Hva Er Jen Fee Mædl Hihat?


simon_n

Recommended Posts

Hejsan paa trommis! :lol:

 

Jeg skal nok snart ud at have fat i en ny hihat, da min ellers saa trofaste 14" CB Percussion er ved at flække. Hun kan godt reddes endnu, men en flænge kommer jo sjældent alene...

 

Saa er det store spoergsmaal jo; HVAD SATAN SKAL JEG HA' FOR EN!?!

Jeg spiller en fee mædl tromme, (

Tjek mine skillz HER! :bah: ) saa det skal være noget til den stil/genre!

 

Vil gerne have en lille fiks Zildjian sag til at matche resten, men skyd for fanden bare loes!

 

Haaber og tror at I kan være mig behjælpelige med lidt tips og vej- og vildledning! ;-)

 

Kyz og kram, Simon! ;)

 

P.S. Er ret vild med hihatten paa In Flames Clayman-album, isaer i nummeret Only for the Weak! Nogen som ved hvem der for tæsk der? :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, hvis du skal have en hihat der kun er til metal, går du nok ikke helt galt i byen med paiste rude eller zildjian z custom.

Hvis man vil spille bare en smule blødere (kan jo være i skriver en ballade ;) ), vil jeg nok anbefale noget andet.

Du kan prøve en zildjian new beat, en god all-round hat, der også kan bruges til smadder, f.eks. spiller Dave McClain fra Machine F***ing Head med sådan en...

Håber du kan bruge det til noget, men tag ud og prøv nogen forskellige, det er rimelig individuelt hvilken hihat man synes er fedest, tag ind til en trommebutik og hør nogen forskellige...

 

Angående det med In Flames, ved at deres trommeslager spiller Meinl, men ved ikke hvilken hihat, eller om han også gjorde det på Clayman :hmm:

Redigeret af Lauszus
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er generelt ikke vild med Paiste Rude lyden, men lige præcis hihatten i serien er ganske fed til metal.

 

Zildjian Z Custom seríen kunne også være en mulighed. Tjek Dyno Beat-hihatten ud - væsentlig federe end standard Z Custom-hatten IMO.

 

Sabian er lige kommet med en ny serie -APX- der lyder rigtig godt deres holdbarhed/tykkelse taget i betragtning (mere varmtklingende end Z Custom og knap så "grydelågsagtige" som Paiste Rude (nu får jeg sikkert smæk for at skrive sådan :hmm: ) )

 

Som Lauszus også er inde på kunne New Beat (McClain, Cameron, Hawkins osv.) eller evt. en Quick Beat (Cavalera m.fl.) også være fede & mere fleksible løsninger ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er generelt ikke vild med Paiste Rude lyden, men lige præcis hihatten i serien er ganske fed til metal.

 

Zildjian Z Custom seríen kunne også være en mulighed. Tjek Dyno Beat-hihatten ud - væsentlig federe end standard Z Custom-hatten IMO.

 

Sabian er lige kommet med en ny serie -APX- der lyder rigtig godt deres holdbarhed/tykkelse taget i betragtning (mere varmtklingende end Z Custom og knap så "grydelågsagtige" som Paiste Rude (nu får jeg sikkert smæk for at skrive sådan :hmm: ) )

 

Som Lauszus også er inde på kunne New Beat (McClain, Cameron, Hawkins osv.) eller evt. en Quick Beat (Cavalera m.fl.) også være fede & mere fleksible løsninger ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Daniel Svensson er indenfor de sidste år skiftet fra Zildjian til Meinl. Han Brugte før ZC og det regner jeg oss med hihatten var..

 

Men nu Bruger Han Meinl Mb20 heavy hihat, som er ret dyr.Men den lyder fuckme godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså jeg vil gså sige Z-custom dyno beat hvis du KUN spiller metal !!!! ellers vil jeg sige at en zildjian a-costum er mere alsidig. Den kan sagtens spille metal men ogaå meget fumky og stram.

 

Drop alt det der Paiste......

 

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså jeg vil gså sige Z-custom dyno beat hvis du KUN spiller metal !!!! ellers vil jeg sige at en zildjian a-costum er mere alsidig. Den kan sagtens spille metal men ogaå meget fumky og stram.

 

Drop alt det der Paiste......

 

 

 

Krogh

Carter Beaford bruger da også en ZC Dyno Beat? :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har meget glæde af min 14" new beat, men jeg var også fuldt tilfreds med mine quick beats. begge kan anbefales.

 

Som andre omtaler er der også Zildjian ZC, som jo er udprægede metal hatte, men kig evt. på K/Z. Det er ikke udpræget mædl, men selvom vi tæver igennem må det gerne lyde godt samtidig.

 

The Toremntor

Link til kommentar
Del på andre sites

lige et spørgsmål på mit egetsvar.. Hvilke album har Daniel Svensson indspillet med Zildjian ZC og hvilke(t) med Meinl mb20??

Jeg mener at alle pånær A Sense Of Purpose er indspillet med ZC... correct me if im wrong...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst LauKeiding
Paiste 2002!

 

Selvom jeg er enig i at Paiste 2002 14'' heavy hi-hat lyder pisse fedt, vil jeg ikke sige den er god til heavy metal, fordi jeg synes lyden er bedre når den er lukket / halv-åben end når den er helt åben.

Og hvorfor dog droppe Paiste? Det er sgu da en smags sag, jeg synes for eksempel at Paiste 2002 serien lyder federe end en del af de Ziljian serier jeg har hørt.

 

Mht. Daniel Svenson fra In Flames, så ved jeg han bruger (som sagt) Mb20 fra Meinl pt, men jeg har også hørt (det siges vist på dvden "used and abused") at han har været sponsoreret af Istanbul.

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvom jeg er enig i at Paiste 2002 14'' heavy hi-hat lyder pisse fedt, vil jeg ikke sige den er god til heavy metal, fordi jeg synes lyden er bedre når den er lukket / halv-åben end når den er helt åben.

Og hvorfor dog droppe Paiste? Det er sgu da en smags sag, jeg synes for eksempel at Paiste 2002 serien lyder federe end en del af de Ziljian serier jeg har hørt.

 

Mht. Daniel Svenson fra In Flames, så ved jeg han bruger (som sagt) Mb20 fra Meinl pt, men jeg har også hørt (det siges vist på dvden "used and abused") at han har været sponsoreret af Istanbul.

 

De nyere 2002 hatte er perfekte til mædl :confused: Spørg hr. Chris-Peetz-Vis :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Satan det var mange svar! Nu er jeg næsten helt forvirret, men mange tak for hjælpen! Tror bare jeg vil smadre løs på en masse bronzelegeringer og finde ud af hvad jeg synes holder.. Drum City, here I come! :-) mmm...

Link til kommentar
Del på andre sites

Satan det var mange svar! Nu er jeg næsten helt forvirret, men mange tak for hjælpen! Tror bare jeg vil smadre løs på en masse bronzelegeringer og finde ud af hvad jeg synes holder.. Drum City, here I come! :-) mmm...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu