Mit Kawai And Sons


Gæst

Recommended Posts

Så fik jeg givet de gamle trommer fra 1964 nyt liv og udseende..!

 

Jeg synes selv de er blevet rigtig flotte! Før var de coatede med perlemor, men coatningen var desvære flækket flere steder. Jeg valgte så at pille det af, pudste trommerne, og smide en gang olie på, samt nogle ordentlig skind! Desuden har jeg været en tur forbi den lokale musikbutik hvor jeg måtte erhverve mig nogle reservedele + nye skind til storetrommen(en stemmeskrue og nye ben til gulvtommen), samt to besøg ved den lokale smed for at få lavet beslaget på tamophænget i orden igen, samt nogle skruer til benene på gulvtommen. Her er så resultatet!

 

Gulvtommen er en teisco fra samme år da man ikke kunne få nogen kawai gulvtom med til sættet da det blev købt i 1964 (hehe, ja det er sku mange år siden når man kun havde en sidetom!)

 

Det eneste jeg nu mangler er lige at få mit kawailogo hjem fra logocut og smidt på, desuden overvejer jeg også lidt at male reiferne på storetrommen op igen, men er lidt i tvivl da jeg godt kan lide at det beholder noget af det originale rå udseende!

 

 

Lyden er faktisk overraskende god synes jeg!

1.jpg

2.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja et er billederne er desvære lidt sløret.. ;)

 

her er lige et billede hvor det er stillet op med bækkerne jeg normalt bruger til mit stage custom sæt.. Der er sku lidt mange! hehe..

 

Desuden er det min pearl dx lilletromme der er brugt her..

3.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow! Super arbejde..!

 

Er det 12x8", 16x16", 20x14" ?

 

 

Det skulle jeg i hvertfald mene:)

 

var lidt i tvivl om hvor man skal måle fra på storetrommen, men har bare måldt efter selve dybden på kedlen uden reifer..!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit støreste problem lige pt er at jeg næsten ikke kan have det stående på værelset fordi det stinker af olie! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha ;) Trist! men tænker, at du nok får spillet alligevel :D

 

Ja sgu :tu: hehe

ventilatoren står på højtryk for hele tiden at lufte ud lige i tiden så det er til at holde ud at sove herinde!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu