Mgk


madshovgaard

Recommended Posts

Hallo People!

Så! I dag fik jeg brevet om min MGK optagelsesprøve.

Min ligger Torsdag d. 6. marts 14:50..

Hvad med alle jer, hvornår skal I, hvor søger I ind, og regner I med at komme ind?

Undertegnede søger ind i Ålborg, og skal til optagelsesprøven i Hjørring.

 

Hvad skal I spille?

Selv skal jeg spille:

Sir Duke (Stevie Wonder, funk - shuffle)

Fell In Love With A Boy (Joss Stone, shuffle)

In The Mood (På klaver!)

 

Jeg forbereder mig med at sidde og groove i funk og shuffle rytmer. Jeg bruger "www.learntohear.com" til at øve noget hørelærer, og læser nogle teori bøger.

 

Jeg regner egtenlig ikke med at komme ind, da jeg tror der er mange der er lige har det sidste jeg mangler.. :doo:

- Men jeg tager chanchen og ser hvad der sker!! Jeg glæder mig!

 

Jeg skal også lige forbi Søren Kepler og Henrik Enquist nu her i UGE 8. Det blir' hot! :doo:

 

- Mads!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 104
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej :doo:

 

Jeg fik brevet i sidste uge, jeg skal op d. 28Feb. Jeg søger ind i Holstebro.

 

Jeg skal spille:

The chicken, i bedste Dave Weckl stil.. Jeg har brugt mange timer og svedt mange dråber på at øve hans fucking fede fills, + at finde mange af mine egne.. for at gøre den personlig..

Så skal jeg spille Sundays mornings med Maroon 5, for at vise at jeg også kan groove den fede! hehe :doo:

 

På en måde regner jeg med at komme ind, da jeg søgte ind for 3 år siden (da jeg var 13 år) og blev erklæret egnet.. Da jeg manglede node/teorifærdigheder var der en der var bedre.. Det skal så lige siges at ham der kom ind i stedet for mig, er super cool og helt sikkert også en fed slager..

Og så også fordi der kun er 4 trommeslagere i holstebro i år :doo:

 

,men jeg vil ikke sige "jeg kommer ind" for intet er sikkert.. er trods alt den yngste slager der søger ind i år, og det bliver helt sikkert hårdt. men jeg håber og tror at det nok skal gå! :-D

 

Jeg forbereder mig med Advanced Funk Studies og en tidligere Kons.prøve for at være sikker.. så skrive jeg reglmæssigt dur/mol skalaer ned + kirketonarterne.. Jeg skriver også mine egne charts til forskellige numre, for at øve nodelæsning og så spiller jeg en helveds masse trommer.. 1-2 timer om dagen.. nogle gange 2 timers trommer og en time på øvepladen..andre gange 1½ time efter skole og så 4 timer med band og en time på pladen...

 

Jeg håber på at høre fra dig, om du er kommet ind osv ;-)

 

Kristian

 

Held & Lykke

Link til kommentar
Del på andre sites

Krutte:

 

Dine numre lyder intressante.

 

Jeg ligger faktisk inde med en speciel udgave af netop Sunday Morning. Det er sådan en form for demo-udgave - en udgave hvor jeg synes trommerne er endnu federe end på pladen! Virkelig det fede groove..

 

Jeg kan sende den over mail hvis det er?!

 

Mvh Nikolaj

Link til kommentar
Del på andre sites

hej drenge vil bare ønske held og lykke :P

Havde det ikke været for min materialistiske side og begær for eksklusivt grej og gadgets + ikke mindst mammon havde jeg også skudt efter mgk/kons :P

Vildt at man kan søge/komme ind som 16 årig - det anede jeg ikke :hmm:

Håber det går jer godt til prøverne - og som sagt før må vi jo lige høre nærmere når der kommer lidt resultater på bordet :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er meget meget vigtigt at man ihvertfald skal kunne?

 

Spile trommer :hmm:

 

Ja... og hvad mere?

 

Rent teoretisk er jeg okay med! Intervaller, dur/mol treklange, skalaer, osv.

En prima-vista er nok mit værste marreridt!

 

- Nogen der kan anbefale nogle hjemmesider med hot stuff?

Eller nogle bestemte øvelser, et eller andet?

 

Jeg vil gerne være super forberedt!!

 

- Min musiklærer (ikke trommelærer) sagde at jeg skulle få nogle synkoper og skæve taktarter, det lagde de vægt på! Men hva' mer?

Redigeret af madshovgaard
Link til kommentar
Del på andre sites

- Min stærkeste side har altid været at groove og lave meget præcise lilletromme slag... Hvorimod mine fills de er udemærket men ikke noget helt vildt, til gengæld synes jeg selv jeg groover ganske godt, og mange har sagt at mit lilletrommeslag er helt fantastisk! Altså at det kommer præcist på 2- og 4-, men kan det være nok til at føre en ind? Eller skal man være sindsygt teknisk god og spille ala"Dave Weckl" ??

 

Spørgsmålene er uendelige! :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejligt at se at der er så meget fokus omkring emnet.

 

Jeg søger selv ind i Odense, men har ikke modtaget noget brev. Dog ved jeg at prøverne ligger i slutningen af marts.

 

Til min prøve skal jeg spille Fool In The Rain med Led Zeppelin og Rehab med Amy Winehouse. Glæder mig rigtig meget.

 

Rigtig mange gange held og lykke til alle dem der søger ind rundt omkring i Danmark - ved godt det betyder meget for jer at komme ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg søger ind i Kolding med både trommer og sax som hovedinstrumenter.

 

På sax hedder det Bernie's Tune og The Girl from Impanema.

 

Jeg har faktisk ikke fundet ud af hvad jeg skal spille med trommer endnu. :hmm: Men det ene af numrene bliver muligvis noget TOP.

 

Jeg har heller ikke modtaget et brev endnu. Andre der søger ind i Kolding og som måske ved hvornår prøverne er?

 

Mvh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

- Min stærkeste side har altid været at groove og lave meget præcise lilletromme slag... Hvorimod mine fills de er udemærket men ikke noget helt vildt, til gengæld synes jeg selv jeg groover ganske godt, og mange har sagt at mit lilletrommeslag er helt fantastisk! Altså at det kommer præcist på 2- og 4-, men kan det være nok til at føre en ind? Eller skal man være sindsygt teknisk god og spille ala"Dave Weckl" ??

 

Spørgsmålene er uendelige! :tu:

En af de ting der gør Dave Weckl til en super fed trommeslager (udover hans teknik er fabelagtig! og hans fills er så fede at kaffe koger over når man høre ham på youtube!) det er at hans slag er præcise hver gang. Lige midt på trommen/tommen, det betyder utrolig meget for dem der skal høre det!

 

Det er i hvertfald en ting jeg har øvet meget på op til prøven. Altså, at få den bedst mulige lyd ud af de fede trommer der står på værelset og i øvelokalerne.

 

Til primavista:

Primavista kan jo egentlig ikke rigtig "øves" da det er første gang man ser noden. Men, det du kan gøre er at spille en helveds masse charts og skrive dine egne.. Så kan du købe Advanced Funk Studies og spiller efter den. Det gør jeg, og jeg synes det går rigtig godt.. Syncopation ark er også gode.. evt. spille dem med "på tirsdag"-rytmen og 2+4 hihat, BD på 1,2,3&4 og så spille noderne som trioler (1 og så 2 og så 3 osv)

 

Det tror jeg er godt.. Det er i hvertfald det jeg gør :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Søger ind i Helsingør med lydteknik...

 

Det bliver spændene at se om man kommer ind...

 

Held og lykke !

Fedest!

 

Jeg søger ind på Helsingør .. med trommer....

 

Skal spilel :

Bill Evans : Nardis m. solo og Jimi Hendrix: Little Wing i bedtse Mitch Mitchell stil med masser af svedige fills! :cigar:

 

Skal op den 1. eller 2. Marts er meget spændt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Held og lykke drenge!.. Hasselhoff, det kan være vi kommer til at tilbringe mange timer sammen i kælderen der inde.. Er selv ved at være færdig på 1. år i Odense..

 

Drenge.. Spil røven ud af bukserne og vis at i elsker musik og bare vil det her.. Så skal det nok gå godt :-o

 

- Jeg lavede massere af brølere til min prøve.. Spildte vand ud over ekstern censors mapper. Glemte at slå en seiding til.. Kvajede noget groove til et underligt klaver pattern fuldstændig.. Men kom da ind :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej :-o

 

Jeg fik brevet i sidste uge, jeg skal op d. 28Feb. Jeg søger ind i Holstebro.

 

Jeg skal spille:

The chicken, i bedste Dave Weckl stil.. Jeg har brugt mange timer og svedt mange dråber på at øve hans fucking fede fills, + at finde mange af mine egne.. for at gøre den personlig..

Så skal jeg spille Sundays mornings med Maroon 5, for at vise at jeg også kan groove den fede! hehe :-o

 

På en måde regner jeg med at komme ind, da jeg søgte ind for 3 år siden (da jeg var 13 år) og blev erklæret egnet.. Da jeg manglede node/teorifærdigheder var der en der var bedre.. Det skal så lige siges at ham der kom ind i stedet for mig, er super cool og helt sikkert også en fed slager..

Og så også fordi der kun er 4 trommeslagere i holstebro i år ;)

 

,men jeg vil ikke sige "jeg kommer ind" for intet er sikkert.. er trods alt den yngste slager der søger ind i år, og det bliver helt sikkert hårdt. men jeg håber og tror at det nok skal gå! :-D

 

Jeg forbereder mig med Advanced Funk Studies og en tidligere Kons.prøve for at være sikker.. så skrive jeg reglmæssigt dur/mol skalaer ned + kirketonarterne.. Jeg skriver også mine egne charts til forskellige numre, for at øve nodelæsning og så spiller jeg en helveds masse trommer.. 1-2 timer om dagen.. nogle gange 2 timers trommer og en time på øvepladen..andre gange 1½ time efter skole og så 4 timer med band og en time på pladen...

 

Jeg håber på at høre fra dig, om du er kommet ind osv :)

 

Kristian

 

Held & Lykke

Hej! Det ser ud til at vi skal "battle" om en plads på MGK Holstebro :-o Søger også selv derop iår! (Jonas Andreasen her)

 

Jeg skal spille:

 

John Scofield - I Don't Need No Doctor

- Et mega groovy nummer hvor andet ikke skal vises!

 

Joshua Redman Quartet - Headin' Home

- Et mere teknik præget nummer, masser af fede ghostnotes osv. Lækker sang!

 

Ligesom dig Kristian, regner jeg da også med at komme op iår ;) ! Søgte op sidste år og blev egnet, men kom ikke ind! (vi var 7 der søgte op) Fik af vide senere fra en af lærerne at grunden var at jeg skulle til at gå i 2.g (som jeg self er igang med nu) og det har de dårlige erfaringer med, da det ikke altid er MGK der bliver prioriteret først!

 

Men held og lykke, det skal nok blive spændende :cigar:

 

Vh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

- Jeg lavede massere af brølere til min prøve.. Spildte vand ud over ekstern censors mapper. Glemte at slå en seiding til.. Kvajede noget groove til et underligt klaver pattern fuldstændig.. Men kom da ind :lol:

Aaaargh fuldstændig identisk med de mareridt jeg har været plaget af den sidste måneds tid! :D

 

Men ok der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget! De onde drømme og angsten for at fucke det hele op under prøven motivere helt sikkert en til at gøre sit ypperste under hele øvnings processen op til prøven.

 

Jeg er bange/nervøs/spændt/positiv..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej! Det ser ud til at vi skal "battle" om en plads på MGK Holstebro :-) Søger også selv derop iår! (Jonas Andreasen her)

 

Jeg skal spille:

 

John Scofield - I Don't Need No Doctor

- Et mega groovy nummer hvor andet ikke skal vises!

 

Joshua Redman Quartet - Headin' Home

- Et mere teknik præget nummer, masser af fede ghostnotes osv. Lækker sang!

 

Ligesom dig Kristian, regner jeg da også med at komme op iår ;-) ! Søgte op sidste år og blev egnet, men kom ikke ind! (vi var 7 der søgte op) Fik af vide senere fra en af lærerne at grunden var at jeg skulle til at gå i 2.g (som jeg self er igang med nu) og det har de dårlige erfaringer med, da det ikke altid er MGK der bliver prioriteret først!

 

Men held og lykke, det skal nok blive spændende :-)

 

Vh Jonas

battle :-o

 

Hvad med at sige, at vi tager pladserne fra de andre ;-) ?

 

Kunne jeg evt. få din E-mail :-) ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu