24*18 - Til Funk?


Gæst Skav

Recommended Posts

Hey

 

Jeg spiller meget funk og da jeg skal have en ny stortromme, overvejer jeg lidt om den skal være 22 eller 24". (dybde bliver 18" og af ahorn)

 

- Kan en 24*18" stemmes til funk, eller er den dømt til rock og tungere musik?

 

På forhånd tak for svaret

 

Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er da sygeligt funky af en funkspiller at være - så jo han gør.

Men han spiller også andet.

Så jeg ville nok også sige en 22" for at vre på den sikre side...

 

Han spiller ikke funk.. Jo, han spiller funky, det' rigtigt. Når han endelig spiller "rigtig" funk har han en 22 stortromme. Men altså det kommer jo helt an på hvilken slags funk, du vil spille. Jeg ville ikke gå så meget op i størrelsen, hvis jeg var dig. Men personligt ville jeg nok vælge en 20x16.

Link til kommentar
Del på andre sites

20*16 spiller jeg med nu, og synes den er lidt for "tynd".. Hmm jeg tror jeg prøver, det kan da aldrig gå mere galt end at man kan skille sig af med den igen.

 

- Tak for svarene

Link til kommentar
Del på andre sites

DET kommer jo helt an på hvilken lyd du foretrækker..... til funk. Der er jo i princippet ingen regler. Jeg spiller selv primært 20" til garage/syre rock, hvor man kunne forestille sig at gå efter en 24"er. Men den lille djævel (en Pearl fra 70'erne) lyder bare fuldstændig som jeg vil ha' den.... massere af kraft, tone og bund såmænd.

Så hvis du er vild efter en 24"'er, skal du da ha' en...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har Remo coated Powerstroke 3 som slagskind og Ambassador som frontskind. Den lyder såmænd fint nok, men kunne godt tænke mig lidt mere punch og fylde/dybde.

 

Ved såmænd godt at der ikke er nogen regler, men er bare bange for at den vil fylde for meget i lydbilledet med et langt bruuuuum..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er mest ala Tower of P. og Candy Dulfer..

 

- Er det muligt at stemme den mere ind til, at få en hurtigere respons?.. Så fx dobbeltslag ikke drukner i hinanden..

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ville prøve mig med Emad så... det giver hurtig respons og god dybde.. fedt punch! og nok med den lille muffle ring... :confused:

 

dine slag drukner ikke i det skind! :ph34r:

Ok heller ikke på en 24"? Jeg skal helt sikkert væk fra en 20'er da jeg som sagt synes at den er lidt (Meget) for 'tynd' i lyden og da min pedal bliver nødt til at ramme langt over midten af skindet for at passe.

 

Havde egentlig besluttet mig for en 22'er, men bækkenbragerens MHX frister sku..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok heller ikke på en 24"? Jeg skal helt sikkert væk fra en 20'er da jeg som sagt synes at den er lidt (Meget) for 'tynd' i lyden og da min pedal bliver nødt til at ramme langt over midten af skindet for at passe.

 

Havde egentlig besluttet mig for en 22'er, men bækkenbragerens MHX frister sku..

 

er ikke helt sikker på hvordan skindet fungere på en 24'', men de producerer dem vel efter at få dem til at virke efter samme hensigt på alle størrelser... så det kan man vel sagtens, men du får rigtig meget bund tror jeg!! en vanvittigt fed bund... har bare lidt svært ved at se en 24'' som en funk BD... det skulle være noget 24x14 el. 16 så tror jeg... så får du en god attack, sammen med masser af bund.. :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller på en 24"x16", og den kan sagtens spille funk. Den er ikke nævneværdigt langsommere end mine 22", til gengæld lyder den dybere og bedre.

 

Men det ville da være bedst hvis du kunne prøve for dig selv. Det er jo en smagssag. Men jeg vil sige at jeg var overrasket over hvor nemt det var at vende sig til at spille 24". Det værste problem var sådan set, at min tom på stortrommen kom lidt højere op. Det var det jeg havde sværest ved at vende mig til...

 

Jeg siger go!!

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu