Pro Drums - Fakta


Uffe

Recommended Posts

Kære Trommeslagere.

 

Uffe Folkmann Her:

 

For at mane forkerte rygter og gisninger i jorden, vil jeg gerne oplyse jer alle om begivenhedernes gang mht. Pro Drums, da der er en del som interesserer sig for dette. Mange ringer og skriver til mig - tak for det;

 

Kort fortalt startede jeg Pro Drums i Hyskenstræde i 1992 hvor Thomas kom til året efter. Indtil d. 12. feb. 2007 har firmaet kørt rigtigt fint. Vi havde opbygget en stor kundegruppe og en ret stor omsætning. Derfor var firmaet blevet en del værd.

Da jeg havde/har travlt med en del andre firma projekter og måtte prioritere efter 15 år, valgte jeg at sælge min "baby" (ProDrums) til Jesper Wedfeldt Nielsen.

 

14 måneder senere må Jesper desværre lukke ProDrums????

Herefter overtager en advokat "boet", som det hedder. Denne advokat skal rydde op og sælge hvad sælges kan for at dække så mange udgifter som muligt og for at skaffe så mange penge som muligt til Jesper, som har lidt et ret stort tab.

 

Advokaten tilbød herefter mig i maj måned 2008 at genindtræde /tilbagekøbe navnet Pro Drums med webshop, telefonnr, logo, kundekartotekt etc.

 

Jeg takker pænt nej, da Pro Drums er fortid for mig. Der er sket mange ting siden og jeg ønsker ikke at vende tilbage i Pro Drums regi - det gør Thomas heller ikke. Han er pt. med bandet Infernal og har stor succes med dem.

 

Men Søren fra MODERN DRUMS i Århus har nu købt navnet PRO DRUMS (resterne af det) med kundekartotekt, logo, webshop og telefonnr for en slik af "boet". :D

Hvad han vil med det, må tiden jo vise. Jeg er dog lidt smigret over at flere har budt på navnet og at en anden trommemand fra Jylland vil have mit gamle navn. Samtidig er det jo også meget kedeligt for Jesper.

 

MEN.. Jeg kan dog røbe at der er helt nye tromme tiltag på vej i København her i 2008 som kommer alle jer gæve og trofaste trommefolk tilgode.

 

Men tak for jeres pæne ord og trofaste støtte - og tak trods alt for den tid i støttede Pro Drums, Jesper og Simon.

 

God festival og god sommer

 

Uffe folkmann :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Du læste vist ikke det hele. Uffe skriver ikke noget om at ProDrums åbner igen.

 

Hm, på dén måde......................................

 

Hvorfor så købe navnet osv?

 

Nemlig?

Redigeret af Tallica
Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, har "Slageren" solgt House of Drums fra.

 

Ang navnespørgsmålet: Jeg mener, hvis man har at så veletableret navn som Modern Drums, hvorfor så købe et andet (som nu er forbundet med konkurs)?

Redigeret af rene.eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

Super gode nyheder!

 

 

Man kan da håbe det bedste!

 

Prodrums, Modern Drums og Slagtøjscenteret skulle måske rotte sig sammen imod Aage/Eskildsen? :-)

 

MD og SC skulle jo heller ikke have den allerbedste økonomi, eller tager jeg egentlig helt fejl?

Jeg skulle mene at MD har en pænt god økonomi eftersom de har alle deres nye tiltag?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, har "Slageren" solgt House of Drums fra.

 

Ang navnespørgsmålet: Jeg mener, hvis man har at så veletableret navn som Modern Drums, hvorfor så købe et andet (som nu er forbundet med konkurs)?

 

Selv om de har været ramt af konkurs kan man jo stadig bygge noget hammergodt på det navn..

Hvis de nu har alle tilbudene fra MD osv., er jeg sikker på det kan komme op og køre rigtig godt.

 

Hvis de også samtidig deler hjemmesiden nettodrums.dk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kort og godt fortalt, og fedt med noget insiderviden istedet for de små gæt og rygter vi alle kommer med i ny og næ.

 

Mht. Modern Drums overtagelse, så klan det jo næppe blive bedre.

en lille, men stærk konkurrent til de store, hvor servicen altid er i top. Det bliver ikke bedre.

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

Modern Drums (Søren) køber sandsynligvis ikke Pro Drums for at starte en ny butik op med samme navn. Jeg tror at han køber kundekartoteket for derved at kunne "overtage" nogle af Pro Drums´ kunder. Jeg kunne forestille mig at han sender brev/mail ud til hele kartoteket med en "velkomst-hilsen" til Modern Drums og et tårevædet og charmerende farvel til Pro Drums . .

 

Slagtøjscenteret og House of Drums har ikke længere noget med hinanden at gøre - der er tale om to selvstændige virksomheder ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Søren B.P: Dog er det jo stadig de samme som arbejder der! Eller egentlig ikke, Jørgen sagde stop her for ikke særlig længe siden, efter 15 års tro tjeneste.

 

Ps: Hatten er lækker ;-)

 

Præcis !

Butikken ER jo lukket, så der er intet fysisk (lokale, medarbejdere) tilbage af ProDrums ;-) Ergo er det navnet, renommé´et og ikke mindst kundedata Søren er ude efter vil jeg tro !

 

Godt at høre at du er tilfreds med hihatten :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja fra House of drums.

 

Jeg kender Jørgen privat, så blev ret overrasket da jeg fik en mail om at han stoppede dernede, men han ville prøve noget andet efter så mange år med trommer..

Øw, det er jeg da ked af at høre. Ham kunne jeg godt lide...Jeg kunne lide dem alle sammen - fantastisk sted...ØW! Han bliver savnet...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

House of Drums er ejet af Heine Hot. Heine overtog butikken efter at Slagtøj Centret gik i betalings-

standsning

Heine overtog derefter butikken, og lavede sit eget navn, House of Drums & han har rigtig stor succes med shoppen.

Generalt tror jeg ikke, at Modern Drums samt Slagtøj Centret ville have nogen chancer imod Eskildsen & Åge Jensen. Eskildsen & co er ejet af et svensk firma. De får produkterne til meget lavere priser, da kursen på den svenske krone ikke er særlig høj. Dvs de kan sælge deres produkter til meget lavere priser end de andre. Netto Musik i Randers kan godt hamle op med dem.

I skal være indstillet på at der i fremtiden vil være rigtig mange musikforretninger, som går samme vej som, Pro Drums, Slagtøj Centret. De lukker simpelhen da konkurrencen er for stor i lille DK.

Det er jo et eller andet sted også vores egen skyld, da mange af os jo bare handler i Thomann, Musicstore osv for at handle til billigere priser. Det ser de forskellige firmaer, og benytter sig af det.

Jeg har handlet i Pro Drums, & i Drum City, samt hos DRS DRUMS i rigtig mange år, selv om priserne i Tyskland er langt lavere end i Danmark, grunden !! tja de giver nogle gode tilbud, samt en super service som jeg aldrig vil undvære..

 

Mvh.

Mapex-manden....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har handlet i Pro Drums, & i Drum City, samt hos DRS DRUMS i rigtig mange år, selv om priserne i Tyskland er langt lavere end i Danmark, grunden !! tja de giver nogle gode tilbud, samt en super service som jeg aldrig vil undvære..

Mvh.

Mapex-manden....

 

;):):tu:

 

Og tak for faktaen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Eskildsen & co er ejet af et svensk firma. De får produkterne til meget lavere priser, da kursen på den svenske krone ikke er særlig høj. Dvs de kan sælge deres produkter til meget lavere priser end de andre.

 

Det er nu ikke helt rigtigt. Aage & Eskildsen er ejet af / er med i MRH (Music Retail Holding) som er et Norsk selskab. Derudover køber både Aage & Eskildsen stadig en stor del af deres varer herhjemme i Danmark.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu