Franks Nye Logbog


Frank

Recommended Posts

Nå venner, tid til lidt fra mig igen.

 

I det nye øvelokale har vi nu fået alt mic'et op, så vi spiller fanme højt nu. Men dette vil resultere i at jeg fremover vil kunne optage videoer til jer med god lyd (for dem der gider se).

 

Har dog en dårlig nyhed for mig selv.

Igår var jeg ude og øve efter snart en måned væk fra sættet, har haft hamrnede travlt med rejse, flytning, flytning af lokale osv så tiden bare ikke har kunne være der til at sidde og slappe af med trommerne.

 

Efter min rygskade kom, mærkede jeg straks en ændring i mit stortrommespil. Det går a' helvedes til langsomt lige for tiden.

Da min skade er i lænden, mister jeg automatisk den balance (på grund af smerte) når fødderne skal bevæge sig hurtigere og hurtigere.

Det er selvfølgelig skide surt, især fordi at for bare 6 måneder siden var jeg oppe og flyve omkring de 240 BPM.

 

Dette er en af grundene til at jagten ikke bliver fart mere, det skal nok komme. Men med alt genoptræning ved jeg at det er de små skridt der er de største.

 

Jeg optog noget video her igår, med henblik på at vise jer nogle af de øvemetoder jeg bruger for at blive hurtigere i både arme og ben, samt få en bedre koordination af venstre og højre som lead.

Jeg skal lige redigere det, tager lidt tid, men så smider jeg det op herinde.

 

 

Go drumming - Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 136
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I har nemlig ret, det er bare op på hesten igen.

 

Nå, men kan fortælle at jeg går rigtig meget op i at tage billeder, har en del kameraer der passer til den givne situation.

Som amatør-fotograf (!) vil jeg jo gerne være skide sej og kunne redigere, retouche og alt det andet i Adobe Photoshop.

Jeg har Adobe photoshop CS3 extended, og fik det igår så skal lige vænne mig til det. Har ikke arbejdet i photoshop før, så alting er utrolig forvirrende.

 

Jeg fandt et billede frem af trommerne, og ændrede nogle ting, skar baggrunden væk (væggen) og addede nogle enkelte ting.

Jeg kan utrolig godt lide at arbejde med skarpe farver, modlys, kontraster og modsætninger - jeg kan lide at redigere mine billeder så de bliver noget fotografisk popart.

Jeg glæder mig til at komme igang med programmet.

 

For you

 

P6280047bl.jpg

 

 

P6280047Prve.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ligner hvad det er, et produkt af en amatør.

 

Du er, hvad du ligner, dum som en dør :tu:

 

Ej, men nedladende kommentarer hører efter min mening til over pm, det ville være ærgeligt hvis denne log endnu engang skulle lukkes pga. for meget negativitet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen

 

Nå, jeg vil lige fortælle lidt om planerne for montebello experiment.

jeg var i nyborg igår og øve med dem, og tingene kører stille og roligt fremad, der er kommet mikrofoner på sættet, og alting er blevet stemt - de lyder som noget gud har skabt (!).

 

Planen er at vi løbende vi opdatere vores kommende myspace-side med præ-indspilninger, så i har mulighed for at lytte til det og kommentere.

Vi satser ikke på det danske marked, min guitarist har stor erfaring med undergrunden osv i dk, og der er bare ikke muligheder for at et band som os bliver til noget stort her. Desuden er alle annoncører horible til at lave promotion så stederne kan blive fyldt op under en koncert, vi vil dog spille engang imellem i DK men det er ikke her vores live-base er.

 

Derimod satser vi på tyskland og England - det lyder vildt, men det er ganske simpelt.

Annoncørerne er lettere at få kontakt til, og der er langt flere undergrunds/mainstream festivaller der er åbne overfor nykommende udenlandske bands.

 

Om et halvt års tid, regner vi med at spille vores første koncert og så ellers fyre den af rundt omkring i DK i en måneds tid så vi får spredt navnet.

Til sommer går vi i studie og indspiller en dobbelt cd med musik der når det ultimativt tunge heavy, til det mere bløde opeth-agtige.

Håber selvfølgelig at folk herinde fra bakker op omkring det og kommer ud og ser vores gigs ?

 

Indtil videre kan jeg bare fortælle jer, at jeg aldrig nogeninde i mit liv som musiker har oplevet heavy/rock musik være fyldt med så meget energi fra bare ét band af. Det her musik er den slags musik man spiller som musiker, som lyder så fedt at man spiller det konstant med et smil på læben.

 

 

Hyg jer :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst LauKeiding

Nu har jeg ikke skrevet i din blog før, så naturligvis skal dit sæt da lige have en kæmpe thumps up her fra først! :)

Det bliver spændende at se en video sådan at vi kan høre hvor din "stil" ligger, med et sæt der har så mange muligheder for alternativt trommespil. Der ud over bliver det helt sikkert også spændende at høre nogle pre-indspilninger og uden tvivl også den endelige dobbelt cd. Kan du sætte nogle ord på jeres genre og musikanterne i det band du spiller i, da jeg ikke har kunne finde noget om det i din blog? Og det vil da også være sjovt hvis du har tid til at uddybe det du skrev med pr i dansk undergrund vs. engelsk undergrund. Rent logisk set vil jeg i hvert fald tro at jo tættere man rent geografisk set er på sit publikum og sin målgruppe jo nemmere er det at komme ud med sit navn - men det virker som at det ikke helt er tilfældet? :(

 

Mvh

Lau

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg ikke skrevet i din blog før, så naturligvis skal dit sæt da lige have en kæmpe thumps up her fra først! :confused:

Det bliver spændende at se en video sådan at vi kan høre hvor din "stil" ligger, med et sæt der har så mange muligheder for alternativt trommespil. Der ud over bliver det helt sikkert også spændende at høre nogle pre-indspilninger og uden tvivl også den endelige dobbelt cd. Kan du sætte nogle ord på jeres genre og musikanterne i det band du spiller i, da jeg ikke har kunne finde noget om det i din blog? Og det vil da også være sjovt hvis du har tid til at uddybe det du skrev med pr i dansk undergrund vs. engelsk undergrund. Rent logisk set vil jeg i hvert fald tro at jo tættere man rent geografisk set er på sit publikum og sin målgruppe jo nemmere er det at komme ud med sit navn - men det virker som at det ikke helt er tilfældet? :-)

 

Mvh

Lau

 

Hej Lau

 

Tusind tak for det fine kompliment

 

Det er nogle gode spørgsmål du har.

Mht min stil, ja den har jeg sku lidt svær ved, som du selv er inde på så er mulighederne jo rigtig mange, men hvor vi i bandet godt vil snyde folk lidt, så bruger jeg et kæmpe setup konstant, men hvor nogle af vores sange simpelthen kun kører simpelt hihat/snare/bd-pattern. Min vision med det er netop at det behøver ikke at være stort og kompliceret for at lyde godt.

 

Genren ved jeg ikke helt hvordan skal sættes, som vi selv siger i bandet - så er vi nogle mennesker der spiller progressivt hardcore med stille undertoner og med vægt på de små detaljer, vi går utrooolig meget op i detaljer, en tone på guitaren der matcher tonalt med en bell i mit sæt vil blive spillet samtidig for at skabe en optoning til næste stykke. Vi prøver simpelthen at få alle detaljer markeret uden at det bliver for "grumsy".

Nogle stykker er meget dystre men opløftende i form af solo fra guitar, og i disse stykker lægger jeg et tight og meget langt grundbeat hvor der hverken bliver vægtet accenter eller andet, det giver et dynamisk lydbillede med en god bund samt plads til at lytteren kan nyde det og tænke videre i hovedet.

Vi lyder som noget opeth, som noget Raunchy, som noget Biffy Clyro, noget Fightstar og noget helt andet.

 

Medlemmerne i bandet er sammensat forholdsvis efter genre og niveau.

Thomas vores guitarist er tidligere fall from grace guitarist og har været og arbejdet meget med musik på et professionelt niveu, dygtig guitarist, vægt på metal og rock, men er kendt for at spille hamrende sindsygt fedt fingerspil.

 

Peter vores anden guitarist er en mere jazzet og blues-orienteret fyr, utrolig dygtig til soloer og generelt at opfylde et lydspektrum som kun to guitarister kan udfylde.

 

Bjarke vores bassist, er manden der går ind i lokalet og hører sangen en enkelt gang og så sidder den der med tusinde ideer, han er gammel bassist i fall from grace og har været på tour osv selv.

 

Så er der mig, en der hedder Theis som synger (både skrig, clean vokal og andet), og på nogle numre har vi tænkt os noget kvindelig vokal. Så kan jeg ikke sige så meget andet.

 

 

Men jo mht. tyskland, England kontra Danmark -

så er det lettere at blive opdaget af et pladeselskab i tyskland og england end det er i dk, de sætter sig ned og lytter til det man sender ud.

Promotion er generelt også total langt væk fra danmarks pr-normer(!), når der afholdes noget i tyskland, og her tænker jeg undergrundsscenen, så bliver der virkelig fyrret op for plakater, radio osv osv, det ser vi desværre bare ikke i samme grad her i danmark.

 

Planen er at vi vil skabe os et navn i tyskland og england først, og så spille rundt i danmark efter det, det giver os fede referencer rundt omkring og langt større jobmuligheder.

 

 

Håber det besvarede lidt af det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Svinefedt sæt, Frank!!!! Jeg er målløs! Har først set din logbog nu!! WOW!

 

Du må endelig lade høre fra dig, hvis du skifter til Paiste eller Zildjian - eller bare holder bækkenudsalg! :lol:

Mange tusind tak, og mange tusind tak for de fine logoer, det ser knaldgodt ud ;-)

 

jeg lader høre fra mig :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

En lille opdatering.

 

Så fik jeg købt mig et Pearl Icon rack, 4 sider med 12 clamps, vidunderligt stykke metal.

Grunden til købet var simpelthen at stativer i den mængde som før bliver et problem live, så nu er det lige til at slå op på scenen og jeg fylder ikke så meget mere :)

Og jeg gav kun 3000,- for det. Skide lækkert.

 

Desuden har jeg i lang tid spillet med Ahead 5A/7A stikker, og det er mine absolut foretrukne stikker nu, de holder meget meget længere end normale vic firths, og så har de den der lækre nylon-tip som bare giver den fedeste klokkelyd på ride. Kæmpe anbefaling herfra.

Desuden vibrerer de ikke i håndleddet som wood-sticks gør, og det mærker jeg tydeligt, så chancen for vrøvl med håndleddet er minimeret meget nu. De er fede.

 

Desuden er mit Zildjian AC ping ride 20" byttet til et Zildjian K hybrid ride 20", lige jazzet og rocket til Montebello, skide perfekt. fik det af medlem Basse36, tak for handlen :tu:

 

Nå nok om snakken, billeder fra nyt øvelokale i muzirkus i Nyborg:

 

 

P8180013.jpg

 

P8180014.jpg

 

P8180015.jpg

 

P8180022.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Frank

 

Ta for byttehandlen. Jeg er rigtig godt tilfreds med Ac Ping ridet og håber du bliver æige så glad for Hybrid´et. Min kammerat Jonas og jeg synes det er et fedt Setup du har fået samlet sammen. Som der er nævnt andre steder i denne Log, kan man se at der virkelig er tænkt over tingene.

Selvom vi selv aldrig ville komme til at spille på så store setups, så har vi kun rosende ord til overs for dit fede sæt.

mvh

 

Basse36

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Hej Igen

 

endnu en update.

Vi har fået mic's op på hele sættet, så vi er klar med de præ-inspildninger som før omtalt.

Der er super meget smæk i de mics man, sikke en lyd.

Af mikrofoner er der :

 

Begge stortrommer: Shure Beta 52A

Snare top: Shure Beta 56A

snare bund: beyer dynamics model opus 87 kondensator

Tammer: beyer dynamics model opus 87 kondensators

Overheads: 2 stk SE electronic SE4 i elastik ophæng

 

Alt dette er smidt igennem en super fed mackie mixer med EQ's på, der optages så på Mac, og lyden bliver smidt over 2 stk aktive suwoofere og to aktive højtalere.

 

Så nu er vi klar til at indspille nogle små ideer osv, som selvfølgelig bliver smidt herind.

 

Så til billederne, de er ret dårlige. Bedre bliver taget i løbet af ugen:

 

DSC01247.jpg

 

 

og så har folk spurgt til mit nutidige pedalsetup, og det ser således her ud:

 

Venstre mod højre

Axis hihat - til AA meinl byzance dark hihat 14" / dream bliss 14"

Axis longboard til BD

Pearl eliminator remote hat - til AAX/AA regular hihats 14"

 

Axis Longboard til BD

DW 5000 remote hihat - til Zildjian A custom 13" hat

 

DSC01248.jpg

 

 

Så lige her til sidst, et billede af det yderst seje sæt der står i den anden ende af vores nye øvelokale, pearl woodfiber trommer, det er fanme Iron maiden "2 km til tammerne" stil.

 

DSC01246.jpg

 

 

Tjek i øvrigt vores mymusic.dk side ud: Montebello Experiments

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu