Stikker,


mik tha drummer

Recommended Posts

Vic Firth 5a

 

Jeg startede med Vic Firth 5a som begynder - og eksperimenterede med forskellige stikker, indtil jeg gik tilbage og har nu brugt dem i ca. 8 år. All-round stik der virker for mig uanset genre. :dev:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vic Firth Steve Gadd Signature ;)

 

Med en smule griptape på - jeg sveder meget, så den lakerede stik glider nemt i hænderne - og så har jeg noget nær den ultimative stik til mine hænder!

 

Haha. Det her er godt nok også et klassisk og dumt eksempel på en "ligegyldig" diskussion mellem trommeslagere.

Ved man ikke hvad man skal snakke om, så kan man da altid snakke om trommestikker!

Og så minder snakken mig altid om utallige trommeslagerjokes hvor de bliver fremstillet som dumme. Haha.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst LA.Drum

Jeg har lige købt Big-Beat trommestikker fra Aage, købte stikkerne for at spare penge, ellers plejer jeg at bruge Vic Firth 5a

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Brugte for vic firth 7a efter at jeg fandt det billige tilbud på nogle stikker der hedder Vater Good Wood som koster 200 + fragt for 5 par stikker! Det vil sige at med fragt i prisen er det 53 kroner for en stik som holder lige så godt som en vic firth stik! :cigar:

 

 

Vh Louie

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja som ovenstående indlæg, kan jeg sige, at jeg nok er en af de få, som bruger Regal.

P.t. er det 7a, sådan lidt jazzede og deres brushes er super til rock n roll.

Og så har jeg købt nogle "Q sticks" (rods), som jeg synes er vildt fede. Man kan lave de ondeste rimshots uden at der kommer andet end et par mærker... Prøv dem, de kan fåa hos guitar and drums i Odense.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja som ovenstående indlæg, kan jeg sige, at jeg nok er en af de få, som bruger Regal.

P.t. er det 7a, sådan lidt jazzede og deres brushes er super til rock n roll.

Og så har jeg købt nogle "Q sticks" (rods), som jeg synes er vildt fede. Man kan lave de ondeste rimshots uden at der kommer andet end et par mærker... Prøv dem, de kan fåa hos guitar and drums i Odense.

 

Jeg brugte skam os Regal Tip engang. :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Og de var måske ikke gode nok, siden du ikke gør det mere?

 

De var super fede. Jeg kunne bare ikke lide lakeringen på dem, eller hvad det var. De var for glatte og så var de for primitive.. Haha, du ved. Vic Firth er mere fabrik lavet, hvis man kan sige.

 

Men jeg kunne sagents godt finde på at købe dem igen. Regal Tip 5AXN er min yndlings stik fra Regal Tip.

Redigeret af MetallicaxD
Link til kommentar
Del på andre sites

De var super fede. Jeg kunne bare ikke lide lakeringen på dem, eller hvad det var. De var for glatte og så var de for primitive.. Haha, du ved. Vic Firth er mere fabrik lavet, hvis man kan sige.

 

Men jeg kunne sagents godt finde på at købe dem igen. Regal Tip 5AXN er min yndlings stik fra Regal Tip.

 

 

Det var ikke meningen at du skulle forklare dig. :doo:

Vi har jo alle vores favoritmærker indenfor alt lige fra stikker til øl. ;-)

Tror det handler om temperament, erfaring osv, hvilke mærker man kan lide, ligesom dette kan ændre sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu