Hvem Er Jeres Inspiration?


Mæster

Recommended Posts

den trommeslager der har givet mig alt min inspiration og virkelig har tændt flammen for mig angående trommer, skulle nok være min gudfar, dope nok trommeslager i sig selv, men han fik mig til at lytte til noget porcupine tree, derefter kom gavin harrison ind i spillet. mit idol of all times! så gennem min gudfar: gavin, som jeg har fået alt min inspiration af, udnytter virkelig hans idé om at gøre trommerne både en del af en helhed, og stadig skille sig ud som en indiduel del af et band. genial trommeslager!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For mit vedkommende er der ingen tvivl om hvem den primære inspiration er...

 

Chris Adler fra Lamb of God

 

Det er ikke så meget for hans teknik, selvom den så vidt jeg kan høre ikke fejler noget, men nærmere for de ting han vælger at spille til et givet riff. I mine ører formår han at inkorporere nogle ret innovative ting, uden at være destruktiv for musikken som helhed. Det passer glimrende med min egen opfattelse af trommer som et instrument der skal forstås i konteksten af den musik de spiller til.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Helt klart inspireret af Lars Ulrich, begyndte at spille trommer efter jeg havde set S&M-DvD´en. I løbet af årene er jeg dog rykket væk fra Metallica og begyndte at spille noget Avenged Sevenfold, også stærkt inspireret af The Rev fra selvsamme band.

Lige nu hører, og spiller jeg meget Dream Theater, Mike Portnoy er genial! Har spillet DT i ca 6 måneder nu, og har forbedret mig teknisk osv. ligesåmeget som jeg gjorde det 1ste halvandet år!

 

Mike Portnoy ftw! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja.. Der er så mange. :lol:

 

Cobus.. ;) Utrolig inspirende og god stil.

Vadrum.. Igen, stilen er fed.. :tu:

Dave Weckl.. Elsker den måde han spiller på.. Gad da godt rode i hans stilart, når man bliver så god.. :D

Tony Royster Jr.. Han er ganske enkelt fee' :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Dave Weckl. Virgil Donati. Laust Sonne. Alex Riel. Kresten Osgood. Jojo Mayer. Vinnie Coliuta. Terry Bozzio. Chad Wackerman. Danny Carey. Simon Phillips. Adam N.

Jack DeJohnette. Vera Figueiredo.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Primært disse gutter:

 

Tomas Haake (Meshuggah)

Mike Portnoy (Dream Theater)

Chris adler (Lamb of God)

Derek Roddy (Hate Eternal)

Romain Goulon (Necrophagist)

Jason Costa (All That Remains)

Marco Duplantier (Gojira)

Tim Yeung (Divine Heresy)

Mike Smith (Suffocation)

Rodney Holmes (Jim Weider band)

Benny Greb (Jero Beam, Ron Spielman Trio)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu