Nybegynder Søger Gode Råd :)


Gæst Karlo

Recommended Posts

Hej ts brugere! Jeg har lige købt et fint trommesæt, da jeg blev træt af guitaren. Og nu står jeg så og mangler lidt gode råd og evt. egne erfaringer fra brugerne herinde på ts.dk.

 

Lige pt er jeg i gang med at lære de obligatoriske rock rytmer, og dem er jeg så småt ved at have styr på, så jeg vil egentlig gerne et niveau op, men jeg ved ikke hvor jeg finder sværere rytmer, fills osv. Jeg har selvfølgelig fundet lidt på youtube, men jeg synes også meget af dét man finder på youtube ikke er til den største hjælp.

 

- Så mit spørgsmål til jer, er hvordan blev i bedre og hvordan steg I i niveau?

 

- Og hvad vil I anbefale at jeg gør, for at viderudvikle mit trommespil? (Det skal lige siges at jeg ikke har råd til undervisning, da jeg er fattig studerende)

 

Mvh Karlo

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvom du ikke har råd til undervisning foreslår jeg: undervisning. Det kan altid være af en anden studerende, der gør det billigt. Og det behøver ikke at være hver uge. Ellers kan man låne masser af gode trommenodebøger på biblioteket til et hvert niveau. Masser af rytmer, fills og koncepter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvom du ikke har råd til undervisning foreslår jeg: undervisning. Det kan altid være af en anden studerende, der gør det billigt. Og det behøver ikke at være hver uge. Ellers kan man låne masser af gode trommenodebøger på biblioteket til et hvert niveau. Masser af rytmer, fills og koncepter.

Jeg har også nogle venner som har mange års erfaringer med trommespil. Men det kunne jo også være fedt hvis man kunne gå i gang med noget uden deres hjælp. Men jeg får dog hjælp af dem hvis jeg spørg, så :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også nogle venner som har mange års erfaringer med trommespil. Men det kunne jo også være fedt hvis man kunne gå i gang med noget uden deres hjælp. Men jeg får dog hjælp af dem hvis jeg spørg, så :lol:

Det kommer du også til at kunne. Men først skal de lære dig noget sideløbende med at du øver dig, og så en dag kommer du på ting du kan uden at have lært det.

Tid, øvning og undervisning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Karlo!

Velkommen til. Jeg er meget enig i alt hvad der er blevet foreslået. Desuden kan jeg anbefale at spille musik med andre...lige meget hvilket niveau du/i er på. Det er altid super vigtigt og motiverende at spille med andre, så man ikke KUN sidder hjemme alene og øver rudiments. Desuden synes jeg man kan lære meget ved at spille oven i musik. Altså finde et par gode lukkede ørebøffer og så bare spille dine favoritnumre igen og igen. Hug med arme og ben fra alle de trommeslagere du synes er fede...det er absolut ingen skam, det eneste der kunne ske er jo at man går hen og bliver god. hehe

 

-GrooveSmith

Link til kommentar
Del på andre sites

www.drummerworld.com / drumclinics.

 

Lyt dig frem til en masse, og find din egen stil med tiden. Der er en millard forskellige måder at spille trommer på, og meget af det handler også om teknik. Tit kan man godt spille rytmer, men det handler også om at have overskud derefter til at kunne arbejde videre. Det lyder til at du er nået rigtig langt. Jeg anbefaler, at du køber nogle trommebøger. Jeg har blandt andet end bog der hedder: 1001 Drum Grooves. Den kan anbefales til inspiration. Du skal bare passe på, at det ikke kun bliver korrekt nodelæsning, men at du også bruger en masse tid på improvisation. Det gør dig 100% til en bedre trommeslager.

 

Ps. Den der 1001 Drum Grooves, bruges mest som opslagsbog, til inspiration. :D

 

- Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
  • 1 month senere...

Terp en masse på dine dobbeltslag på BD. Da jeg var nybegynder bildte jeg mig selv ind, at det gik fint. I dag er de stadig ikke særlig gode, og jeg er virkelig virkelig træt af det!

Du skal heller ikke rushe, men bare prøv at få det du kan til at sidde i skabet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Find noget der lyder godt, lær det, og lav det om..

det er vigtigt at improvisere, men det er også vigtigt ikke kun at improvisere, så kommer man ikke langt.. Find balancen mellem Improvisation, inspiration og teknik..

 

Ved ikke om det giver mening, men det virker for mig :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Du kan prøve at forhøre dig på det nærmeste musikkonservatorium om der er nogle elever der mangler en kanin... En kanin er en person som bliver undervist gratis af en studerende på kons, under opsyn af en lære fra kons. Det smarte er, at det er gratis undervisning på et rimeligt højt niveau... ;):lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Find en lærer du sys spiller fedt, eller har noget du syntes godt om. Lad være med at "nøjes" med en lærer i tro om der ikk findes andre som er bedre egnet til at undervise dig..

 

Et godt lærer/elev forhold er guld :-)

 

Selvom du ikk har råd så¨bare prøv et par timer, det kan gøre rigtig meget.

 

 

Ellers så findes der en milliard bøger med rock rytmer, jazz rytmer.. Alle rytmer, tromme noder er rigtig lette - der kan du lære meget ihvertfald.

 

 

Pas på med Youtube, tag alt med et gran salt.. Der er både godt og meget skidt!

Redigeret af Vibe
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Hey

 

Mit råd: Få fat i en øvebog med de almene trommerytmer og lær dem til hudløshed.

Når de sidder i skabet, så begynd at kombinér dem, få nogle fills sat ind og spil derudaf.

Skidt med om det lyder godt - til at starte med - det vigtigste er at få en god feeling med trommespillet. Senere kan du øge sværhedgraden ex i forskellige tempi, sværere rytmer (de latinske især) fills mm.

 

Og når du ikke sidder bag trommerne, så øv dobbeltslag, paradidler, trommehvirvler mm.

 

Endeligt til sidst, varm op, stræk ud og lav øvelser med arme, hænder, ryg osv. Det kan kun gavne. :-)

 

God fornøjelse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Som autodidakt og notoriøs modstander af den boglige fremgangsmåde - og da du selv skriver undervisning ikke lige er sagen vil jeg anbefale dig at spille til CDer.

 

Find et nummer der matcher dit niveau - og kopier så trommeslagerens fills. Det er en enkel, let måde at få udvidet sit fill-repetoire på og de fills du nyder at spille mest vil hænge i. Varier det at spille til CD og spille frit spil, hvor du implementerer dine fills.

 

En anden måde at brainstorme fills kan være at holde 4-delene i din hihatfod og så banke 1-takts fills af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu