Ny Dansk Live Trommedvd


Uffe

Hvem ser du helst medvirke på dansk live tromme dvd?  

143 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Jeg stemte Søren Frost, Emil De Wael og Lars Daugaard.

Jan Sivertsen mangler også synes jeg. Han var vel en af de største danske i 80érne.

Som opcomming kunne det evt være Jesper Andersen

Mange skriver at der mangler en Metal Trommeslager. Hvad med Jon Larsen fra Volbeat eller (jeg ved godt at det er overkill) men Lars Ulrich? Han har vel været inspirationskilde for alle trommeslagere i hele verden og så er han jo Dansk ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg stemte Søren Frost, Emil De Wael og Lars Daugaard.

Jan Sivertsen mangler også synes jeg. Han var vel en af de største danske i 80érne.

Som opcomming kunne det evt være Jesper Andersen

Mange skriver at der mangler en Metal Trommeslager. Hvad med Jon Larsen fra Volbeat eller (jeg ved godt at det er overkill) men Lars Ulrich? Han har vel været inspirationskilde for alle trommeslagere i hele verden og så er han jo Dansk ;)

 

Men det kommer jo også an på hvor spændende og evt. undervisende de er at se på og høre på. Selvom han har været inspiration, så tvivler jeg på at han er det for alle de unge og voksne der køber dvd'erne. Kan godt være jeg er helt forkert på den, men altså.

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for støtten derude ! Jeg er selvfølgelig helt klar på at medvirke...

 

synes Uffes projekt er supergodt....det tegner jo til at kunne blive en meeeeeeget lang DVD med alle de fede musikere der er nævnt her...alle burde jo være med uden tvivl !

 

 

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt skal jeg ikke se blachmann bag et sæt, selvom han nok spiller godt nok så er han simpelthen for langsom i sine formuleringer... puuuuha forestil jeg en trommesolo med ham? mindst 30 min ;)

 

Stemte Søren Frost, Morten Lund, Laust Sonne og Kresten Osgood

 

De har allesammen en unik ting, og det kan vi li :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har stemt på: Søren Frost, Anders Meinhardt, Morten Lund Emil De Wael, Kresten Osgood, Klaus Menzer, Oluf Olsen, Jonas Johansen og Thomas Blachman så´n lige efter hukommelsen.

 

En ting jeg dog slet ikke fatter er hvorfor fisan der ikke er mere stemning for Jonas Johansen.

Er I klar over hvor fed en slager han er? Hans jazz chops er fede, men hans Brazil chops er helt vilde.

Vi taler om en mand, der stik i mod alle advarsler under en ferie i Brasillien, går ind i Favelaen, hvor hvide europæere bliver spist til morgenmad, for at opsøge de fedeste samba skoler så han kan lære det der specielle swing der er i den tybe musik. DET, mine trommevenner, er dedikation!

 

Stem så på ham!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har stemt på: Søren Frost, Anders Meinhardt, Morten Lund Emil De Wael, Kresten Osgood, Klaus Menzer, Oluf Olsen, Jonas Johansen og Thomas Blachman så´n lige efter hukommelsen.

 

En ting jeg dog slet ikke fatter er hvorfor fisan der ikke er mere stemning for Jonas Johansen.

Er I klar over hvor fed en slager han er? Hans jazz chops er fede, men hans Brazil chops er helt vilde.

Vi taler om en mand, der stik i mod alle advarsler under en ferie i Brasillien, går ind i Favelaen, hvor hvide europæere bliver spist til morgenmad, for at opsøge de fedeste samba skoler så han kan lære det der specielle swing der er i den tybe musik. DET, mine trommevenner, er dedikation!

 

Stem så på ham!

 

Sjovt nok synes jeg ikke rigtig han har fået lært den brasil frasering endnu, men det kan jo være det kommer ! :doo: Hvis man skal have brasilianske rytmer med på den dvd vil jeg da foretrække Afonso Corea til hver en tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes vi mangler Kasper Langkjær!!! :)

 

Men der er jo ingen der swinger så godt som Niels Ratzer og Lars Daugaard !

 

Efter min mening ;D

 

Men ellers en super fed tråd.

 

-Frederik Rasted

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  • 2 uger senere...
Sjovt nok synes jeg ikke rigtig han har fået lært den brasil frasering endnu, men det kan jo være det kommer ! :-) Hvis man skal have brasilianske rytmer med på den dvd vil jeg da foretrække Afonso Corea til hver en tid.

Hvad er det for noget pis at fyre af.

Jonas bliver hyret af brasilianske stjerner, når de er på Europa turné !!.

Her til kommer, at han spillet i over ti år med Radioens Bigband, og hans rock og funk chops er aldeles udmærkede.

 

Nu har jeg spillet med både Jonas og Afonso, og når du sammenligner dem, kommer jeg til at tænke på den gamle Storm P. joke: Hvad er højest? Rundetårn eller et tordenskrald?.

 

Begge slagere er fede, men deres personligheder er vidt forskellige, og det kommer til udtryk i deres spil.

 

Hvis jeg endelig skal sige noget, så er det at Afonso spiller alt for impulsivt og improviseret, til at kunne betegnes som en typisk brasiliansk trommeslager.

Det betyder ikke at han ikke er god, men at han er unik.

 

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard
Sjovt nok synes jeg ikke rigtig han har fået lært den brasil frasering endnu, men det kan jo være det kommer ! :-) en tid.

 

Det var dog noget underligt noget at sige. Tjek Jonas Lidt mere ud! Pas på med at kritisere en så profesionel, bevandret og erfaren herre som Jonas. Synes virkelig man skal have kortene i orden når man siger sådan nogle ting. Om ikke andet så en uddybende forklaring af din mening :doo:

 

Til Vibe kan jeg fortælle at Thomas Blachman er en fantastisk Jazztrommeslager, komponist og kunstner. Skulle det have nogen interresse er der rig mulighed for at tjekke ham ud her!

http://www.dr.dk/P2/Jazz/Jazzprofilen/Blachman.htm

 

Jeg kunne godt tænke mig at se noget med Søren Frost. Synes han kan noget helt specielt med sit flow og sin frasering. Peter Düring kunne også være spændende. Få et indblik i det danske session og studieliv osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu