John Mayer's Slager


mojo

Recommended Posts

Jeg var til koncerten med John Mayer her i fredags og benene blev selvfølgelig slået helt væk under mig. Tjek ham ud hvis kan komme til det. Men det er ikke det denne tråd skal handle om.

 

Under koncerten begyndte jeg at tænke på hvilke bækkener i hvilke størrelser det er J. J. Johnson spiller på. Nogen der ved det?

 

mvh møk

Link til kommentar
Del på andre sites

Selv tak!

 

Så kan du måske hjælpe med at fortælle hvordan man bruger en så stor hihat?

Jeg drømmer lidt om en 16", men dur den til ret meget hurtigt når den er så stor?

Til vores skolemusical her i foråret brugte jeg en 16" Hat, som var et Paiste 2002 crash som top og Zildjian ZC som bund. Det lød faktisk virkelig godt, og var meget allround!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var også til koncerten, og hans "main" crash så for mig ud til at være et A Custom.. Den havde 100% brilliant finish uden synlige hamringer på undersiden. Hihatten skal jeg ikk ku sige, men den var også brilliant..

 

Hans rides var helt sikkert constantinobles :-o m. nitter i det bagerste..

 

Mht. til stor hihat, så det for at få den der store "sizzle" lyd i sin hihat, en større lyd, hvis du har hørt John Mayer Trio kan du høre Steve Jordan bruge det meget tydeligt i mange sange - man kan næsten ikke høre anslagende..

 

Dog brugte J.J. Johnson det meget lidt, den åbne lyd, og brugte den mere straight til koncerten..

 

ps.. Super fedt han spillede Crossroads og Stitched Up

Link til kommentar
Del på andre sites

Cool. Mange tak! :tu:

 

Det er jo en tilvænningssag som så meget andet, altså det føltes også meget underligt i starten da jeg fik mit 24" ride når man kom fra 20", og det har du sikkert også oplevet med dit 26" ride :nuke:

Så det handler i bund og grund om tilvænning..

 

Nu du siger 16" hat, syntes jeg du skulle tjekke en K light hat ud, den er rigtig fed !

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter Zildjian at dømme skulle det være:

2x 22" K Constantinoble Hi Bell Thin Ride

24" K Light Ride

og 18" hihat sammensat af K Dark Thin Crash i toppen og A Rock Crash i bunden.

 

 

er det ikke Steve Jordans der spiller med det der?

Link til kommentar
Del på andre sites

Steve Jordan spiller stadig, og har altid spillet, på paiste. Han bruger dog gamle K bækkener i studiet til tider, men ikke live. Han bruger tit en 18" hihat, to traditionals crashes sammen.. Lyder fabelagtig..

 

J.J. bruger 2 gange Zildjian Constantinoble crashes i den video på zildjian.. Har lidt på fornemmeren det er med inspiration fra Steve Jordan's 18" hat på trio turen

Link til kommentar
Del på andre sites

Selv tak!

 

Så kan du måske hjælpe med at fortælle hvordan man bruger en så stor hihat?

Jeg drømmer lidt om en 16", men dur den til ret meget hurtigt når den er så stor?

 

16" har jeg selv haft, fungerede faktisk overraskende godt, og man kunne stadig spille hurtigt open-close synes jeg.. Men 18" hihat er altså kæmpe :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...
Retter lige: Steve Jordan brugte en 17" på trioen, ikke en 18.. :tu:

 

 

Hvilket main crash brugte han så? 19"-20" Paiste 2002 ? Mener ikke hans main er Traditional, og jeg vil rigtig gerne vide hva hans main crash er.. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu