Etui T. ørepropper.


trommeslager

Recommended Posts

Hey fellow drummers. :tu:

 

Hvor får man fat i et nyt etui til sine højt elskede ørepropper?

 

Jeg har et par Rexton som jeg går med hele tiden sammen med nøglerne i et etui fra nogle Etymotic-propper (se link)...

Det er efterhånden blevet totalt mørt, så derfor ville jeg købe et nyt (det koster kun en dollar).

MEN fragten koster 20 USD :nuke:

 

Så.... hvad gør man?

Er der evt. nogen der har set en anden slags etui der kunne bruges eller som ved hvor man kan få noget lignende!?

 

Hi 5s,

 

Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har mine liggende i en æske fra mine gamle juletræer (ørepropper naturligvis :nuke:) og så den i den originale rexton 'pung'... så er de ihvertfald beskyttet :tu:

 

- brookz

Redigeret af brookz
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger også æsken fra mine EAR juletræer..

Har tidligere brugt en lige større, oval æske som egentlig er beregnet til høreapparater... Jeg spurgte (på opfordring af medlem Jonas) på hørecentralen hvor jeg fik dem lavet om de ikke havde noget smart, og ganske rigtigt havde de en kæmpe kasse fyldt med de ovale æsker og jeg fik en gratis.. Der er sådan nogle bløde gummipuder indvendig, så propperne bliver holdt let fast og ligger ikke og roder rundt..

Har efterfølgende fået et nyt, ligeledes gratis, så prøv at spørge der, hvor du fik dem lavet...

 

Mvh

SP_A0838.jpg

Redigeret af nielskr
Link til kommentar
Del på andre sites

Og forresten: Skriv for GUDS skyld navn på æsken... Jeg har ridset navn og telefonnummer i min EAR æske, og blev en dag ringet op af DSB kiosken på Odense banegård (bor i Svendborg), med besked om at jeg kunne hente mine ørepropper der fordi jeg havde tabt dem...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey og tak for svarene! :doo:

Ups, linket kommer her: http://www.etymotic.com/ephp/er20-acc.aspx

Har skrevet til en klinik her i byen om de har noget liggende... men so far intet svar.

Den der ovale æske ser fin ud.. kan man have den i sit nøglebundt..?

EAR-æsken er jeg ikke så vild med... Lidt uhandy i mine kæmpe bjørne-hænder :P

/Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey mester. Det er OK med OT!

Rexton propperne får man lavet hos sin lokale ørelæge... de koster KASSEN (1650,- pt, så vidt jeg husker)

Men det er virkelig de bedste penge, du kan bruge!!

Har haft mine i omkring 3-4 år vil jeg tro og de har været i brug nærmest hver eneste dag.

Og jo, de er hundrede gange bedre end juletræ-ørepropper...

Desuden er man meget mere tilbøjelig til at bruge ørepropper, når lyden er (semi-)lineær og ikke crappy bass-boosted som i juletræerne...

Så... spørg dine forældre om de vil give halvdelen hvis du ikke kan få råd :)

1650 er peanuts i forhold til hvad du ellers risikerer.... hvis jeg kunne købe mig fri for min tinitus for det 100-dobbelte ville jeg gøre det...!

Okay, you get the point :argh:

Hi 5s... Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Hov, lige mht. det med om øregangen vokser....

Så er det ikke sket for mig siden jeg fik mine (var vel omkring 16 og er 20 nu).

Umidelbart virker det også usandsynligt, for øregangs-hullet ind i hovedet er af knogle og rimeligt svært at udvide :) (læser medicin på uni in case you were wondering)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 år senere...

Æv, SKP, det bliver ikke godt for min bankkonto... tror også jeg har haft mine i cirka 6 år.

Men har ikke -som dig- oplevelse af at de ikke passer.

Måske vokser dine ører bare mere end mine, hehe :-)

Egentlig underligt der ikke er mere konkurrence på markedet for formstøbte propper... kan simpelthen ikke forstå det kan koste 1215 kr. at lave sådan en afstøbning... Eller 1700 (!!!) kr for et sæt propper inkl filtre...

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu vi alligevel har hevet tråden frem fra gemmerne, kan jeg oplyse at øregangen vokser igennem hele livet og det derfor anbefales at få lavet nye afstøbninger hvert 5. år. Mine har jeg ikke skiftet i 6 år og jeg kan godt mærke de ikke fylder mine ører ud mere

 

Ja.. Ører og næse vokser igennem hele livet - derfor gamle mennesker har et fantastisk look.

 

Af anden sjov viden i samme boldgade kan nævnes at øjnene ikke vokser, men har samme størrelse fra fødsel til død :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu