt med knaster og fejl eller om det bare er små fejl som ujævnheder og sådan?

 

Nogen der kan fortælle mig det? :cigar:

jeg har lige undersøgt det i dag.. Det er vic firths andensortering - men der står ikke vic firth på dem med Solar så vidt jeg er informeret.. jeg købte i stedet et karton med 12 par Bigbeat 7A til 170kr tror jeg jeg gav.. det tror jeg umidelbart er en bedre deal ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at i ligepræcis stikker vil jeg ikke købe andensortering, da de kan knække meget hurtigere end almindelige!

 

Men nu spiller jeg heller ikke hårdt, så behøver ikke store økonomi pakker for at sparre..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at i ligepræcis stikker vil jeg ikke købe andensortering, da de kan knække meget hurtigere end almindelige!

 

Men nu spiller jeg heller ikke hårdt, så behøver ikke store økonomi pakker for at sparre..

næh jeg spiller heller ikke hårdt men spiller måske 20 timer om ugen og et sæt steve jordan til 85 kr holder ca 15 timer så er det alligevel 500kr om måneden og hvis bare disse 12 par stikker holder en måned ialt har jeg sparet 330kr hvilket vel også er penge..

Link til kommentar
Del på andre sites

så vidt jeg ved kan de have: forskellig lyd(ved ikke hvor meget det betyder) , de kan være skæve, have knaster, sikkert flere ting... men man kan være heldig, at finde nogen som rent faktisk er fede nok... jeg køber kun 2. sort. hvis jeg selv er inde i butikken, så jeg kan tjekke dem... største problem er hvis de er skæve, det også det man ser mest ofte, synes jeg...

Link til kommentar
Del på andre sites

næh jeg spiller heller ikke hårdt men spiller måske 20 timer om ugen og et sæt steve jordan til 85 kr holder ca 15 timer så er det alligevel 500kr om måneden og hvis bare disse 12 par stikker holder en måned ialt har jeg sparet 330kr hvilket vel også er penge..

Ahh.. Lidt hårdt er det nu altså Bjarke :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene!

Tror jeg holder mig fra dem, men Bjarke de BigBeat er de holdbare eller splintre de nemt? Det har jeg nemlig oplevet med Aages stikker. Dem der bare står Aage Drums på. På dem gik hovederne hurtigt i styker og de "smuldrede" efter et par timers spil.

 

Man kan få dem i pil og ahorn kan jeg se.. Hvad er de forskellige sorters fordele?

Link til kommentar
Del på andre sites

puhh jeg har haft lidt travlt og har kun lige banket 40 mins på øvepladen og det klarede de da.. jeg skal lige prøve at gi dem nogle tæsk så kan du få en anmeldese inden du køber.. men hvis du bare holder lidt er det jo fint til prisen.. altså for 50 kr oveni har du jo 12 ekstra stikker i forhåld til de der andensortering så de skal alligevel være væsentlig dårligere før det ikke kan betale sig.. og de er lige alle dem jeg har kigget efter.. ikke nogle skæverter her :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Imagination

Det irriterer mig at folk herinde er sådan nogle ignoranter som gør sig kloge på noget de ikke ved en skid om.

2. sorterings Vic Firth stikker er stikker der ikke klare sig igennem nåleøjet på fabrikken. Alle Vic´s stikker er målt og vejet og hvis der er den mindste afvigelse i str. eller vægt ryger de i 2. sort kassen. Det har intet med holdbarheden i stikken at gøre, udelukkende str og vægt. Det vil sige at man sagtens kan få rigtig fine stikker i 2. sort hvis man kan leve med at der ikke er tryk på.

Desuden er der ingen der skal påstå at de billige trommestikker fra Aage (lavet af puhbæ træ) holder bedre eller ligeså længe som en god stik lavet i American hickory!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

stikker er vist noget der kommer af personlig erfaring.. der kan være så mange faktorer der spiller ind..

 

Prøv løs og så finder du nok en løsning :D

 

Bjarkass bruger et steve jordan set i ugen, jeg har haft mine 3 par i 6 måneder, og vi spiller lige meget.. Just try em all :tu:

 

 

ps flækkede tips tæller ikke! :D

Redigeret af Vibe
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan godt lide at spille med et par helt almindelige 5a.

Grunden til jeg spørger om 2. sorterings er fordi jeg har knækket 3 stikker inden for en uge (dog godt brugte stikker, så har åbenbart brugt de 2 par lige meget) så jeg tænkte at hvis de ikke er komplet ubrugelige ville det da være noget billigere at bruge sådanne til øvning.

Men hvis Imaginations forklaring er rigtig vil jeg da helt klart prøve dem

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg altid købert andensorteringsstikker. Det har virket rigtig godt for mig, selvom der hist og her er nogle stikker, som ikke er helt i orden. Sidst jeg spillede koncert brækkede jeg en 5b stik efter det andet nummer. Det er dog kun én gang i løbet af det sidste halve år jeg har brækket en stik.

 

Jeg kan godt forstå dem, der ikke magter andensorteringsstikker. Men jeg har overvejende været meget tilfreds med de Vater - Good Wood, 5b og 7a, som jeg bruger. De er selvfølgelig ikke helt så lækre, som dem til 90 kr parret, men så mange penge har jeg desværre bare ikke.

 

Rådet er altså, at man ikke nødvendigvis skal undgå 2.sorteringsstikker, med mindre man stiknarkoman. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det irriterer mig at folk herinde er sådan nogle ignoranter som gør sig kloge på noget de ikke ved en skid om.

Jo tak, og i lige maade.

Jeg har knaekket rigtig mange 2. sort stikker... maaske bare mange stikker, og de er ikke saa holdbare som rigtige vics.

Jeg glemmer aldrig min foerste lange metal koncert, hvor mine stikker blev vaek 5 min foer jeg skulle spille. Jeg maatte krbe til mine medbragte 2. sort, og det tog 5-10min foer mine haender var fyldt med vabelsaft og blod.

 

Jeg kommer nok til at koebe 2. sort igen, for de er klart gode i forhold til prisen, men jeg holder nu mest af de originale.

Ellers skal du tjekke Vaters 2. sort ud, de holder bedre men er ogsaa dyrere.

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er 100% enig med Imagination (Bortset fra ignorant udtalelsen :argh: )

 

Vic 2.sortering er lavet af præcis det samme træ, på den samme maskine af de samme mennesker o.s.v. o.s.v. De er bare blevet vejet og fundet for lette (Eller tunge...)

Jeg har i en del år spillet med Vic 2.sorterings stikker uden problemer. Det kræver dog at man vælger stikkerne fra spanden med lidt omhu.

Jeg har da knækket 2. sorterings stikker i løbet af 1 sang, men det samme er sket med 1. sortering fra næsten alle de kendte mærker ...

 

Prøv dig lidt frem :bah:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu