Første projekt nogensinde


woods

Recommended Posts

Jeg synes den er smuk,... Husk nu at du med tiden, kommer du til føle at de små fejl, bliver til noget specielt, og senere hen noget du ikke vil leve foruden.

Desuden er det i sidste ende ikke udseendet, der skal være i højeste prioritet, og den er jeg sikker på ikke kommer til at fejle noget.

 

I øvrigt gav jeg mit keller projekt en enkelt gang bejdse, inden i, med fuldt overlæg. Det ser Coolest ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er jeg da glad for at høre, for jeg kan meddele af kedelens udseende er ødelagt.

 

Jeg fik stukket en spritlak i hånden, som jeg påførte på trommen med pensel med det resultat, at hele bejdsen blev "opløst" og plettede ud over hele kedelen.

 

Jeg ved ikke, hvad jeg gør nu... Måske skulle jeg bare coate lortet, selvom jeg synes at trækedeler er meget federe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man må rose dig for dit mod til at experimentere, med alt muligt, sjov og ballade!! :huh:

 

Muligvis kan du prøve at rense den med ren sprit, slipe den igen, give den en tur med bejdse igen, .... tænker det muligvis kan afhjælpe problemet. Tag evt. et billede så vi kan se ulykken!

 

Ellers kan du vælge at sortbejdse den (ud og indvendig)!! Det æder vist alt!!

 

En autolakere kan evt. og fornøjes sig med den, eller som du selv foreslår,... en coating.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er trods alt min første tromme. Jeg burde måske have undersøgt sagen lidt nærmere, men jeg havde regnet med at jeg fik den nødvendige viden ved at gå i en malerforretning.

 

Lige pt ligger trommen på hylden. Skal lige koncentrere mig om afsluttende skolearbejde - så skal der arbejdes videre med den. Er sådan noget coating dyrt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er trods alt min første tromme. Jeg burde måske have undersøgt sagen lidt nærmere, men jeg havde regnet med at jeg fik den nødvendige viden ved at gå i en malerforretning.

 

Lige pt ligger trommen på hylden. Skal lige koncentrere mig om afsluttende skolearbejde - så skal der arbejdes videre med den. Er sådan noget coating dyrt?

 

ikke hvis du i forvejen har et dyr?? :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, så starter vi forfra.

 

Jeg har været nødt til at bruge en anden farve (mørk eg) som vil dække skaden bedre.

 

Den er godt nok ikke helt så flot, men jeg tror godt, at den kan blive rigtig pæn alligevel. Den bliver nok også lidt mørkere og vil sandsynligvis passe bedre til andre trommesæt fordi den er lidt mere neutral.

 

Lad os nu se...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved det godt, men altså det er jo døde ting. Hvis det går helt galt, kan jeg jo som sagt altid coate den.

 

Men jeg fik den slebet så godt ned, at jeg rent faktisk har brugt samme farve. Den er blevet pisse flot igen. Nu har jeg så sikret mig at jeg har fået den rigtige lak og nu har jeg selvfølgelig også lavet prøver for at sikre mig.

 

Det bliver skide godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke fordrage drum limousine men ellers tak. Der skal noget af en pris for denne tromme, hvis jeg skal sælge den, for det er sgu noget jeg har brugt meget tid på.

 

Jeg kan dog mens jeg skriver sige, at min tromme lige har fået første lag lak. Det er blevet pisse flot, men har dog nogle små dråber hist og her. Jeg har ikk hængt den op her første gang, så derfor er den nok ikke blevet perfekt. Jeg regner dog med at lakken vil jævne det ud, når jeg sliber den meget lidt og giver den 2. og 3. lag.

 

Var lidt bange for, at lakken for det første ville fucke det op igen og derudover måske ødelægge lidt det fede matte look, men der er ingen tvivl om, at den er meget federe med lak. Jeg uploader billeder inden jeg giver den 2. lag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke fordrage drum limousine men ellers tak. Der skal noget af en pris for denne tromme, hvis jeg skal sælge den, for det er sgu noget jeg har brugt meget tid på.

 

Jeg kan dog mens jeg skriver sige, at min tromme lige har fået første lag lak. Det er blevet pisse flot, men har dog nogle små dråber hist og her. Jeg har ikk hængt den op her første gang, så derfor er den nok ikke blevet perfekt. Jeg regner dog med at lakken vil jævne det ud, når jeg sliber den meget lidt og giver den 2. og 3. lag.

 

Var lidt bange for, at lakken for det første ville fucke det op igen og derudover måske ødelægge lidt det fede matte look, men der er ingen tvivl om, at den er meget federe med lak. Jeg uploader billeder inden jeg giver den 2. lag.

 

Jeg skal igang med bejdse og lak på min tromme også, hvilken lak og bejdse har du helt præcist brugt min ven ?

 

Jeg har kigget på sådan nogle 10 grams poser med bejdse, er det overhovedet nok til 2-3 lag?

 

Glæder mig til at se billeder af din tromme :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey guys

 

Her på 3. lag er jeg åbenbart kommet til at give min tromme lidt for meget lak. Der er kommet nogle dråber på. Jeg ville prøve at give lidt mere lak i denne omgang, fordi der på de foregående lag har været nogle "spor" efter penslen - måske fordi der ikke har været nok lak til at det kunne fordele sig 100% .... det er min opfattelse.

 

Nu er den altså ikke særlig pæn. Men jeg ved ikke helt om jeg bare kan slibe det mere eller mindre helt væk med korn 600 ? Lige så snart jeg sliber lidt, kommer der "hvide" spor i lakken. Forsvinder det, når man giver det næste lag?

 

Jeg elsker seriøst det her projekt. Det har bare givet mig så lange boller og bekymringer... og alligevel synes jeg det er federe end at stå med et færdigt resultat i hånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

DSCF0007.jpg

 

Efter 2. lag. Den er tør på dette billed. Her kan man også se fejl i træet, hvilket jeg faktisk synes ser pisse fedt ud.

 

DSCF0008.jpg

 

3. lakering (ikke tør!) Hvilket viste sig at blive en lortelakering som sagt. Gav den alt for meget.

 

DSCF0010.jpg

 

Billed mere. Den er ikke tør. Dråberne på disse 2 billeder er ikke kommet endnu.

 

 

Flot er den dog, selvom billederne er blevet MEGET røde. Den er mørkere i virkeligheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Enden er ikke helt god endnu :tu:

 

Der kommer spor i lakken, når den tørrer. Enten er det ujævnheder eller også er det efter penslen. Jeg vil gå til en farvehandel og høre, hvad de siger til det. Jeg har ikke noget imod at lakken ikke er helt jævn, da trommen selvfølgelig skal have lidt personligt over sig. Men synes, at den er lige i overkanten som den er nu.

 

Arbejder stille og roligt videre på sagen. Når jeg smider reifer og skind henover kedlen er jeg ved at komme i bukserne. Det bliver pisse fedt, når den er færdig :D

Redigeret af woods
Link til kommentar
Del på andre sites

VIGTIGT for alle selvbyggere!

 

Forklaring på de dårlige resultater med lakering er:

 

HURTIGTØRRENDE LAK!

 

Jeg har åbenbart IGEN fået tildelt en forkert lak, som er hurtigtørrende. Det har gjort, at penselsporene / -strøgene ikke har kunnet nå at jævne sig ud førend lakken allerede er tørret. Derfor er det tørre resultat blevet en mellemting med penselstrøg og jævn lak - "bølger". Man kunne have måske have sagt sig selv, at dette var grunden, men som nybegynder har jeg absolut ingen erfaring med hverken træ, bejdse eller lak.

 

Jeg har nu i stedet fået en "yacht-lak", som ifølge to kolleger i samme Sadolin er meget bedre. Den har jeg påført nu, og det første indtryk er også meget mere "rigtigt". Lakken er MEGET nemmere at arbejde med og tørrer ikke så hurtigt - sjovt nok.

 

Jeg håber på, at fejlen kan rettes ud på 1 eller 2 lag / mellemslibninger.

 

 

Jeg tror virkelig at der sidder nogle trommeveteraner derhjemme og griner sin røv i laser. Havde aldrig troet, at jeg skulle fucke op i det så mange gange. :huh:

Redigeret af woods
Link til kommentar
Del på andre sites

Haha, det ved jeg nu ikke om jeg er. Men tak.

 

Har måske været lidt for dumdristig, men må indrømme at jeg er lidt skuffet og overrasket over, hvor dårlig vejledning man kan få i en SADOLIN. Regnede med at de var eksperter på området.

 

Der kommer snart endnu en lille serie af billeder fra den sidste fase af lakeringen. Jeg har taget nogle billeder af trommen efter nedslibning, så man tydeligt kan se de bølger, jeg snakkede om.

Link til kommentar
Del på andre sites

IMG_1288.jpg

 

Her ses trommen slebet ned. De hvide steder er der hvor bølgerne topper. Det er altså let at se hvor ujævn trommen er.

 

IMG_1289.jpg

 

...

 

IMG_1291.jpg

 

Grimt, grimt, grimt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu