Thomas Blackman


sejer

Recommended Posts

Hey

 

Begge dele kan stærkt anbefales!!!

Han lavede også en CD med jazzstadards og rap med Alwayz in action!

...og andre fede mere "traditionelle" jazzskiver.

 

Desuden havde han pladeselkabet/konceptet Manrec, der bla. udgav Mark Linn og nogle mere jazzede ting.

 

Janus

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ret vildt med Blackmans spillemåde i uptempo numre meget ala Tony Williams. I andre tempi er er han lidt for "firkantet" i sin måde at swinge på i forhold til min smag.

Det er lidt svært at forklare, men generelt virker han som en meget systematisk trommeslager der har nogle specifikke figurer der kommer igen og igen. Det virker meget prekomponeret på en eller andet måde. En kontrast til nogle trommeslagere som mere virker som om alt er improviseret (selv om de også har deres figurer.) Det er måske mere måden det spilles på end selve figurende der giver mig den fornemmelse. (Som sagt svært at forklare musik på skrift)

Men som en kommmentar til Anders vil jeg sige at jeg også selv foretrækker hans spile på loveboat fremfor i trioen med Dahl og Ginmann.

Link til kommentar
Del på andre sites

X-factor speakeren postulerede at han var "internationalt respekteret trommeslager"  :argh: ,,,så er jeg sku også,,,man kan heller ikke finde mig på youtube.

Som Mikkel (mojo) siger så blev han tilbudt at lave en plade med det højt anerkendte jazz pladeselskab Blue Note, hvilket han iøvrigt afslog! Så et ret spændende interview på dr2 (dr1?) om det. Det er sgu ikke hr. hvemsomhelst som får sådan et tilbud fra Blue Note.

 

Får sgu lyst til at bestille hans solo cd, han er sgu en spændende mand må jeg indrømme!

Redigeret af Mr.Jones
Link til kommentar
Del på andre sites

X-factor speakeren postulerede at han var "internationalt respekteret trommeslager"  :ph34r: ,,,så er jeg sku også,,,man kan heller ikke finde mig på youtube.

Er man kun "kendt" (læs: internationalt respekteret) hvis man er på youtube...

 

Der findes også en verden udenfor youtube :dev:

 

Peter

Redigeret af Peter Jensen 0518
Link til kommentar
Del på andre sites

…ellers kunne jeg satme blive kendt i en fart, haha… :tu:

Du er da kendt af flere tusinde danske trommeslagere. :D

 

Skulle du ikke tage og oprette en youtubeprofil, så du kunne få dit gennembrud? Du kunne jo bare reklamere via din millionbesøgte hjemmeside! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Er man kun "kendt" (læs: internationalt respekteret) hvis man er på youtube...

 

Der findes også en verden udenfor youtube :-)

 

Peter

Jo jo, men jeg kender da lidt til hans fortid og hørte da også de cross-over ting han lavede med hippe ti hop og jazzzz for år tilbage, men at mene han er internationalt kendt som trommeslager er nok lige at stramme den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo jo, men jeg kender da lidt til hans fortid og hørte da også de cross-over ting han lavede med hippe ti hop og jazzzz for år tilbage, men at mene han er internationalt kendt som trommeslager er nok lige at stramme den.

 

Nej. Hvis man har været signet på Blue Note (dog uden at udgive) og senest på Verve med Ginman, Blachman, Dahl så er det en helt rimelig udtagelse. Blachman boede i sin tid i NY, hvor han absolut var et navn der var på folks læber i jazz miljøet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor mange non-amerikanere ser man i MD? Ikke mange! Jovist, en brite, en cubaner og en franskmand hver 4. år - men de bringer hellere historier om lokale amerikanere on the move en europæere i topklasse! Der halter de! Har Alex Riel haft coverstory? Nope - han er ellers internationalt kendt og respekteret! Så den ville jeg ikke bruge som målestok. MD er meget amerikansk og profilerer i 99% af artikler amerikanere. Sådan er det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor mange non-amerikanere ser man i MD? Ikke mange! Jovist, en brite, en cubaner og en franskmand hver 4. år - men de bringer hellere historier om lokale amerikanere on the move en europæere i topklasse! Der halter de! Har Alex Riel haft coverstory? Nope - han er ellers internationalt kendt og respekteret! Så den ville jeg ikke bruge som målestok. MD er meget amerikansk og profilerer i 99% af artikler amerikanere. Sådan er det.

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

:)

Du glemte tyskeren Marco Minneman som de - forståeligt nok, er ret vilde med i USA. Eftersigende skulle han ha været med i de årlige kåringerne i MD (vundet priser sågar) så han har gjort en forskel sådan rent internationalt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu