Ny Dansk Live Trommedvd


Uffe

Recommended Posts

Hej alle gode trommefolk

 

NY dansk LIVE tromm dvd! - Hvilke trommeslagere vil DU se?

 

Vi er et lille team som meget gerne vil høre din mening om flg. emne;

 

Forestil dig at der skal indspilles en helt ny tromme dvd, denne gang live med publikum,

backingband mv. Dvd´en skal indspilles i 16;9 format, full HD osv. Vi skal bruge 6-8 trommeslagere

fra Dk og måske Sverige og Norge som hver skal spille et par numre og evt. en solo. Hertil kommer hver trommeslageres gode råd om undervisning, teknik etc.

 

Altså blandet underholdning, undervisning og førnøjelse.

 

Herfra har vi selv gjort os en del forestillinger om evt. medvirkende trommeslagere på denne dvd.

Der er mange ting at tage hensyn til da en sådan produktion er vanvittig dyr at lave. Vigtigst af alt er slutbrugerens (din) mening. Derfor spørger vi jer direkte her på forummet:

 

Hvilke trommeslagere synes DU er relevante, interessante og spændende nok til at komme på en dvd som ANDRE mennesker skal købe i håb om god underholdning, sjov og input?

 

Tænk på at dvd´en skal ramme en bred målgruppe, altså, der skal være noget for enhver smag og forskellige typer musik. Samtidig må de medvirkende have en væsentlig relevans på den danske musikscene, så det ikke er relativt ukendte personer (da kun ganske få nok ville finde dette interessant)

 

Vi har som udgangspunkt arbejdet med en ide om flg. folk

 

Per Lindvall - Sverige (Abba, Aha, Mich.Ruff,Agnetha Faltskog, Janne Schaffer, Benny Andersson, Bjorn Ulvaeus. etc etc.

 

Søren Berlev - DK. (Gasolin M.fl.)

 

Oluf - Norge (Tim Christensen)

 

Kresten Osgod - DK ( div. kunstnere Caroline Hendersson)

 

Klaus Menzer - DK (Sneakers, Moonjam, Hanne Boel, One Two m.fl.

 

Jan Sivertsen - DK (Tøsedrengene, Lis Sørensen, Raydeoh, Sebastian)

 

Anders Meinert - DK (Div. kunstnere)

 

Kom med din kommentar og kom især gerne med dit forslag til hvem DU mener ville være interessant på en sådan livedvd. Husk at være ærlig og reel. Lad være med at tale grimt og rakke nogen ned, vi vil blot gerne have din mening. Den er vigtig for os og for alle andre tromme interesserede.

Hvis nogen af jer ville lave en afstemning med f.eks. 20 kandidater under "afstemninger", ville det jo være særdeles spændende.

 

Tak for din tid

 

Kontakt mig gerne direkte på post@cazell.dk

 

 

Bedste sommer hilsner

 

På vegne af produktionsteamet

Uffe Folkmann

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg synes i hvert fald der mangler en METAL trommeslager blandt alle de folk der, ellers ville jeg i hvert ikke så meget som overveje at købe den :tu: Kender ikke alle de andre men i hvert fald Meinhardt, Berlev og Osgood er jo fede slagere.

 

Men en mand som f.eks. Anders Gyldenøhr kunne være fed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som et rigtigt rigtigt spændende tiltag.

 

Kresten Osgood er jo en musiker med en finger med i mange projekter, og garanteret også nogle spændende filosofier omkring trommer og musik. Så ham stemmer jeg ihvertfald på.

 

En anden: Stefan Pasborg. Han er jo unægteligt en meget kreativ trommeslager, og som også er ganske kendt, så ham tror jeg at mange vil finde spændende.

 

Andre forslag:

Anders Morgensen

Morten Lund

 

 

Eller hvad med Lars Ulrik :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

For at øge gennemslagskraften kunne I jo få en vis hr. Blachmann til at medvirke. Han har helt sikkert trommeslagerkvaliteter, der berettiger til at være blandt de medvirkende.

 

Ellers kunne I få Ole Theill med (Mikkel Nordsø) og hans tablas - han er vistnok den eneste der egentlig mestrer dem herhjemme.

 

Jonas Johansen og Emil de Waal sammen (Band Mrazem) eller hver for sig kunne være rigtig spændende.

 

Anders Meinhardt, Søren Frost, Niels Ratzer, Morten Lund, Menzer og Stefan Pasborg kunne jeg også tænke mig at se.

 

En mindre kendt - groovekongen for hedengangne Gone Fishin' - Anders Pedersen, som vist også har spillet med Allan Olsen og andre mere kendte navne, ville også være et genialt træk.

 

Og så er jeg i øvrigt helt enig med dem, der vil ha en heavyslager med.

 

Nå, det var vist lidt for mange...

Link til kommentar
Del på andre sites

Anders Meinert - DK (Div. kunstnere)

Mener du Anders Meinhardt?

For den er jeg helt med på. han kan både lære os noget, underholde og vise fedt og anderledes spil.

 

Med hensyn til de mere ukendte trommeslagere forstår jeg ikke helt. Jeg er med på at hele dvd'en ikke skal bestå af folk fra en lokal musikskole, som ingen nogensinde vil huske, men det kunne da være fedt, hvis I kunne finde et stort talent, som endnu ikke er brudt igennem, men som kan tilføje noget ekstra og alternativt til jeres dvd. Så er der ti andre kendte slagere, der nok skal kunne få folks penge op af lommen.

 

Hvad med Alex Riel?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mangler at se noget fra den hårde side af også.

 

Reno killerich - hans teknik er voldsomt iorden.

Søren Löewe

 

 

Men Anders meinhardt, Kristoffer rom, Morten kund er alle super fede slagere, helt sikkert værd at overveje.

 

Men ideen om en ukendt som kunne spottes i den dvd ville være fed, kender en... mig ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt sikkert Oluf!

 

Men også Anders Mogensen!

 

Søren Berlev er jo en gammel erfaren mand, som sikkert også kan komme med lidt gode tricks, eller en sjov historie!

 

Ps. Lars Ulrik skal IKKE med på den DVD!

Link til kommentar
Del på andre sites

Syntes helt klart at en trommeslager som Lars Daugaard skulle være med på

den DVD.

 

Har selv haft fornøjelsen af et par timers undervisning af ham, meget lærerigt :kiss:

og hvis man lige kigger hans CV igennem, så er det jo ikke så lidt han har medvirket i.

så hvis der skal en trommeslager med der har prøvet lidt af vært ,må det der vist være ham.

også er han tilligemed en meget behagelig person og benene godt placeret på jorden.

 

Ahlgreen :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

De fleste er vist sagt, men: Stefan Pasborg, Søren Frost, Henrik Enqvist, Søren Kepler (kunne være et bud i den tungere ende), Kristoffer Rom.

De der allerede står som jeg kender er da også helt klart fede slagere.

 

p.s. Lars Ulrich skal ikke med!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu