Carbosticks


esk

Recommended Posts

hep hey :tu:

 

 

jeg vil lige høre om der er nogen der har de der carbosticks - og hvad i synes om dem.

 

hvad bruger i ellers af trommestikker ? (hvilket mærke, tykkelse, til hvilken slags musik osv.) :doo:

 

 

 

skulderklap fra esk :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et sæt af de der Carbosticks.

De er fuldstændig ligesom træstikker at spille med, men de holder meget, meget længere.

Det store problem ved dem er at de sviner så forfærdeligt.

Alle mine bækkener er nærmest sorte nu, og det samme med skindene. Jeg har ikke prøvet at pudse bækkenerne endnu, så jeg ved ikke om det er til at få af igen. Jeg ved dog heller ikke helt om jeg har lyst, for jeg synes faktisk at især et af mine bækkener har fået en federe lyd af det - men jeg synes ellers ikke det har gjort så meget ved lyden.

Men grimt det er det i hvert fald, både på skind og bækkener.

 

Jeg tror det kommer ned til hvor ligeglad man er med udseendet af bækkener og skind og hvor mange penge man har råd til at bruge på stikker.

 

Håber du kunne bruge det til noget.

 

Pelle

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bryder mig ærligt talt ikke om carbostikker o.l.

 

De er simpelthen for robuste til mig, jeg er bange for at komme til at ødelægge noget, ved at slå med de stikker. Ikke at jeg slår hårdt (nærmere det absolut modsatte), men jeg har hørt om for mange folk der har smadret bækkener o.l. med stikker af kulstof.

 

Følelsesmæssigt er jeg heller ikke for glade for dem. For det meste er de ret store, jeg spiller med små stikker. En anden ting er vægten, der, ved nogle mærker, er væsentligt større end ved træstikker.

 

Jeg kan bedst lide at have en stik, lavet af træ, som gradvist bliver mærket af mit spil. Noget som giver en smule efter og som ikke er ligeså robust som kulstof. Jeg har et meget bedre feel med hickory-stikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller med Dave W's evolution..Fed stick..Jeg har spillet med Dave W "gamle røde" stikker og Steve G's sorte stikker og Jeff Porcaro's stikker..Ja altså ikke dem de har spillet med.... men samme model :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay.. så kunne i eventuelt kalde dem carbon sticks.. for da carbon ( C ) betyder kulstof, så hedder det carbonsticks...

 

The Tormentor

Det er godt, at du lige kan give os alle lidt fysik/kemi lærdom ;-):D

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay.. så kunne i eventuelt kalde dem carbon sticks.. for da carbon ( C ) betyder kulstof, så hedder det carbonsticks...

 

The Tormentor

ja okay. jeg har bare hørt en del kalde dem for carbosticks.

 

 

skulderklap fra esk ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay.. så kunne i eventuelt kalde dem carbon sticks.. for da carbon ( C ) betyder kulstof, så hedder det carbonsticks...

 

The Tormentor

... Lyder som om vi har en matematiker blandt os.... God stil ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller med Dave W's evolution..Fed stick..Jeg har spillet med Dave W "gamle røde" stikker og Steve G's sorte stikker og Jeff Porcaro's stikker..Ja altså ikke dem de har spillet med.... men samme model :huh:

:tu: ja,, en super fed stick!! den holder ikke så længe,, men fed kontrol

Link til kommentar
Del på andre sites

Emnet er tidligere debateret - men derfor kan man selvfølgelig godt tage den op igen.

 

Som skrevet i den anden tråd bryder jeg mig ikke om carbosticks - man mister en masse gefühl, og holdbarheden er ikke så fantastisk som man kunne forvente.

 

Jeg bruger VicFirth 7a eller 8d almindeligvis. Ved særlige lejligheder øver jeg teknik med nogle B-Stick BallHead, (enormt tykke/tunge stikker), eller nogle B-Stick Taffel (meget, meget synde og små) for at få finpudset nogle forskellige ting på øvepladen.

Mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kulfiber-stikker er så hårde ved bækkenerne at det halve kunne være nok... Jeg foretrækker sgu at skifte stikker i stedet for bækkener!

Man kan jo også regne ud at de ikke er gode ved bækkenerne, da de ikke giver fra på samme måde som træstikker. F.eks kommer der et dybt hak eller stikken knækker hvis man rammer forkert ell lign, hvis man spiller med træstikker. Spiller man med kulfiber er det bækkenet der for alle tæskende, fordi kulfiber stikker er så hårde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay.. så kunne i eventuelt kalde dem carbon sticks.. for da carbon ( C ) betyder kulstof, så hedder det carbonsticks...

 

The Tormentor

Det er rigtigt nok at navnet Carbosticks kommer af det latinske ord carbon, der også er grundstof nr. 6 og på dansk hedder kulstof.

Men der er stadig et firma der producerer kulfiberstikker som hedder Carbosticks. Undskyld flueknepperiet.

 

For øvrigt er der også en anmeldelse af stikkerne her på siden:

Anmeldelse af Carbosticks

 

Have fun!

Pelle

 

 

For øvrigt går jeg på gymnasiet i øjeblikket.... Sproglig linje....

Så ved I dét!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst themigthydrummerofgr

Har sku øvet længe med de "fantastiske" Carbon stikker. her forleden brækkede jeg så dem begge to i spidsen. hvad vægt og feeling angår, er det nogle baseball køller, i forhold til rigtige stikker. kunne sku ik finde på at købe dem igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er rigtigt nok at navnet Carbosticks kommer af det latinske ord carbon, der også er grundstof nr. 6 og på dansk hedder kulstof.

Men der er stadig et firma der producerer kulfiberstikker som hedder Carbosticks. Undskyld flueknepperiet.

 

For øvrigt er der også en anmeldelse af stikkerne her på siden:

Anmeldelse af Carbosticks

 

Have fun!

Pelle

 

 

For øvrigt går jeg på gymnasiet i øjeblikket.... Sproglig linje....

Så ved I dét!

Hva dælen flere matematikere... det kan være at jeg lærer dine vise ord i 2. eller 3. g.

Bare iorden hvis man er til fluer ;)

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare iorden... var måske llidt vissen, der undskyldes herfra...

 

Så gives der også

Skulderklap fra

The Tormentor

det er bare i orden Tormentor.. hehe :):lol:

 

 

skulderklap fra esk ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller en god gang hævi, og jeg spiller normalt med 2B (vic-firth andensorterings 3 par for 100) De holder sq lige så godt som dem med smarte farver. Jeg købte fornyligt et par carbosticks nogle 5A og de knækkede i spidsen første øvegang.

 

træstikker er sq mindst ligeså hårde ved bækkener som kulfiber stikker. Et godt trick til folk der ligesom jeg selv flækker en del bækkener . Gå dine bækner igennem efter hver øver, og kig efter små hakker i kanten. Hvis du finder nogle så slib dem ned med lidt fint sandpapir!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu