Goofy Eller Regular?


spacedrummer

Hvordan siddder du ved sættet?  

112 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Synes det kunne være sjovt at høre, hvordan I sidder ved sættet. Jeg er selv venstrehåndet, og fik lært som helt lille, at jeg skulle krydse armene, så venstre spiller hihat 'ovenpå' højre, som - surprise -er på snare.

 

Det ærgrer mig nogle gange, at min trommelærer ikke bare satte mig ved et højrehåndstrommesæt, stadig med venstre på hihat og højre på snare. Det giver mange fede muligheder at spille åbent på den måde. Og ofte har det været meget besværligt at spille jobs sammen med andre bands, fordi trommer og mics hele tiden skulle rykkes rundt.

 

Har over flere omgange prøvet at træne den åbne position, men det er aldrig lykkedes mig at få helt hul igennem, specielt pga. benene og en lille smule dovenskab :unsure:

 

Hvordan sidder I ved trommerne? Er os kejtede stadig i undertal eller er vi ved at blive en accepteret del af befolkningen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Spiller venstrehåndet, åben. Det er der vel ikke så mange der gør, eller hvad? Har aldrig mødt andre der spillede sådan.

 

Nååh, der er 14% ambidekstrale herinde?

Men det har du så nu :D Jeg spiller også med ride i min venstre side. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller højrehåndet, lukket.

 

Til gengæld overvejer jeg at omrokere mit sæt, så det er venstrehåndsegnet.

 

At sidde og øve et par måneder på det, i den situation, ja det kunne måske hjælp ret godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Højrehåndet, helt normalt setup - Aaaargh, hvorfor er jeg så kedelig :tu:

 

Sidder og leger med tanken om at lave et venstrehåndssetup, bare for træningens skyld, men tror der er en del arbejde i at skulle spille BD med venstre fod for en dobbelt-BD-jomfru som mig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er derfor det hedder "Right" på engelsk... 20% skal bare lige lære det først... hehe... joke, ikk..

 

 

;-) yeah right...så vi andre er bare left :unsure: . Vi snakker ikke engang 20 pct. mere. Nu er det under 10 pct. Minoritetsgruppe eller hvad? AL MAGT TIL DE VENSTREORIENTEREDE :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmmm.................................................

 

Hihat i højre og venstre side. Benytter øvelser for både højre og venstre side af kroppen.

Sidder normalt(højrehåndet). Venstre/højre gør ikke spor.

Spiller højre hånd. Skriver med venstre. Er ikke venstrehånded ellers.

 

Ambidestralsk tror jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Spiller højrehåndet, åben - kind of. Jeg har ikke hihatten på højre side af sættet.

 

Jeg er nok det modsatte af ambidekstral. Jeg er totalt handicappet med venstre side. Burde øve venstre side noget mere. At jeg overhovedet kan spille trommer (og det mener jeg at jeg kan, selvom jeg er ret ny) er underligt.

 

 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Spiller højrehåndet, åben - kind of. Jeg har ikke hihatten på højre side af sættet.

 

Jeg er nok det modsatte af ambidekstral. Jeg er totalt handicappet med venstre side. Burde øve venstre side noget mere. At jeg overhovedet kan spille trommer (og det mener jeg at jeg kan, selvom jeg er ret ny) er underligt.

 

 

Claus

Det er vel også kun "spejlhjernerne" der har hihatten på højre side!!

 

Meget fedt du siger at du er det modsatte af ambidekstral og så kalder dig for MONO-DNA!!! Hehe

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er vel også kun "spejlhjernerne" der har hihatten på højre side!!

 

Meget fedt du siger at du er det modsatte af ambidekstral og så kalder dig for MONO-DNA!!! Hehe

Hehe... den havde jeg ikke lige tænkt over :D Men hvis man læser DNA bagfra står der AND... :tu:

 

Jeg har hihatten stående direkte bag lilletrommen, hvilket gør det r..besværligt at bruge pedalen, men jeg har efterhånden lært at sidde lidt underligt med venstre ben så det virker alligevel. Jeg burde måske overveje en remote hihat :D

 

 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu