Hvilke Bækner?


barak112

Recommended Posts

Jeg er lidt pjattet med en eller flere af de bækner der blir brugt på Tina Dicow's "in the red" album...

 

Er det Janus Ringsted der spiller på den plade og er der nogen der kender til hvad han spiller på af bækner på den plade eller hvem det evt. ellers er der spiller?

 

Mvh

 

Mikael

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey!

 

Det er Janus der indspillede In The Red, er jeg ret sikker på. Jeg mailede med ham på et tispunkt, ang. hans bækkener. Han brugte dengang 19" og 20" Istanbul - bl.a. et Istanbul Agop Traditional. Hi-hatten var en gammel Zildjian top og en New Beat-bund. Jeg mener han er gået over til Ziljian nu, ihvertfald med Vincent Van Go Go - og lur mig om det ikke er Janus der er blevet Spleen United's nye trommeslager. Er temmelig sikker ihvertfald, ud fra billederne fra deres seneste koncert.

Hvis det er ham, så bruger han også Zildjian i den sammenhæng. Ligner de samme som i hans VVGG-setup.

Mht. Tina Dickow - så er det jo Poul Terkildsen der er hendes trommeslager nu. (fra Sparklin June)

 

Håber det var lidt hjælp - og ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

 

Mvh.

Morten :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Morten!

 

Du er sgu godt informeret - dejligt.

Jeg ved ikke - men synes bare de bækner lyder rigtig fedt enda og de vil da indgå i mine overvejelser når jeg skal købe ind nu her. De skal jo matche mit nyerhvervede DW - skulle gerne matche hinandens finesse.

Han spiller ret fedt - spleen united har en høj stjerne hos mig så der må jeg tjekke ham ud. Egentlig går jeg ikke så meget op i hvem der spiller for hvem - men han fangede nu min opmærksomhed med hans bækkenlyd på in the red.

 

Mvh

 

Mikael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...
Hey!

 

Det er Janus der indspillede In The Red, er jeg ret sikker på. Jeg mailede med ham på et tispunkt, ang. hans bækkener. Han brugte dengang 19" og 20" Istanbul - bl.a. et Istanbul Agop Traditional. Hi-hatten var en gammel Zildjian top og en New Beat-bund. Jeg mener han er gået over til Ziljian nu, ihvertfald med Vincent Van Go Go - og lur mig om det ikke er Janus der er blevet Spleen United's nye trommeslager. Er temmelig sikker ihvertfald, ud fra billederne fra deres seneste koncert.

Hvis det er ham, så bruger han også Zildjian i den sammenhæng. Ligner de samme som i hans VVGG-setup.

Mht. Tina Dickow - så er det jo Poul Terkildsen der er hendes trommeslager nu. (fra Sparklin June)

 

Håber det var lidt hjælp - og ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

 

Mvh.

Morten :doo:

 

Gammel tråd jeg ved det, men Janus spiller dog stadig med Tina Dickow! Han brækkede armen da Count to ten skulle indspilles derfor den nye midlertidige slager!

Janus er igen bag roret hos i Tina Dickows band :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu