syre billige trommestikker....


ebberboy

Recommended Posts

Hvad helvede skal det betyde Gunnar?

Tal ordenligt og jeg vil overveje at svare :)

 

Rul altid dine stikker for at tjekke de er lige.

 

Mange firmaer sælger deres skæve stikker som billig andensortering. Du kan f.eks. købe de fleste af Vic Firths signature stikker uden navn på, til ca. 40 kr. pr par. (en såkaldt "malerspandfuld" fra R.E. Holm (importøren))

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja jeg kender ikke mærket, men jeg ikke gider at smadre mine sindsyg dyre signatur stikker igen og igen,

 

derfor går jeg ned og køber dem, om det så er lige eller ej fuck det.....

 

Jeg tror sgu ikke på at i vil kunne mærke forskel på en stick der er lige og en stick der er lidt skæv...

 

Nå men mens i tjekker om jeres dyre 1. sorterings stikker er lige, så slår jeg på trommer med mine 9.

 

sorterings skæve møgstikker, som aligevel skal smadres tilsidst :)

Link til kommentar
Del på andre sites

tro mig, man kan sagtens mærke forskel på om en stik er lige eller ej. Der er slet ikke balance i dem hvis de er skæve. Hvis du hele tiden smadre dine stikker hvorfor køber du så ikke endten Ahead eller CarboSticks. De koster lidt mere, men holder endnu længere.

 

mvh Gorm Dannesboe

Link til kommentar
Del på andre sites

Stikker skal ikke smadres til sidst, men er den forlængelse af din arm, der skal frembringe musik. Det er sgu ikk et våben!

 

Og JO! Der er stor forskel på, om de er lige eller skæve...

nej det kan godt være at stikker ikke SKAL smadres tilsidst...

 

men jeg tror at du ved ligeså godt som mig at de BLIR smadret tilsidst..... Got the point?

Link til kommentar
Del på andre sites

CarboSticks er lavet i carbon og du kan se en andmeldelse af dem på forsiden. Du kan bl.a. købe dem i Pro Drums

 

mvh Gorm Dannesboe

Link til kommentar
Del på andre sites

Ordentlige (lige) stikker holder altså også længere! Det kan godt være de er tre gange så dyre, men de holder også mindst tre gange så længe.

Den måde, du slår på, betyder altså også temmelig meget! Jeg har fx. kun knækket 3(!) stikker i løbet af de snart 14 år, jeg har spillet!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nope, ebber, gamle jas, I don't get the picture. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har smadret en stik. Plejer at skifte når hovedet bliver flosset.

Hvis du smadrer dem, skulle du måske justere dit stikvalg efter den musik du spiller, eller omvendt. Læs evt. min anmeldelse af Carbosticks. Efter en MÅNEDS daglig brug, ser de stadig nye ud - imponerende. Og hvis du spiller hård rock o.lign er det måske det rigtige valg for dig?! Værd at prøve ihvertfald! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Nope, ebber, gamle jas, I don't get the picture. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har smadret en stik. Plejer at skifte når hovedet bliver flosset.

Hvis du smadrer dem, skulle du måske justere dit stikvalg efter den musik du spiller, eller omvendt. Læs evt. min anmeldelse af Carbosticks. Efter en MÅNEDS daglig brug, ser de stadig nye ud - imponerende. Og hvis du spiller hård rock o.lign er det måske det rigtige valg for dig?! Værd at prøve ihvertfald! :D

okki dokki, men jeg tror sgu også jeg vil købe ACADEMIX :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Købte engang et bundt billigstikker i Slagtøscentret. Hurra, seks-otte par for ingen penge...samme aften havde jeg.....INGEN. ALLE var flækket - elendigt, 3. sorteringstræ. Har ikk gjort det siden. Hvis årerne er skæve i træet, er der stor risiko for at de flækker, og så er det jo en dyrere løsning i sidste ende...

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld det grove ordvalg Gunnar! Jeg kendte godt den med at "rulle dem" på noget plan for at tjekke hvor skæve de var, men kunne I et svagt øjeblik ikke se hvad du mente....

 

Jeg ved ikke om det blot er mig, der øver mindre og slår mindre til, for jeg har heller ikke knækket stikker i snart et halvt år tror jeg. Engang, hvor jeg så også øvede mere, måtte jeg SERIØST ned og hente nye stikker hver uge. Ja, jeg knækkede den, slog den skæve og sled dem ekstremt hurtigt med kantslag på lilletrommen. Nu køber jeg to par hver gange jeg er ned for også at hente strenge til guitaren og det fungerer fint. Ved ikke om jeg er blevet blød med tiden, men jeg rammer så godt som aldrig kanterne ved uheld længere og kan heller ikke huske hvornår jeg sidst har tabt en stik, men det er vel noget af det, der kommer med tiden. :D

 

Når snakken falder på skæve stikker, er jeg absolut enig med SIR G. Man spotter lynhurtigt skæve stikker, med underlig feel af slag på sættet, men også på bæknerne, hvor et perfekt timet slag kan komme lidt før eller senere, hvis stikken ikke er lige - men så skal den fanme også være skæv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld det grove ordvalg Gunnar! Jeg kendte godt den med at "rulle dem" på noget plan for at tjekke hvor skæve de var, men kunne I et svagt øjeblik ikke se hvad du mente....

Det er så i orden :D

 

Jeg er af den holdning, at en stor lyd ikke kommer af at slå hårdt! Til gengæld KAN man godt slå hårdt uden at slå stikkerne i stykker. Jeg er også af den overbevisning, at jeg jo mere man forfiner sit spil og sin teknik (måden man rammer på, at man lærer at holde løst og at lade stikker rebounde), jo længere holder stikkerne.

 

Da jeg var 13-16 år lignede mine stikker altid noget musene havde gnavet i på midten. Nu kasserer jeg kun stikkerne når hovedet er flækket.

 

Til gengæld må jeg så sige, at da jeg for nyligt havde en lilletromme med vintage reifer på prøve, da blev de altså "spist" på midten ved "rimshots" (når man rammer center af skind samtidig med reifen). Men med normale eller støbte reifer sker det aldrig mere.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...
Gæst Adam_85

Har prøvet at spille med Academix 5a. Må ærligt sige, at det var en rigtig dårlig omgang stikker.

Udover stikkens tip var helt ulige da jeg rullede stikken, generede lakeringen mig også, men det sidste er vel en smagssag.

 

Mener desuden at Academix er indbegrebet af discountsticks - synes der stod et eller andet åndsvagt motto ude på indpakningen... :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må også sige, at 2. sorteringsstikker generelt er noget l...

 

Der er forskel på 2. sorteringsstikker og discountstikker. At begreberne i sidste ene smelter sammen, er hvad det er, men jeg kan en sjælden gang finde "ikke kendte mærker", hvor stikken har det der skal til, således det er en god stik for mig.

 

Jeg bruger sjældent rim-shot-slag, og har derfor ikke det problem med "museangreb" på midten, men jeg er efterhånden også blevet "fin på den" (som flere andre herinde :D ), hvilket betyder, at jeg skifter stikken ud, når der er slået for meget af tippen - og så er 100,- parret meget dyrt :(

 

Stikkompagnierne ved sgu' godt hvad de gør, for at tjene penge på noget, alle trommeslagere ikke kan undvære!

 

Vic Firth har fx stående: "A perfect matched pair" (eller lign.). Jeg har ALDRIG kunnet gå i en forretning at købe mit yndlingssæt, blot ved at tage et vilkårligt sæt - vægten er bare ikke ens.

De fleste forretninger hader mig, fordi jeg tager parrene ud af indpakningen for derefter at finde 3- 4 par der"passer" sammen. Derefter skal de rulles - og helt ærligt, det er ofte sket, at 1. sorteringsstikker har været skæve :-o

 

Pointen er, at det er pisse dyrt at være trommeslager, fordi man køber det bedste træ, for derefter systematisk at ødelægge det :(

 

Nårh ja, en lille sidebemærkning: Min salige far, var en dygtig semipro saxofonist, og når han købte en pakke med blade (ca. 10 stk), var der max 3 der (for ham) duede. Jeg har ofte set ham sidde med barberblade, for at slibe et blad til, så det blev perfekt - hvilket var utopi, men det skulle jo prøves, når nu han havde købt en hel pakke!!

 

Jeg ved at Jesper Thilo m.fl. har lignende problemer med sax-blade.

 

Pointen: Vi er ikke de eneste, der har problemer med træ ;-) (bambus er vel en træsort?!) :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fatter ikke at man kan smadre sine stikker så let, som nogen af jer gør!!!?? :-o Jeg spiller metal og bruger Pro mark Rick Latham stikker. De holder sgu længe, og jeg spiller næsten hver dag!! De billige stikker derimod, er noget værre lort synes jeg!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Billige stikker...hmmm! Ville en kirurg bruge en billig skalpel? Ville en tennisspiller købe sin ketcher i ToysR'Us? Ville en slagter bruge en lommekniv? Nej...man brugr det bedste værktøj man kan... :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu