Jeres Anbefalinger I Crash


jonaslind

Recommended Posts

Hey folkens

 

Nogen der kan anbefale nogle fede crash til blues, rockabilly og rock n roll?

Jeg skal måske ud at anskaffe mig et crash mere, men er lidt i tvivl om, hvad det skal være...

Nogen forslag?

 

Mvh

Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller rock'n'roll. Og af crash'es bruger jeg Zildjian K Dark medium thin crash 19", og et Zildjian K Crash/Ride 20".

Nogle gange benytter jeg kun Dark'et. Andre gange begge. Men det er pisse fede bækkener - og de lyder super sammen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad spiller du med/på i forvejen? Som udgangspunkt vælger jeg bækkener udfra, hvorledes de indgår sammen med de bækkener, jeg allerede har i mit setup. (Dog er der langt flere kriterier, der spiller ind, når det handler om valg af bækkener)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville tage nogle lettere tynde rides på omkring de 20". Jeg synes de har egenskaberne til den slags. Jeg synes de kan bruges mere alsidigt end crashes.

 

Amen! Jeg var i aage her i sidste uge og prøvede et Turkish Millennium 21" ride! Kæft hvor jeg er forelsket! koger let, crasher rigtigt dejligt mørkt! mmm...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, tynde rides er super fedt. Jeg bruger selv et 20" anatolian traditionel ligt ride, som crash, og det er fantastisk. Men jeg synes du skal gå efter en lidt mørkere lyd, og ikke alt for "rene" bækkener. De må gerne være lidt beskidte i lyden.

 

Hvis jeg skulle bruge nogle bækkener til noget old school rock'n'roll, ville jeg holde mig fra bækkener i briliant finish. Jeg tror noget zildjian k, paiste 2002, paiste giant beat eller div. traditionel bækkener fra de tyrkiske mærker som anatolian, bosphrous, turkish osv. ville være fedt.

 

Edit: Jeg glemte at nævne dream bækkenerne. De er også rigtig fede. Kunne også sagtens være noget for dig.

Redigeret af Mathias Jensen
Link til kommentar
Del på andre sites

Amen! Jeg var i aage her i sidste uge og prøvede et Turkish Millennium 21" ride! Kæft hvor jeg er forelsket! koger let, crasher rigtigt dejligt mørkt! mmm...

 

Det kan godt være, at et ride kan være fedt til at crashe, som supplement, men jeg synes, det er vigtigt at have nogle lyse, gedigne crashes i sit setup, så man kan få den "rigtige" crashlyd. Mine bedste crash er Paiste 2002 thin på 17 og 18" og Sabian HHx Evolution på 16 og 18"

Link til kommentar
Del på andre sites

Paistes Traditional 20/22" ride.. Fantanstisk ride og crash. Især til blues

 

Ellers er nogle 70'er zildjian A'ere ikke helt elendige til den slags nu nævner :tu: Ellers bare de nye Armand'ere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er det bare cool med alle de indlæg. Det er altid godt med råd, man kan jo kun lære noget af andres erfaringer.

Så indtil videre, mange tak for rådene. :)

 

(Også selvom jeg nu mener, at det kun er alt under 10 " der er splash... ;))

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er det bare cool med alle de indlæg. Det er altid godt med råd, man kan jo kun lære noget af andres erfaringer.

Så indtil videre, mange tak for rådene. :)

 

(Også selvom jeg nu mener, at det kun er alt under 10 " der er splash... ;))

 

Ikke meget crash over et 12" :)

 

Men ja det holder jo mer end 18" drenge ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonas, jeg må sku hellere lige dele mine meninger. ;)

 

 

Jeg har med stor fordel brugt et 18" Zildjian A Custom crash til blues og rock.

 

Bækkener jeg ville tjekke ud hvis jeg stod i din situation var f.eks: Paiste Giant beat, Paiste Traditional Light rides, Zildjian Armand eller Avantgarde Roughcut syrebehandlet overflade.

 

 

Held og lykke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonas, jeg må sku hellere lige dele mine meninger. :)

 

 

Jeg har med stor fordel brugt et 18" Zildjian A Custom crash til blues og rock.

 

Bækkener jeg ville tjekke ud hvis jeg stod i din situation var f.eks: Paiste Giant beat, Paiste Traditional Light rides, Zildjian Armand eller Avantgarde Roughcut syrebehandlet overflade.

 

 

Held og lykke!

 

Hejsa

 

Ja lad os dele skæg og snot for sig ;)

 

Mange tak for dine råd.

Glæder mig til at komme i Guitar & drums torsdag, for at se, hvad jeg kan få fat i...

 

Mvh

Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...
Jeg kan se du har et 16" AAX stage, du kunne jo købe et større af slagsen, for de lyder sku godt. Jeg synes store bækkener er fedt i Rock'n'Roll og blues, så evt. et 20"

 

The Tormentor

 

Hvis du skal op i 20", ville jeg gå over til studio. De er fede, tæt på stage og så bare tyndere. Jeg har sådan et, og det er alt for nice. Det kan lige så vel bruges som ride. :tu:. Men til Blues ville jeg købe mig et Masterwork 19" Ponthus! Uhh... Det er for svedigt.

Hør dig frem.. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu