Hvilke whiskers kan anbefales?


Mathias

Recommended Posts

Davs.

 

Hvilke whiskers (hvis der er nogle på det her forum der bruger det) kan anbefales?? de skal kun bruges til lilletrommen og ride, altså ikke tommer.

 

Hilsen Mathias :doo:

Hej.

 

Regal Tip's Model 583R er helt sikkert den bedste all round whiskers. Jeg synes personligt at Vic Firth hvide model er for tung og alt for stiv i skaftet.

 

Derudeover vil jeg anbefale ALLE trommeslagere at anskaffe et sæt Regal Tip 594P nylon brushes (Ed Thigpen Signature). De er ikke det fede som whiskers, men geniale når stikkerne spiller for højt. De har en lækker lyd, god bund i tommerne (i modsætning til alm. whiskers og blomsterpinde). De kan rede mange situationer, og er f.eks. sublime til kor sammenhænge...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  • 4 uger senere...
  • 4 uger senere...

Vic Firth "Heritage" ER de fedeste! Basta!

Har I spillet efter "The Sound of Brushes" af Ed Thigpen? Det er den bedste bog på markedet om brushes, skrevet af mesteren! Jeg spillede den igennem med ham selv, da jeg studerede hos ham. Den kan VARMT anbefales!!! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Jeg er i øvrigt spændt på at se hvad der kommer fra Regal. Jeg foreslog dem at lave en "forbedret" version af Ed Thigpens nylon brushes (som jeg har anbefalet længere oppe i tråden). Det eneste er, at de godt kunne være lidt længere.

 

Det forslag kom der positiv respons på fra Regal, så jeg er spændt på om de laver en "2'er" nu...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Alvar fra Norge
Whiskers er et andet ord for brushes. The main weapon of a jazzdrummer.

 

I Norge kalder i dem sikkert "viftepinde", eller "ritchtritch-stikken". :huh:

 

M

Takk. "viftepinde" var ikke så langt unna. De heter nemlig "visper". Logisk nok, men jeg vil bare unngå misforståelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu